14de Grensdorpentocht Schinveld - Reisverslag uit Schinveld, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu 14de Grensdorpentocht Schinveld - Reisverslag uit Schinveld, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu

14de Grensdorpentocht Schinveld

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

03 Februari 2013 | Nederland, Schinveld

Nog 5 weken en dan zijn alle trainingstochten ten einde, want dan begint na een lange voorbereiding mijn camino naar Santiago de Compostella..
Maar tot die tijd houdt ik me nog bezig met het trainingstochten en allerlei andere voorbereidingen.
Vandaag staat de Grensdorpentocht in Schinveld op het programma, deze tocht wordt georganiseerd door de wandelclub de Grenslopers, waar enkele familieleden lid van zijn. Een thuiswedstrijd kun je het wel noemen.
Ik heb er zin in vanwege de afstand die vandaag 28 km bedraagt.
Rond 7.15 uur vertrek ik vanaf de startlokatie Cafe Im Weisen Rössl.
Het gaat eerst door de kern van Schinveld en via de Dr. Poelstraat gaat het langs de camping en dan meteen gaat het via het "spookbos" , het is nog aarde donker, richting Brunssum. Als ik het spookbos uit ben kom ik aan de opvangbekken tussen Schinveld en Brunssum, na 3.4 km bereik ik de 1ste rustplaats, Pools Huis, snel afstempelen en meteen verder, via het Haefland richting Merkelbeek, voorbij aan de manege waar het pad erg modderig is, via Brunssum Noord gaat deze lus terug naar de rustplaats, Pools huis 8.5 km.
Het gaat erg lekker, ondanks dat het fris is en er een behoorlijk windje staat. verder gaat het via het Haefland en de beekweg (modderig) richting de brandweerkazerne van Onderbanken. Dan door de gracht richting Merkelbeek, halverwege gaat dan verder over Moltweg naar Jabeek. Ik loop constant langs uitgestrekte akkers.
De 3de rustplaats is in het ontmoetingscentrum in Jabeek (14.6km).
Ook hier mag ik weer een lus lopen, deze gaat richting Hillensberg en door het veld dan naar Doenrade, via het buurtschap Viel (Bingelrade) en het dassenpad kom ik weer terug in Jabeek ( 21.1 km).
Even bijkletsen in het ontmoetingscentrum en dan snel verder.
Zoals het bijna hoort bij tochten van de Grenslopers, gaan we ook nu weer de grens over. Door de Jabeekse bossen is het heerlijk lopen, de tocht komt langs het Wildfreigehege in Gangelt. Even na het passeren van dit mooie park gaat het rechtsom terug naar Schinveld.
Na 4.35 uur kom ik weer terug bij Cafe Im Weisen Rössl. (27.2km)
Ik kan terug kijken op een mooie tocht, die goed verlopen is . Geen fysieke problemen.
Na deze inspanning snel naar huis en douchen, dan als Sittardenaar natuurlijk naar de Kinjeroptocht. Een van de hoogtepunten van de vasteloavend in Zitterd.

Ik wens iedereen een fijne vasteloavend toe.

• 04 Februari 2013 - 11:58

Monique:

Hoi Fred,
    Alweer je schoenen een stuk afgesleten, voor je in Spanje bent zijn de lappen eronderuit.
    Het gaat nu de goeie richting op. Nog een paar weken. Succes met trainen. Ben je al ver met je franse en spaanse vocabulair.
    Au revoir, Monique

Tags: Santiago, Camino