Dag 10,Signy L Abbaye naar Chateau Porcien (37 km) - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 10,Signy L Abbaye naar Chateau Porcien (37 km) - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 10,Signy L Abbaye naar Chateau Porcien (37 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

19 Maart 2013 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Via omwegen aangekomen in Chateau Porcien. (39 km ) Helaas had ik vandaag twee keer geen geluk. Bij mijn vertrek vertelde de mevrouw, dat ik beter via de D weg kon lopen naar Lalobbe en het scheelt ook nog eens drie km. In Lalobbe nog even gepraat met een ned. echtpaar, zij zijn vanavond gastheer van Marjolijn en Arie.
Ik loop verder naar Wasigny, even een pauze gemaakt en foto's gemaakt van de oude markthal. Maar het gaat ook hier mis, want de bakkersvrouw stuurt me naar Chateau Mont Porcien Ik merk de fout pas na ongeveer 4 km. Na even een paar mensen gevraagd te hebben kom ik gelukkig weer te lopen in de richting van mijn doel voor vanavond Chateau Porcien. Inmiddels had ik ook al een flinke hagelbui te slikken gehad.Maar ja, Skippy gaat verder.
Na nog wat vragen naar de weg en natuurlijk ook modderpaden bereik om even voor 6 uur mijn slaapplaats. Ik moet me in de plaatselijke kroeg melden voor de code van de deur. Ik slaap namelijk in een gemeentelijke ruimte. De ruimte bestaat uit twee stapelbedden en een koude douche en toilet. Het is niet erg warm in de ruimte maar ja, het is gratis. Even naar de winkel voor een ontbijt morgenvroeg en dan eten in het cafe. Het eten was niet bijzonder, maar na zo'n dag smaakt alles. Ik ga vandaag vroeg slapen. Gelukkig is de route de komende dagen niet zo lang, ik splits namelijk mijn etappe naar Reims in twee delen. Eerst naar Bazancourt (22 km ) en dan naar Reims (19 km ).

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 19 Maart 2013 - 21:59

    Roy:

    Bonjour monsieur Fred,

    Dat was weer een niet misselijke etappe van maar liefst 39 km.....pffff.
    Slim dat je die lange etappe naar Reims opsplitst, je hebt al een aantal zware achter de rug. Zet 'm op de komende dagen, straks in Reims heb je je wel verdiende rustdag.

    Gr. Roy

  • 19 Maart 2013 - 22:13

    Camiel En Nicole:

    Ha Fred,
    vandaag tijdens de St. Joepmarkt hadden we ook een hevige hagelbui en we moesten meteen aan jou denken. Prachtig om je verhalen te lezen en ook al zitten we lekker achter de pc, we leven toch met je mee. Het is indrukwekkend waar je mee bezig bent.
    Klasse hoe je de tocht aangaat en zoals Roy uit de eerste reactie al aangeeft, succes de komende dagen en verheug je maar al op Reims, waar je even kunt bijkomen.
    Succes en zet 'm op!!!

    groet,
    Nicole, Camiel, Joep en Pien

  • 19 Maart 2013 - 22:26

    Fieny:

    Fred je verhalen komen mij bekent voor van die kleine gehuchten waar je achteraf toch heel leuke ervaringen op doet .
    Spannend steeds op een andere plaats te slapen maar ik slaap toch liever in mijn eigen bedje,op naar Reims daar staat de Champagne klaar veel succes en liefs van Fieny en Ton

  • 19 Maart 2013 - 22:32

    Petra A:

    Hoi Fred

    Het was inderdaad weer een behoorlijke etappe die je hebt afgelegd. Die spartaanse Franse gemeentelijke ruimte zou ook wat meer warmte mogen uitstralen, letterlijk en figuurlijk, dan maar hopen dat het bed goed is. Meteo France geeft ook al niet al te veel zonneschijn voor je dat daar maar snel verandering in mag komen. Fijn voor je dat de volgende twee dagen niet zo lang zijn, kun je iets langer uitrusten.

    Groetjes,
    Petra A

  • 20 Maart 2013 - 06:10

    Ellen:

    hoi fred,
    balen zeg....dat het gisteren flink tegen zat!
    maar ga door, he!!!!
    slechter kan het niet worden, je zult extra gaan genieten van een heerlijk bedje en een warme douche op
    je volgende stekkie!!!
    kom op....you can do it!!!! toi,toi,toi

  • 20 Maart 2013 - 09:30

    Jan Stevens:

    Hallo pelgrim Fred

    Schijnbaar krijg je ervaring in het lopen van lange dagetappes
    Soms zit het mee en soms (vaker ?) zit het tegen, maar ieder nadeel heb zijn voordeel, maar ja het is ten slotte ook een pelgrimstocht, nietwaar ? Denk bij de vele regen en hagelbuien maar het kan niet slechter en voor straks hoe verder in Frankrijk hoe beter het weer wordt en misschien verlang je dan wel eens hevig naar een verfrissend regenbuitje !!
    Leuke ontmoetingen onderweg met medepelgrims en 's morgens niet weten waar je 's avonds slaapt
    Prachtig toch dat ongewisse en denk eraan St. Jacobus zorgt altijd voor een oplossing
    Veel succes verder, neem de tijd en geniet, ik blijf je volgen want er zijn voor mij nu al vele herkenbare punten
    groetjes
    Jan Stevens

  • 20 Maart 2013 - 09:32

    Claudia:

    Hey Friedl,

    We schrijven allemaal over de ellendige weersomstandigheden maar als ik jou krachtsinspanningen moet meetellen moeten de kilo's er toch ook afvliegen of niet? Denk dat we een slanke gespierde Skippy terugzien ;)
    Zoals iedereen ook schrijft we leven met je mee en checken iedere dag jou updates.
    Veel succes, Grusse uit Schinne.

