Dag 28, Nevers naar Apremont-sur-Alliers (16km.) - Reisverslag uit Apremont-sur-Allier, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 28, Nevers naar Apremont-sur-Alliers (16km.) - Reisverslag uit Apremont-sur-Allier, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 28, Nevers naar Apremont-sur-Alliers (16km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

06 April 2013 | Frankrijk, Apremont-sur-Allier

Vandaag vroeg opgestaan om de eucharistie viering in de kapel van Bernadette bij te wonen..
Het was een mooie dienst. Na de dienst meteen gaan ontbijten. Het is dan tegen 8.15 uur. Na het ontbijten terug naar de kamer, om mijn voeten te verzorgen en alles in te pakken. Ik zie dat in een paar sokken ook een gaatje zit, balen zeg. Waar nu nieuwe sokken vandaan halen en dan ook nog wandelsokken. Tegen 10.00 uur uitgecheckt en nog een kaarsje aan gestoken bij de grot van Maria.
Ik loop hierna richting centrum, en bedenk me ineens waarom niet vragen bij het vvv-kantoor waar een dectahlon zaak ligt in Nevers.
Er ligt er een op 15 min. rijden buiten de stad of met buslijn 7.
Ik ga dan ook meteen naar de bushalte in het centrum en om
11.00 uur komt de bus (€1.15 enkel). Amper een kwartier later ben ik bij het commercial centre. Meteen ben ik gaan kijken voor wandelsokken. Gelukkig hebben ze welke, wel geen Falke maar hun eigen merk, even geprobeerd en oké bevonden.
Helaas moest ik voorbij de kassa. Nog tijd voor een sandwiches te eten en dan terug naar de bushalte, de bus zou om 12.10 uur komen terug naar Nevers. Ik ben dolblij met de nieuwe sokken.
In Nevers nog even een koffie gedronken. En dan weer het ritme van de laatste 4 weken van start oppakken.
Gelukkig vandaag maar 16 vlakke kilometers. Eerst naar de Pont de Loire lopen deze overstekken en dan de goede richting nemen.
Ik ga naar Santiago, dus de GR654 nemen deze loopt eerst zo'n 5km langs de Loire.
Het begin is verhard en het gaat over in een slingerend pad tussen bomen en struiken. Het gaat wel lekker, nog even last gehad (zeurende pijn) van mijn linkerbeen. De blaar op mijn rechtervoet voelt goed aan.
Na een kilometer of 7 kom ik langs het canal du Loire te lopen.
Op een gegeven moment is er een bijzonder iets waar je als wandelaar langs komt. Namelijk je loopt over het aquaduct van canal du Loire en gaat over de rivier La Loire.
De laatste 6 km naar Apremont lopen ook weer langs het Canal du Loire maar nu is de weg verhard. Er is amper verkeer.
Tegen 16.45 uur kom ik relax aan in het kleine dorpje Apremont-sur-Alliers. Via de eigenaar van de ned.refugio Nos Repos kwam ik in contact met de pastoor van dorpje.
Hij woont tegenover de kerk. Dus even aanbellen maar, niets hoor en dan nog maar eens. Even later heb ik in dorpje de juiste persoon te pakken en zij belt de pastoor. Hij was in slaap gevallen en de bel niet gehoord, kan gebeuren. Ik wordt eindelijk dan hartelijk ontvangen door pastoor Bontempe. Er wordt eerst koffie gedronken. Hierna mag ik een kamer uitzoeken. Tegen 19.00 uur is het dan tijd voor het diner.
Voorheen nog snel me gedoucht. Het eten was lekker.
Meneer haalde na het eten nog een kaart te voorschijn met de route van morgen. Ook adviseerde hij om morgen het onderkomen voor maandagnacht te regelen in Sant Amand Montrond. Maar eerst nog 25km en overmorgen dan ook nog eens 34km. lopen.
Na het avondeten mijn blog schrijven op de kamer en tegen 22.30 uur vallen de ogen dicht.

