Dag 18, Mery-sur-Seine naar Troyes (31 km.) - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 18, Mery-sur-Seine naar Troyes (31 km.) - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 18, Mery-sur-Seine naar Troyes (31 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

27 Maart 2013 | Frankrijk, Troyes

Hallo vriendjes en vriendinnetjes hoe gaat het met jullie achter de computer, laptop of ipad?
Ik heb vandaag enorm veel tijd gehad om weg te dromen.
Maar eerst even het begin, een heerlijk ontbijt gehad met de 4 broeders.
Lekker gegeten en geklets. Ook een mooie stempel gekregen in ons pelgrimspaspoort. Zeker die stempels die ik gekregenheb in kloosters of kerken zijn bijzonder. Na een vrijwillige bijdrage en een zegen van de broeders zijn rond 9.00 uur gaan stappen, als dank kregen we een appel mee. Eerste bij de boulangerie op de hoek langs voor jaja......2 pain du choco.
Dan op weg naar de brug, 150 meter verder en dan allerbelangrijkste beslissing nemen van de dag. Voor de brug naar links en je komt uit in Paris of je gaat rechts en naar 25 km. kaarsrechte weg langs Canal du Seine en je komt in Barberey-saint- Sulpice uit. Dat laatste hebben wij dan maar gedaan.
Dus jullie begrijpen wel, dat 25 km lopen langs bijna een stilstaande water erg motiveert, geweldig toch. Zeker als er om de 500 meter een paaltje staat met daarop de nog te lopen afstand.
Na over van alles te hebben nagedacht en binnenmonds gepraat te hebben, blijken na nog net geen 3 uur 15 km. te afgelegd en wat staat er ook op die plek 2 betonnen bankjes. Hier onze lunch weer gegeten, dit is voor de verandering een smeerkaasje met stokbrood en een banaantje en als laatste een choco broodje. En alles wordt weggedronken met iets water uit de camelbag.
Niet te lang blijven zitten anders bevriezen we nog vast aan het bankje.
Nog maar 10 km water en dan dikke zes kilometer. naar Troyes.
Er gebeurt wel nog iets bijzonder 2 zwanen vinden elkaar zo leuk dat ze als maar cirkeltjes om elkaar heen zwemmen. De gebeurtenis van de dag.
Na het Canal lopen we het dorpje Barberey-st.-Sulpice in opzoek naar een café voor een lekker koffie. In het enige café treffen Jacques aan die ik
eerder aantrof in de kathedraal in Reims. Hij lid van de vereniging RP51 die de route uit hebben gezet tussen Rocroi en Vezelay.
Hij is verantwoordelijk voor de route Reims naar Troyes.
We hebben een compliment gegeven voor al dat goede werk.
Zeker dat gele route boekje, een must voor elke pelgrim die dit stuk gaat lopen.
In Troyes komen we rond 16.30 uur eerst naar de Kathedraal voor de stempel en natuurlijk het bekijken van dit schitterende staaltje vakmanschap.
Natuurlijk ook 2 kaarsjes opgestoken, een voor alle mensen die ik bijzonder lief heb en een voor mijn clubje dat zij zaterdagavond gaan zorgen dat ik en met mijn vele gele zwarte fans uit Kerkrade en eo. een mooi paasweekeinde hebben.
Dan op zoek naar ons slaapplekje, Maison Notre Dame en l'Isle.
Gelukkig niet ver van de Notre Dame af.
Ons aangemeld en aan korte rondleiding naar onze mooie ruime kamers gegaan. Lekker de schoenen uit en meteen onder de douche, een gevoel waar je het 's ochtends al van kan genieten en natuurlijk alweer wassen. Nog nooit zoveel gewassen de laatste weken.
Dat voelt lekker.Dan naar de winkel voor een salade samen met een blikje vis in tomatensaus, soep en stokbrood de maaltijd voor ons vanavond. Geen puf meer om ergens te gaan eten.
Het smaakte erg lekker trouwens. Hierna lekker relaxen op bed en de blog schrijven.
Morgen gaan we vrolijk verder naar Foret-Chenu (28km.).
Tot morgen als alles goed gaat.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 27 Maart 2013 - 21:39

    Fieny:

    Fred Leuk dat het zo goed gaat geniet er van nog veel loop plezier

    Gr Fieny en Ton

  • 27 Maart 2013 - 21:43

    Iris:

    HA die Fred. Ben ook eens in Troyes geweest. Erg mooie stad.
    Op veler verzoek van onze collega's het volgende.
    Deze keer heb ik je niet vermoord in mijn droom maar lag er een mooie dame bij je in bed met een bos rode rozen voor haar gezicht. De geheimzinnige onbekende vrouw was niet te zien in mijn droom.
    Iedereen is dus eigenlijk benieuwd naar de dames in je verslagen.
    Groetjes en een gebedje voor mooi weer

  • 27 Maart 2013 - 22:31

    Marion&nick:

    Hoi Freddie
    Wij volgen jou verslagen van af het begin, en verbazingwekkend wat je allemaal meemaakt ,je bent aan een geweldige tocht bezig wij hebben het idee dat je nu wel beter in je vel zit. Hou vol jonge we blijven je volgen.

    Gr. Marion&nickNickbemelmans Jabeek

    Bay THE way ik heb wel een geel/groen hart, maar die geel/zwarten van Kerkrade gaan het echt wel redden. Gr. Nick

  • 28 Maart 2013 - 06:52

    Jeanneke:

    Dag Fred,

    Het is bijzonder leuk om al je verslagen te lezen en dat het goed met je gaat.

  • 28 Maart 2013 - 09:16

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Ja die afstandenpaaltjes is niet prettig. Je dwingt je niet te kijken maar na 2 uur lopen kijk je en denk je nog zoveel km te lopen tot ons einddoel vandaag. Maar Fred troost je met de gedachte dat je dit nog een keer overkomt op het einde van je tocht. Vanaf O'Ceibreiro staan om de 500 meter !!!! betonnen paaltjes met de nog te lopen afstanden naar Santiago. Het begint met 150, dan 149,5-149-148,5-148 etc etc tot op het plein voor de cathedraal 0,00 km
    Sterkte hou de zonzij en blijf genieten van al het moois dat je overkomt

    Jan Stevens

  • 28 Maart 2013 - 20:33

    Joop:

    Beste Fred,
    Het ritme zit er goed in en dat heb je nodig op zo'n tocht. Als ik je goed volg dan zit je eerste de paasdag in Vezelay. Daar staat een van de meest mooie kerken die ik ken. Het moet fantastisch zijn om daar op zo'n feestdag een mis mee te maken. Als de zon daar door de ramen schijnt .......... Echt fantastisch! Ik ben jaloers op je.
    Fred een heel goed vervolg toegewenst op je tocht naar Santiago. Bon camino!
    Hartelijke groet, Joop

Tags: Santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1166
Totaal aantal bezoekers 203333

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: