Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen - Reisverslag uit Winterslag, België van skippy - WaarBenJij.nu Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen - Reisverslag uit Winterslag, België van skippy - WaarBenJij.nu

Uitdaging op de nieuwe wandelschoenen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

01 December 2012 | België, Winterslag

Na drie dagen op en neer naar het werk gelopen te zijn op de nieuwe schoenen, is het vandaag de eerste echte test.
Ik ben naar Winterslag in Belgie gegaan voor de Mijnmonumententocht.
Het is een tocht van ruim 18 km. Het weer is goed, wel koud 4-5 graden maar droog.
De start is bij de C-mines in Winterslag, waar nog 2 mijnschachten staan.
Via Genk-Noord gaat de tocht verder door het Hengelbos, waar na 6km de eerste controlepost is bij de Hengelhoeve, vanaf hier gaat het verder via de bossen rondom Zonhoven naar de 2de controlepost in de Staatstuinwijk. Na de deze controlepost via de kolonie-woonwijk Winterslag naar de C-mine. Het was een tocht door het mijnverleden van Belgisch Limburg. Echt de moeite waard en een mooie afwisselende tocht
En wat voor mij nog belangrijker was dat ik geen problemen gekend heb met de nieuwe wandelschoenen. Dus tot nu toe een geslaagde aankoop.
Vanaf volgende week wil ik ook gaan lopen met de "zware" rugzak die ook mee neem tijdens de Camino.

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 203341

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: