Dag 45, Perigueux naar Saint- Astier (26 km. ) - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 45, Perigueux naar Saint- Astier (26 km. ) - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 45, Perigueux naar Saint- Astier (26 km. )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

23 April 2013 | Frankrijk, Saint-Astier

Redelijk geslapen vannacht, helaas was het bed aan de kleine kant. En ik lag dan ook nog beneden. Alain was al om 6.00 uur aan het rommelen, maar hij zat wel al om 6.30 uur aan de koffie. Ik ben dan om 6.50 uur opgestaan, de voeten verzorgd en dan naar beneden om te ontbijten. Als Amina aan schuift om te ontbijten vraagt ze Alain waar de omelet is. Hij hoeft geen en heeft ook geen gebakken. Dus gaat Amina ze maar bakken. Ze maakt snel roereieren. het smaakt lekker. Als de eieren klaar zijn eet Alain toch nog een beetje. Nadat alles is ingepakt vertrekken we. De "taxi" pelgrims zijn al weg, want ze willen ons de weg wijzen. Maar wat zij doen, gaan wij absoluut niet doen, lopen langs een N-weg. Het eerste gedeelte tot buiten Perigueux is niet echt bijzonder. Maar na een km. of 3 gaan we via een rustige D-weg naar een schitterend bos. Als we na ruim 6 km. het bos verlaten word het even afzien. Want we krijgen een viertal stevige kuitenbijters voor onze kiezen. Als we na 15 km. uit het bos komen en de "grote" weg oversteken besluiten we om eerst onze kaart te bestuderen, want we krijgen zin in koffie. We ontdekken dat we nog 1 km. over dit pad kunnen lopen en over moeten gaan naar de D-weg die naar Graville gaat. En meteen gaat Alain het tempo verhogen, hij ruikt koffie. Als ik achterom kijk, blijkt dat Amina moeite heeft met het tempo. Gelukkig zien we Graville al liggen en iets verderop de bar-tabac liggen. Alain wil 3 koffie bestellen maar Amina wil geen en geeft aan een zwaar gevoel te hebben op de maag. Als ze even later terugkomt van het toilet ziet ze wat bleek uit. Na een half uur gaan we weer verder, Alain is weer goedgemutst, heeft weer eens kunnen ouwehoeren met de fransen.
Als Amina even naast me loopt vraag ik wat haar scheelt. Ze heeft zojuist tweemaal overgegeven en nu is alles uit de maag. Het laatste stuk, 6 km
gaat over een iets meer berijdbare D-weg. Wij nemen deze weg, al lopen we liever door het bos. Maar door de omstandigheden kiezen we voor deze oplossing. Amina geeft het tempo aan en als we tegen 14.30 uur in Saint-Astier zijn valt er voor Amina een last van haar schouders ze geeft wel aan dat het haar al beter gaat, en we gaan dan ook nog naar een cafe. Ik bestel 2 bier en een tonic. Ook zoeken we hier naar slaapadressen voor de komende dagen. We bellen 2 plaatsen en dan zijn die al geregeld voor morgen en overmorgen. Dus weer even rust voor dit onderdeel. De andere drie blijken al op de camping "Le Pontet" te zijn. Het is een mooie woonmobil, tweemaal een eenpersoons bed en een slaapbank voor twee. En er is een douche en w.c. Amina kiest ervoor om op bed te gaan liggen en ik ga lekker douchen en wassen. En dan even terug naar het dorp om wat eten te halen en een flesje rode wijn. Alain maakt een soep voor Amina en zelf eten we macaroni met tomaten,worteltjes en brood. Het heeft ons alledrie gesmaakt. Dan even afwassen want dan kunnen de andere koken. Er is helaas niet veel van pannen aanwezig om allerlei verschillende dingen te bereiden. Ik begin alvast aan mijn blog, want dat gaat wat duren, de verbinding is zeer slecht. Tegen 20.15 uur wordt het fris buiten en gaan we naar binnen. Ik en Jan slapen in het twee persoonsbed, Alain en Amina in de andere kamer en de Duitsers laten we puzzelen met de slaapbank. Even later staat het meubilair buiten. Het is wel lachen om dit te zien. Ik lig inmiddels ook op bed met een muziekje op mijn oren. Tegen 21.15 uur zal ik dan wel slapen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 23 April 2013 - 23:08

    Monique H:

    Hoi Fred.

    Zo, met de kids in bed, de voetjes op de bank en de laptop op schoot kan ik eindelijk je blog weer even " bij lezen". Geweldig hoor. Ik heb je verhalen een paar dagen moeten missen maar nu ben ik weer helemaal up-to-date. Leuk dat je Amina weer bent tegen gekomen. Samen lopen is toch leuker dan alleen.
    Mooie foto's. Veel plezier de komende dagen.

    Groetjes Monique H.

    Motto van de dag: No road is too long when you are in good company.

  • 24 April 2013 - 18:04

    Niek Vroemen:

    Fred
    Je blog gelezen vandaag en er is toch wel afwisseling genoeg zowel het landschap alsook de pelgrims. Ik hoop voor jullie dat Amina morgen weer fit is en natuurlijk jullie ook. Slaap lekker en tot morgen.
    Groetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 203331

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: