Bilzen tocht - Reisverslag uit Waltwilder, België van skippy - WaarBenJij.nu Bilzen tocht - Reisverslag uit Waltwilder, België van skippy - WaarBenJij.nu

Bilzen tocht

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

19 Januari 2013 | België, Waltwilder

Vandaag alweer eens de grens overgestoken voor een trainingstocht.
Ditmaal naar Waltwilder gemeente Bilzen.
Deze tocht wordt georganiseerd door de Demerstappers uit Bilzen, de afstand die ik vandaag loop is 21.5 km.
De start in Waltwilder is gelegen tussen de kerk en het kerkhof, en straalt om 8.00 uur nog een volledige rust uit.
Het eerste deel tot aan de controlepost (6.7km) loopt door de velden rondom Bilzen. Het ziet er schitterend uit, een mooi winterlandschap, helaas is de wind echt snijdend koud, het voelt als -10 graden. Voordelen heeft de vorst natuurlijk ook, je hebt nu geen enkele last van modderige paadjes.
De controlepost ligt midden in het centrum van Bilzen, dat ook langzaam ontwaakt. Natuurlijk wordt ik ook vandaag weer gevraagd of ik aan het trainen ben voor een tocht, en ja ze zeggen meteen, U gaat zeker naar Compostella of niet.
Na de controlepost maken we een lust eerst door het stadspark en dan steken we N700 over richting Rijkhoven. Ik ben inmiddels in gesprek gekomen met de heer Mathieu, een liefhebber van lange afstand wandelen, zo heeft hij al 5 maal de dodentocht in Borne gelopen (100 km). Door het kletsen vliegen de kilometers onder onze schoenen vandaan. en bereiken we via een kinderboerderij alweer het centrum van Bilzen. Bij de controlepost hebben elkaars email adressen uitgewisseld en hij gaat we volgen tijdens mijn Camino, ook de vrijwilligers op de post wensen we heel veel succes. de laatste lus (6 km) gaat via de velden en hard bevroren paden terug naar Waltwilder.
Al met al een mooie tocht, lekker om een zeer frisse neus te halen.
Het trainen gaat we goed af, en ik heb er steeds meer zin om te vertrekken, deze week nog een aanbevelingsbrief schrijven aan de Bisschop Mgr. Wiertz.

• 22 Januari 2013 - 22:44

BA-collega:

Hallo Fred,

Jongejonge wat train jij veel zeg. Maar goed voor een tochtje naar Spanje moet je ook wat kilometers in je benen hebben. Zo te lezen loopt alles voorspoedig, dus ik zou zeggen: "houden zo".

In elk geval veel succes met de verdere voorbereidingen.
    En je weet dat ik je straks tijdens de tocht ga volgen.

gr. Patrick

Tags: Camino, Santiago