Welterusten pelgrim Fred "Skippy"

  • 07 April 2013 - 10:03

    Fietspelgrim2008:

    Eerst bij de burgemeester, dan bij de pastoor. Als je nu ook nog een overnachting bij een notaris weet te regelen, heb je zowat alle 'notabelen' gehad. ;-)
    En straks kom je dus aan bij de Limburgers. Met nieuwe, Franse sokken nog wel. Doe ze de groeten daar in het kleine Augy-sur-Aubois en geniet. Mij boden ze bij mijn verblijf spontaan een Leffe aan. Benieuwd wat jouw ten deel valt, vanavond.

  • 07 April 2013 - 13:28

    Marij :

    Hey Fredll
    Diep respect voor je,de afgelopen weken door wind sneeuw regen ploeteren. Je bent goed bezig als je de gaten in je sokken loopt ;-) De 1e zonnestralen vergezellen je hopelijk vandaag !
    Chapeau Skippy

  • 07 April 2013 - 14:14

    Albert:

    Hallo Fred,

    Je gaat geweldig, ben wel n beetje jalours op je.
    Dinsdagavond 2april, nadat ik in Vezelay was aangekomen, had de tgv me alweer in Venlo afgeleverd.
    Veel sukses en plezier bij het vervolg van je tocht

    Groetjes
    Pelgrim Albert, niet uit Venlo, maar uit Lomm

  • 07 April 2013 - 16:07

    Liesbeth:

    Ha Fred,

    Petje af, voor wat jij de afgelopen weken hebt laten zien! Je komt steeds zuidelijker dus met dat weer moet het snel goed komen! Geniet met volle teugen Fred van deze geweldige ervaring!
    Leuk om je verhalen te lezen en de route te bekijken hoe je steeds dichter bij je doel komt!
    Je gaat het redden!

    groetjes,
    Liesbeth

  • 07 April 2013 - 17:05

    Jan Stevens:

    Prima Fred, alweer een leuk contact onderweg bij de pastoor
    Vandaag een leuk artikel met foto van je gelezen in het Limburgs Schutterstijdschrift bij de in ontvangst name van de kaars van de schutters van Stramproy. Flinke joekel zeg, maar denk als je in Santiago bent dan ben je ook van dit extra gewicht in je rugzak af. (haha)
    Stilaan wordt ook hier het weer beter en ook wat hogere temperaturen. Wel regen gemeld deze week
    Hopenlijk bij jou ook een lekker zonnetje is ook prettig bij je rustpauze's onderweg
    Blijf "lopen"
    groetjes
    Jan Stevens

  • 07 April 2013 - 17:05

    Jan Stevens:

    Prima Fred, alweer een leuk contact onderweg bij de pastoor
    Vandaag een leuk artikel met foto van je gelezen in het Limburgs Schutterstijdschrift bij de in ontvangst name van de kaars van de schutters van Stramproy. Flinke joekel zeg, maar denk als je in Santiago bent dan ben je ook van dit extra gewicht in je rugzak af. (haha)
    Stilaan wordt ook hier het weer beter en ook wat hogere temperaturen. Wel regen gemeld deze week
    Hopenlijk bij jou ook een lekker zonnetje is ook prettig bij je rustpauze's onderweg
    Blijf "lopen"
    groetjes
    Jan Stevens

  • 07 April 2013 - 22:35

    Lilian:

    Hoi Fred, ik heb, door omstandigheden, even geen contact meer met jou gehad. Ik ben blij dat jouw vuurtje nog brandt, heel mooi om jouw verslagen te lezen.
    Houd de moed erin en ik ga je weer volgen! Als je nog ergens een kaarsje gaat branden....denk dan even aan mij.
    Knuffel, Lilian.

  • 07 April 2013 - 22:46

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Man, je loopt te snel, de gaten vallen in je sokken.

    Heb je eraan gedacht om ook een schietgebedje te doen voor mooi en droog wandelweer ?
    Gelukkig dat je niet teveel last hebt van je "oude knoken" en je blaar.
    Fijn dat je bij zoveel notabelen mag slapen, ik hoop alleen niet dat je het nu hoog in je bolletje krijgt.
    Als je terug bent zal ik er wel weer voor zorgen dat je met beide voetjes weer neer daalt op de aarde bij het "gepeupel". Ik begin je nu toch een beetje te missen want wie moet ik anders vereppelen ?

    Tot ziens.
    Jolanda

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 962
Totaal aantal bezoekers 203327

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: