Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen - Reisverslag uit Winterslag, België van skippy - WaarBenJij.nu Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen - Reisverslag uit Winterslag, België van skippy - WaarBenJij.nu

Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

01 December 2012 | België, Winterslag

Na drie dagen op en neer naar het werk gelopen te zijn op de nieuwe schoenen, is het vandaag de eerste echte test.
Ik ben naar Winterslag in Belgie gegaan voor de Mijnmonumententocht.
Het is een tocht van ruim 18 km. Het weer is goed, wel koud 4-5 graden maar droog.
De start is bij de C-mines in Winterslag, waar nog 2 mijnschachten staan.
Via Genk-Noord gaat de tocht verder door het Hengelbos, waar na 6km de eerste controlepost is bij de Hengelhoeve, vanaf hier gaat het verder via de bossen rondom Zonhoven naar de 2de controlepost in de Staatstuinwijk. Na de deze controlepost via de kolonie-woonwijk Winterslag naar de C-mine. Het was een tocht door het mijnverleden van Belgisch Limburg. Echt de moeite waard en een mooie afwisselende tocht
En wat voor mij nog belangrijker was dat ik geen problemen gekend heb met de nieuwe wandelschoenen. Dus tot nu toe een geslaagde aankoop.
Vanaf volgende week wil ik ook gaan lopen met de "zware" rugzak die ook mee neem tijdens de Camino.

Tags: camino, santiago