  • 20 Maart 2013 - 10:05

    Patrick Ten Have:

    Ha die Fred,

    Wat ben je aan een survival bezig man. Hartstikke goed ga je ondanks alle tegenslagen qua weer. En dan nog die franse Pinokkio's die je de verkeerde kant opsturen..... maar je gaat gewoon door, KLASSE!.

    Ga zo door, en ik zou zeggen vertrouw op je zelf uitgestippelde route en je GPS. Ik blijf je volgen.

    gr. Patrick

  • 20 Maart 2013 - 10:11

    Jolanda:

    Hoi Fredje,

    Grandioos dat je bij de burgemeester op de "koffie" was. Hoe kom je op het idee om daar eens langs te gaan, super !
    Ik vindt wel dat je het niet makkelijk hebt, zo ploeteren in sneeuw en modder, maar er zal wel een bedoeling in zitten. De voldoening op het einde van zo'n dag moet enorm zijn zeker als je bij een gastvrij en gezellig gezin komt.
    Als ik hier naar buiten kijk dan denk niet meer aan het nat regenen als ik op mijn fiets zit, maar aan dat je weer een dag met slecht weer meemaakt.
    Maar onze Skippy laat zich niet kisten door een regenbuitje.
    Tot morgen.
    Jolanda.

  • 20 Maart 2013 - 10:43

    Monique Weling:

    Hallo Fredel,

    Dat die Franse burgemeesters thee drinken! Ik had vast gedacht dat 'ie wel met een wijntje zou komen.

    Je gaat als een speer. Laat je niet kisten door de weergoden; zoals ze altijd zeggen... "Na regen komt zonneschijn"... en dat gaat in jouw geval vast heel veel zijn, gezien wat je al gehad hebt.

    Waldmansheil und liebe grusse aus "Zitterd".

  • 20 Maart 2013 - 11:55

    Kelly :

    Hey Fred
    Wat een avonturen daar zo bij jou! Je hebt het in elk geval een stuk zwaarder dan ik met m'n spreekwoordelijke laatste loodjes. Ik hoop voor je dat het weer snel opklaart en het zonnetje je tocht wat opfleurt.
    Houdt de moed erin en ik ben benieuwd naar je volgende blog,
    groetjes Kelly

  • 20 Maart 2013 - 12:08

    De Fijnautjes:

    Hoi Fred,
    Nou St. Joep was erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken. De spekjes zijn weer verrukkelijk. We zullen je er één bewaren, tegen de tijd dat je terug bent is die goed hard. Hoe gaat het met het frans. Even oefenen, un, deux, trois, quattre etc. Bijven herhalen, na terugkomst heb je een frans en spaans overhoring. (GRAPJE).
    Groetjes va ons allemaal.

  • 20 Maart 2013 - 13:43

    Monique H:

    Hé kilometervreter,

    Maar kerel wat loop jij hard zeg. En dat bij die helse weersomstandigheden.
    Ben blij te lezen dat je het morgen en overmorgen wat rustiger aan gaat doen.
    Verstandig, want de weg naar Santiago is nog lang.
    Maar ja, ik snap dat je zo snel mogelijk naar het zuiden wilt, het betere weer tegemoet.
    Laat de lente nu maar komen.
    Over een tijdje ga je schrijven dat je verbrand bent door de zon.......Wedden?
    Hou je haaks en geniet van je rustdag in Reims.

    Groetjes Monique H

  • 20 Maart 2013 - 19:02

    Jan:

    Dag Fred,
    Ik volg je verhaal met grote belangstelling en bewondering daar ik twee jaar geleden ,startend 21 maart '11, de zelfde route vanaf Maastricht (mijn woonplaats), heb gelopen. Alleen met veel beter weer. 11 uur regen en veel zon in bijna drie maanden.Wanneer je met dit weer voorbij Reims bent , wordt de rest van de reis steeds makkelijker.Ik herken diverse slaapplaatsen,oa Visee en de koude douche van afgelopen nacht, en kan me de vette klei goed herinneren, op weg naar Reims.
    Loop je via Troyes ?
    In Spanje heb ik besloten om naar Finisterre en Muxia te lopen en daar heb ik geen spijt van gekregen, want misschien wel één van de mooiste stukken van de hele route. En met dit tempo haal je dat makkelijk.
    Ik wens je een hele fijne tocht.

    Ultreia e Suseia

    Of voor later :

    Buen Camino !

    Jan Maurits

  • 20 Maart 2013 - 19:58

    Madeleine:

    Ha die Fred, of is het nu Frederique!!

    Afzien, dat is tot nu toe je weg geweest. In plaats van een pelgrimstocht lijkt het wel of je voor de opleiding voor commando's aan het oefenen bent. Ik leef met je mee. Ik hoop dat je afgelopen nacht het toch een beetje warm hebt gekregen, zeker na een koude douche. Moet er niet aan denken, brrrrr.
    Maar je laat zien dat je karakter hebt.
    Gelukkig enkele dagen met minder km, Let goed op je zelf en zorg goed voor de vitamientjes.
    Je komt er wel.

    groetjes, Madeleine

  • 21 Maart 2013 - 09:16

    Rita:

    Hoi fred,
    Petje af voor je.Denk dat het door het weer nu wel het moeilijkste is.Droog blijven en warm houden lijkt me toch een comfortabel gevoel.Het kan alleen maar beter worden.Wel dan nu een warme knuffel,grts Rita(polie priklab)

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1102
Totaal aantal bezoekers 203320

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: