Dag 8, Vierves-sur-Viersin naar Rocroi (27 km) - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 8, Vierves-sur-Viersin naar Rocroi (27 km) - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 8, Vierves-sur-Viersin naar Rocroi (27 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

17 Maart 2013 | Frankrijk, Rocroi

Lekker geslapen vannacht , alles inpakken en na een lekker ontbijt om 8.45 uur definitief op weg naar Frankrijk.
Na een dag van uiterste definitief aangekomen in Frankrijk, Rocroi.
De eerste kilometers verlopen soepel door het bos . Daarna 6 km ploeteren door sneeuw, modder en watergeulen tot kniehoogte. Vanaf 13.00 uur regen, hagel en tegenwind, (windkracht 6).
Arie en Marjolijn hebben het behoorlijk zwaar, maar als we uiteindelijk de grenspaal passeren gaat het gelukkig door kleine gehuchten naar Rocroi. Aankomst Rocroi 17.15 uur.
We hebben een goed onderkomen, eerst lekker douchen. Het eten is ook lekker, soep vlees brood en een salade met als toetje een joghurtje.
Ik besluit morgen alleen verder te gaan, een nieuwe uitdaging en hopelijk weer nieuwe pelgrim te ontmoeten, maar contact blijf ik houden met de twee. De weersvoorspelling zijn weer eens regen en wind.


Welterusten pelgrim Fred "Skippy"

  • 17 Maart 2013 - 23:51

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, het weer werkt ook niet mee he maar als je de weerberichten ziet is het overal slecht weer de wielerwedstrijd milaan / sant remo hebben ze vijftig kilometer moeten inkorten maar jou te kennen laat je je niet onder krijgen en gaat morgen verder je moet maar denken slechter kan het niet alleen maar beter hou je taai !!!!


    Gr.Henk en Jose
    ps. groetjes van Annie Cremers {Bloemen}

  • 18 Maart 2013 - 00:00

    Roy:

    Hey Fred,

    Die laatste kilometers naar Rocroi klinken niet erg relaxed. Maar je hebt 't weer gehaald, op naar de volgende etappe. Hopelijk kom je ook weer snel andere metgezellen tegen. Succes morgen met je 33 km lange etappe, hopelijk valt de wind en regen mee.

    Gr. Roy

  • 18 Maart 2013 - 07:43

    Gwen:

    Hee Fred,

    Het zit je tot nog toe dus niet mee! Hopelijk wordt het weer snel wat beter want ik heb het idee dat je een stormaanval aan het lopen bent! Wat een survival zeg....
    Succes

    Gwen

  • 18 Maart 2013 - 08:24

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Volhouden, het wordt vanzelf beter.
    Slechter kan haast niet.
    Ik hoop dat je vandaag kunt genieten van een mooie wandeling.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 18 Maart 2013 - 08:36

    Loes Peeters:

    Hallo Fred,

    Niet teveel regen vandaag?
    Ik heb je avonturen gelezen, je leert al snel afzien.
    Jolanda heeft gelijk, het kan alleen maar beter.
    Af en toe rust nemen, en het lijf laten herstellen, dat komt ook het humeur ten goede.
    Gelukkig heb je af en toe een heeeeel goede avond en maak je veel vrienden.

    Groetjes,
    Loes

  • 18 Maart 2013 - 08:36

    Monique Weling:

    Hey Fredel,
    Viva la France!
    Het zou leuker zijn geweest als de weergoden je iets beter gezint waren.
    Van nu af aan kun je genieten van croissantjes, kaas en wijn.

    Waldmansheil und gruss Gott (es du hem zuus), Monique.

  • 18 Maart 2013 - 09:11

    Gerrie:

    Hoi Fredje,
    We volgen je op de voet. Hopenlijk gaat het weer nu de goede kant op. Als het maar droog is en sneeuwvrij, want je lijkt inderdaad wel te survivallen. Ik hoop dat je gauw weer leuke metgezellen zult treffen. Lijkt me wel leuk allemaal pelgrims die hetzelfde doel voor ogen hebben en zo leer je ook weer andere mensen kennen. Veel wandelplezier in hopenlijk beter weer. Grtjes uit Aelse Gerrie

  • 18 Maart 2013 - 10:38

    Hanna:

    Hee, Fred, wat ben je een doorzetter! Hanna (A'dam)

  • 18 Maart 2013 - 12:44

    Maurice, Monique, Kiki En Sem:

    Hoi Fred,
    Waar zijn de andere pelgrims gebleven. Weet je wat voor dag het morgen is? dinsdag St.Joep.
    Moet ik je spekjes meenemen? Hopelijk wordt het weer snel iets beter, je bent tenslotte nu in Frankrijk.
    (Viva la Frace) Zet `m op, je kunt het.

    Groetjes van ons allemaal

  • 18 Maart 2013 - 13:16

    Josien:

    Hoi Fred,

    Knap gedaan hoor, die bestemming heb je al bereikt.

    Nu alleen verder, succes verder misschien kom je weer nieuwe pelgrims tegen onder weg.

    toitoi.

    Gr josien

  • 18 Maart 2013 - 20:08

    Josefine Van Den Hoven:

    Hallo Fred

    Probeer de moed erin te houden!!!! Het stuk naar Rocroi was zwaar, en het zal niet van de ene dag op de andere dag beter worden.
    Maar later kijk je er zeker met een goed gevoel op terug.
    Ik volg je met belangstelling.

    Bon camino

    Josefine

  • 18 Maart 2013 - 20:27

    Iné:

    He Fred, alweer een stukje verder op weg naar je einddoel.
    Goed hoor.
    Hopenlijk op weg naar de lente zon,
    Ga zo door en sterkte als het even niet zo" loopt".
    Een van je volgens mij vele volgers .
    Hoie

  • 18 Maart 2013 - 20:39

    Claudia:

    Hey Friedl,

    Ik ben benieuwd hoe het je vandaag is vergaan, ik hoop beter dan de afgelopen dagen.
    Hier was het vandaag lekker, ik hoop ook voor jou. T is een echte beproeving voor je maar je zult hier later wel met veel plezier aan terug denken, door de sneeuw en de modder tot aan je knieen.
    Geniet van alle dagen, jij komt er wel.
    Veel succes, Claudia

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 203323

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: