Dag 64, Larrasoana naar Cizur Menor ( 20 km) - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 64, Larrasoana naar Cizur Menor ( 20 km) - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 64, Larrasoana naar Cizur Menor ( 20 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

12 Mei 2013 | Spanje, Cizur Menor

Vannacht gelukkig beter geslapen als afgelopen nacht. Alleen nu nog hopen dat de tijdzone met Japan snel beter wordt. Want dan hoeft onze japanse vriend niet zo vroeg te gaan skypen. Maar om 6.00 uur meent er toch nog een grapjas als hij naar het toilet gaat meteen het grote licht in de slaapplaats aan te moeten maken. Ik ben dan ook maar opgestaan en alles afgewerkt volgens de checklijst die ik al 2 maanden elke ochtend volg. Ik begin misschien wel op een robot pelgrim te lijken, maar zo vergeet ik in elk geval niets. Omstreeks 6.30 uur vertrek ik richting supermarkt. Hier kun je ook een "ontbijt" krijgen. Ik neem een kop koffie, een soort broodje en een banaan. Na dit grote ontbijt begin ik om 7.30 uur te lopen richting Pamplona. Het begint weer zeer mooi met een stenen pad door velden en bos naar Zuriain ( 3 km). Hier houd ik meteen een pauze en ik ben niet alleen als pelgrim hier. Ik neem een kop koffie en eet een soort omelet met brood. Daarna gaat het richting Pamplona, maar dan moet ik eerst nog 12 km lopen. onderweg belt Rolf & Janine nog even. Ik vind het super om weer even met een neef te kletsen. Bedankt Rolf & Janine en de kids. Tegen 11.00 uur kom ik uiteindelijk aan in Pamplona.
Als eerste bezoek ik de kathedraal. Het is een schitterende kerk. Vooral de glas in lood ramen en het museum van de kerk. Na het bezoek aan de kathedraal, is de plaza Torro aan de beurt. Hier begint het stieren rennen door de binnenstad. Pamplona is een mooie stad. Langzaam krijg ik honger en ik ga op zoek naar een mooie eetgelegenheid. Ik vind er een en daar bestel ik een koffie met een sandwich mixta en een broodje met ham en uien. Tegen 13.30 uur loop ik samen met Gundolf uit Swisstal ,Duitsland naar Cizur Minor. Dit is nog 5 km lopen. Het laatste stuk gaat nog wat bergop.Onze auberge ligt meteen aan het begin van het dorp. Voor € 5 mogen we hier slapen in een zaal met 23 bedden. Eerst installeer ik me, bed opmaken en dan douchen en de was wassen, hier wel gelukkig met warm water. Buiten droogt de was gelukkig goed door de wind. Het wordt langzaam tijd voor een biertje, maar eerst Nico bellen met zijn
" el cumpleanos de sensenta cinci". Dan ga ik maar een pilsje drinken op Nico's verjaardag, proost Nico. Ik werk ook een beetje aan mijn blog. In de bar waarna we om 19.00 uur een menu pelegrini krijgen is het erg gezellig. Samen met Thea, Vincent, Gundolf, Gabor en later onze Italiaanse meid is het erg gezellig. Later komen er nog 3 mensen bij. Het pelgrimsmenu vanavond voor € 10 bestaat uit een salade, rijst met vis en een toetje en natuurlijk rode wijn. Vol goede moed en vol vreugde komen we tegen 20.45 uur terug in de refugio. Nog even het laatste stukje aan de blog schrijven en dan wordt het langzaam tijd om te gaan slapen. Ik heb genoten van deze dag. Morgen gaat het via Punta La Reina naar Cirauqui, en dat zijn dan weer eens 27 km.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy

  • 13 Mei 2013 - 11:15

    Roy:

    Hey Fred, ik geloof dat het bij jullie 's avonds wel gezellig is hé. Gelukkig maar. Met de wandelschoenen ook nog alles goed, of beginnen ze ook al aardig te slijten?

    Tip voor volgende nacht: lamp uit fitting draaien en die Jappanner z'n klok verzetten! ;-)

    Groeten en succes, Roy

  • 13 Mei 2013 - 14:30

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Er zijn altijd mensen met andere gewoontes en die geen rekening houden met de medemens. Nou ja je weet nu alles hiervan maar je moet maar denken hier leer ik ook van. Goed om te lezen dat het 's avonds ook gezellig is en dat je goed kunt eten.
    Voor morgen wens ik je weer een fijne wandeldag met goed weer en ook weer leuke mensen om mee om te gaan. Veel plezier en slaap ze en tot morgen maar weer.
    Groetjes,
    Niek

  • 13 Mei 2013 - 16:11

    Monique Weling:

    Ha die Fredel,

    Ik heb eventjes 3 weken blog bijgelezen omdat ook ik, net als jij, met vakantie was. Wel een "beetje" anders dan die van jouw: handdoekje over strandbedje, parasolletje op, Mochitootje erbij en een dik boek! 2 weken Turkije....zalig.
    Je avonturen lezen als een spannend boek! Wat een avonturen Fredel!
    Ben blij voor je dat alles toch redelijk voortvarend gaat en je geen "echte" problemen hebt.

    En..... je bent al in Spanje!!! Super man. Nog eventjes en je "mag" weer komen werken, ha,ha :)

    Zet 'm op Fredel, waldmansheil und liebe grusse, Monique.

  • 13 Mei 2013 - 18:26

    Josefine:

    Hoi skippy

    Leuk om je verslag te lezen.
    Ik ben nu 13-5-13 in Zubiri, ben nog moe van de klim de pyreneen over dus niet tot larasoana gekomen.
    Ik wens je nog veel plezier.

    Groetjes Josefine (van L esprit du chemin o.a.)

  • 13 Mei 2013 - 19:58

    Madeleine:

    Ola Frederico

    Kijk maar uit dat de stieren net achter je aan komen in Pamplona!!! Geweldig dat je nu al in Spanje zit. Je zult wel al ongeveer 2000 km in de benen hebben. Gelukkig hebben ze in Spanje ook wijn, want daar loop je goed op. Karige ontbijtjes lees ik, maar dat compenseer je wel met de andere maaltijden. Zo te lezen wordt het steeds drukker op je camino. Straks is er geen doorkomen aan!!
    veel wandelplezier en goed te horen dat je over anschluss niet te klagen hebt.

    muchas recuerdas, Madeleine

  • 13 Mei 2013 - 20:11

    Gwen:

    Heeee Fred,

    Het lijkt wel een kroegentocht ipv een pelgrimstocht!!! Super gezellig. Blijf er maar lekker van genieten.

    Grtn Gwen

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 203349

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: