Nieuwjaarstocht Meeuwen-Gruitrode (B) - Reisverslag uit Meeuwen-Gruitrode, België van skippy - WaarBenJij.nu Nieuwjaarstocht Meeuwen-Gruitrode (B) - Reisverslag uit Meeuwen-Gruitrode, België van skippy - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarstocht Meeuwen-Gruitrode (B)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

12 Januari 2013 | België, Meeuwen-Gruitrode

Vandaag ben ik weer even de grens overgewipt voor weer een trainingstocht.
De Nieuwjaarstocht van de wandelclub Donderslagtrippers te Meeuwen (B) staat vandaag op het programma. De tocht is 20 km.
Deed het weer afgelopen weekend nog denken aan het vroege voorjaar, vandaag is koning winter weer in Limburg aangekomen.
Vanaf de manege "De vrije dravers" ga ik de ijzige kou tegen moed.
Het is erg druk want al om 8.00 uur zijn er al 165 wandelaars vertrokken.
Ik voel me goed, en heb er zin in, want ja over 2 maanden gaat het echt beginnen.
Vanaf de manege gaat het door de velden rondom Meeuwen naar Wijshagen. Na 5.8 km is de eerste controlepost in het buurtcentrum van Wijshagen. Na een lus van 8 km. door de bossen en velden rondom Wijshagen weer terug naar het buurtcentrum, het gaat lekker en veel mensen spreken me ook hier weer aan of ik naar Compostella ga.
En ja ik ga vertel ik elke keer weer, ze wensen we veel succes, en een man neemt zelfs zijn petje voor mij af.
Na iets meer dan 3 uur lopen kom ik weer terug bij de manege, lekker voldaan gelopen en met een frisse neus.
Ik trakteer me lekker op een kop koffie en een lekker champignon soep.

Super gelopen in een mooi wit bevroren landschap rondom Meeuwen.

Tags: Santiago, Camino