Dag 93, Relaxen in Santiago. ( 0 km) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 93, Relaxen in Santiago. ( 0 km) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 93, Relaxen in Santiago. ( 0 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

10 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Wel laat in bed gekomen, maar super geslapen. Lekker uitgeslapen tot 7.30 uur en checklijst luxe afgewerkt. Een fijne douche als eerste genomen en dan is het tijd voor een goed en uitgebreid ontbijtbuffet. Het ontbijt was super. Agota en Julia zitten inmiddels al in de bus naar Finistera. Ik ga eens kijken op het internet voor een terugvlucht, ik doe dat met veel pijn in mijn hart. Als ik iets gevonden heb, ben ik naar het reisbureau gegaan of er ook nog vluchten zijn via Madrid of Barcelona. Uiteindelijk neem ik een vlucht vanaf Oporto naar Brussel Charleroi. Dan eerst een kop koffie drinken en wat door de stad slenteren en al gekeken naar souvenirs voor mijn vrienden. Dan wordt het ook langzaam tijd om weer iets te eten. Jean, Monica, Karin en ik treffen ons toevallig en gaan dan in een gezellige bar iets eten. Een rode wijn met verschillende tapas gerechtjes erbij. Het smaakt goed en het is gezellig. Ook krijg ik een sms van Agota, dat het weer in Finistera redelijk goed is. Het is droog en erg mooi. Anders dan op de camino. Ze vraagt meteen of we willen wachten met eten gaan in de avond. Ze zullen rond 20.00 uur terug zijn in Santiago. Natuurlijk doen we dat, ik in elk geval. Na de lunch gaat iedereen zijn eigen weg. Ik ga nog even een sightseeing maken in Santiago. Een mooie kerk bezocht en nog wat gekletst met nieuw aangekomen pelgrims. Tegen 17.00 uur terug in het hotel en snel even onder de douche en de route voor morgen bekeken richting Finistera. Dan lekker in de foyer gaan zitten en wat gekletst met Karin, een echte leuke meid uit de buurt van Dresden. Langzaam druppelt iedereen weer binnen. De eerste fles rode wijn is alweer besteld. Het is nu nog wachten op Agota en Julia. Ik krijg een sms dat ze om 20.10 uur in Santiago aankomen en dan is het nog 5 min. lopen en ze willen zich nog even opfrissen. Tegen 20.30 uur gaan we dan met de gehele groep ergens in een leuk lokaal eten. Al snel vinden een leuk en gezellig restaurant. Karin heeft hier gistermiddag gegeten en dat was goed. Ik neem een tomaten-knoflook salade met daarna een visfilet bord met aardappelen. Het bord bestaat uit vier verschillende visfilets. Julia neemt dit ook. Agota kiest voor een mix salada en daarna samen met Karin een visschotel. Dit ziet ook erg goed uit. Onze Jean neemt een entrecote. In totaal zijn we met zeven pelgrims. Ditmaal geen Tinto Vino maar een Blanco Vino.
Het smaakt er goed. Na nog een dessert en koffie en helaas betalen gaan we terug naar het hotel. Hier laten we de avond in een morgen veranderen onder het genot van een wijntje.
Morgen begint dan weer het echte werd, 23km richting Finesterre om precies te zien naar Negreira.
Maar eerst morgenochtend afscheid nemen van Agota. Want zij vliegt dan samen met zus Julia terug naar Boedapest. Dat gaat zwaar worden.
Maar zoals sommige in hun reacties al eerder schreven dat hoort bij de Camino. En één ding het is niet de laatste maal dat ik haar zie. Er zal spoedig weer een weerzien zijn.
Maar nu even uitrusten en dromen van..........?

Welterusten pelgrim Fred "skippy "


  • 11 Juni 2013 - 08:38

    Sandra:

    Hoi Fred,

    Gefeliciteerd met je geweldige prestatie.
    Alles is al door iedereen gezegt.
    Veel plezier nog met je laatste rondje.
    En denk nog maar zo min mogelijk aan je terugkeer, al kijken we er hier al wel naar uit.

    groetjes van die kleine

  • 11 Juni 2013 - 09:21

    Monica:

    Gefeliciteerd Fred! Wat een enorme prestatie! Geweldig!
    Geniet er nog maar lekker van!

    Groetjes Monica

  • 11 Juni 2013 - 09:41

    Maartje :

    Hey die Fred,

    Van harte met deze geweldige prestatie.
    Daar kun je trots op zijn.
    Geniet er nog maar lekker van.
    En denk vooral niet aan ons ;-)

    Groetjes Maartje

  • 11 Juni 2013 - 11:14

    Bas De Wit:

    Geweldige kerel !!

    Ga genieten van je nieuwe leven !!!!

  • 11 Juni 2013 - 12:00

    Petra H.:

    Proficiat Fred,

    Zeer knap van je ,geweldig.
    Die herrinnering blijft je altijd bij en wie weet ook een vrouwtje erbij.

    Groetjes Petra H

  • 11 Juni 2013 - 12:05

    Ellen En Yvo:

    hallo fred,
    misschien hebben jullie al afscheid van elkaar genomen en misschien moet dit nog gebeuren.
    we weten dat het zwaar zal vallen maar binnenkort zullen jullie elkaar toch weer in de armen sluiten.
    misschien is het ook even lekker en goed zo...even tijd voor jezelf!
    we wensen je nog een prachtige afsluitings wandeling en hopen je veilig, rond en gezond weer te verwelkomen in sittard!!!
    liefs van ons

  • 11 Juni 2013 - 12:14

    Marij Leers:

    Hallo Fred,

    Een Super dikke PROFICIAT met je Camino ! Wat een geweldige prestatie :-) Knap hoe je deze hebt volbracht ! Tijd voor te relaxen, tijd voor te genieten.

    Vele Zittesje groetjes Marij

  • 11 Juni 2013 - 12:40

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Leuk om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad in Santiago en dat je toch leuke mensen bij je hebt. Ik wens je voor morgen weer een fijne wandeldag met goed weer toe, veel plezier en geniet maar want na het afscheid van Agota zal het niet meevallen om weer alleen te zijn. Succes en tot morgen, groetjes Niek

  • 11 Juni 2013 - 13:31

    Nick&marion:

    Geweldig gedaan Freddy een hele dikke proficiat, nu nog een paar dagen genieten van je laatste rondje, en heeeel veel sterkte morgen met het afscheid van je dames. En alvast een goede terug reis.

    Gr. Marion & Nick

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 960
Totaal aantal bezoekers 203095

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: