Dag 54, Captieux naar Roquefort (36,5 km) - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 54, Captieux naar Roquefort (36,5 km) - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 54, Captieux naar Roquefort (36,5 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

02 Mei 2013 | Frankrijk, Roquefort

Vannacht heerlijk geslapen, Ik heb een slaapkamer voor mij alleen. Wat een genot en een keer geen last van andere pelgrims. Om 5.50uur liep mijn wekker af. Snel aankleden en de voeten verzorgd en dan eerst naar de bakker voor brood en natuurlijk een choco du pain en een pain du maisson. Paul had ook nog een klein brood nodig. Bij terugkomst in de gite eerst ontbijten, helaas geen koffie want de keuken werkt nog niet. Maar met ananas-jus smaakt het brood ook. Na het ontbijt nog even alles inpakken en tanden poetsen. Tegen 7.10uur verlaten we de gite voor een lange wandeldag. De eerste 10km gaan over de oude spoorlijn die we gisteren ook gevolgd hadden. Na de spoorlijn steken we de A 65 snelweg over en lopen ong. 2km langs de snelweg hier is ook meteen de grens van twee departementen, we komen nu in Landes. Hier veranderd ook de aanwijzingen weer. Het worden weer de vertrouwde pijlen en dat is weer een stuk rustgevender lopen. Vanaf hier wordt het weer wat afwisselender volgens het route kaartje, niet alleen rechte stukken. Het eerste stuk gaat door de heide over een steenweg, gevolgd door een stukje asfalt langs landbouwvelden en ook zandwegen door het bos. Heerlijk om te lopen en de temperatuur is ook goed, licht bewolkt en 18 graden. Na 21km (11.30uur) komen we in het dorpje Bourriot-Bergonce waar volgens de beschrijving een bar-tabac is. Niets lijkt hierop want het is zéér stil in het dorp. Maar dan op het einde vinden we de bar. Het is gevestigd in een woonhuis waar meteen óók een kleine supermarkt is gevestigd, met andere woorden het woonhuis is het hart van het dorp. Ik neem een lekkere grand café. Eerst gaan we een rondje bellen, voor slaapplaatsen tot aan St.-Jean-Pied-dePort . Als ik vraag of we hier ons eigen brood mogen eten is dat geen enkel probleem. Ik neem nog een koffie en laat me de lunch lekker smaken. Het is inmiddels erg gezellig in het caféetje geworden, enkele mensen komen eens kijken naar mijn grote rugzak. Ze proberen hem ook te tillen, maar al snel vinden ze hem te zwaar. Als ik vertel dat ik vanuit Nederland ben komen lopen zijn ze helemaal verbaasd. Na een uur pauze gaan we verder voor de laatste 15km. Ook deze gaan door bos en heidevelden. Uiteindelijk bereiken we na 36,5km Roquefort (15.30uur) Onderaan in het dorp ligt het café waar we de sleutel moeten halen voor de gite. Als we er toch zijn dan maar een pintje drinken, en deze smaakt zo goed dat we er nog een nemen. Als de twee andere franse pelgrims zijn geariveerd en hun koffie gedronken hebben, lopen we naar de gite. Het is een mooie grote gite (10 personen). Eerst installeren en dan douchen en vandaag kan de was in de wasmachine gedaan worden. Dan lekker een kop koffie drinken en al een stukje schrijven voor de blog. Als de wasmachine klaar is kunnen we gaan eten. We zijn gaan eten in hetzelfde café / brasserie waar we ook een pintje vanmiddag hebben gedronken. Als voorgerecht had ik een komkommersalade, eend met rijst en als toetje aardbeien/ citroenijs en tot slot een grand koffie. Als ik terug kom even mijn broek in de droger gegooid en verder mijn blog geschreven. Ook even naar de route van morgen gekeken, het gaat dan naar Mont de Marsan (31km). Omdat Mont de Marsan een grotere stad is in de regio wil ik hier op een redelijk vroeg tijdstip aankomen om zo nog even door de stad te dwalen. Ik vertrek dan ook weer om 7.00uur net zoals vanochtend. Paul en ook de twee franse dames vinden dat te vroeg, ik zie morgenochtend wel wie meegaat. Ik vertrek om 7.00uur, alleen of met meerdere ? Tegen 21.30uur ga ik op bed liggen en luister nog even wat muziek. Om 22.00uur zullen de ogen wel dicht zijn gevallen. Inmiddels hangt de was te drogen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 02 Mei 2013 - 22:20

    Nathalie:

    Hoi Fred, ik zie op het kaartje dat Spanje al in zicht is. Wat een kilometers. Hopelijk gaat het goed met je nieuwe schoenen en kunnen die de laatste kilometers goed aan. Iedere dag lees ik je avonturen, hartstikke leuk. Die pain de choco smaakt die nog, je hebt er al heel wat weggewerkt. Veel plezier nog voor de komende weken en vanuit Merkelbeek blijven we je volgen

  • 03 Mei 2013 - 15:08

    Wim En Helma:

    Hoi Fredje,

    Ik weet niet of we iets gemist hebben, maar we lezen niets meer over Amina. Ben je die kwijt geraakt, of maak je niets meer met haar mee ?

    Groetjes en nog fijne kilometers gewenst met je nieuwe schoenen.
    Wim en Helma

  • 03 Mei 2013 - 16:09

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Zoals ik je blogs nu lees en met sanje al in het vizier gaat het steeds beter met jou. Ik vind het super zoals je tot nu toe hebt gelopen. Klasse!!
    Ik wens je voor morgen weer een fijne tocht en goed weer toe en veel succes.
    Tot morgen en goetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 203351

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: