Dag 40, Limoges naar Flavignac (27 km.) - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 40, Limoges naar Flavignac (27 km.) - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 40, Limoges naar Flavignac (27 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

18 April 2013 | Frankrijk, Flavignac

Vannacht lekker geslapen, zeker na het eten bij de Irish pub en natuurlijk dat lekker biertje. Helaas liep de wekker al om 6.40 uur af. Gewoon hetzelfde ritueel afwerken en dan tegen 7.10 uur gaan ontbijten. Ze dachten waarschijnlijk dat pelgrim Skippy aan 2 sneetjes stokbrood genoeg had. Helaas voor hun, ik kan gewoon vragen of ze nog een stokbrood hebben. Overigens was het ontbijt verder goed. Om 8.05 uur ben ik de deur uitgegaan. Ik was wel al bij de bakker er naast geweest voor een stokbrood en een choco broodje.De eerste 6 km. was helemaal niks. Want om Limoges uit te komen is echt niks voor wandelaars, alleen door industriegebieden en universiteits terreinen.Gelukkig na 6 km. kan ik eindelijk ontspannen gaan lopen, helaas wordt het weer er niet beter op, de motregen is overgegaan in regen en dus tijd voor het regenpak. Rond 11.45 uur ben ik een kop thee gaan drinken in Aixe-sur-Vienne. Ook heb ik hier nog geprobeerd om de camping in Theviers te bereiken om alvast een slaapplaats te reserveren. Geen gehoor en er werd mij geadviseerd om bij het v.v.v. kantoor iets verderop langs te gaan. Dit advies opgevolgd en wat blijkt de camping is nog dicht tot half mei. Wel inmiddels een adres gevonden in Theviers bij Nederlanders. Wat ook fijn was, was dat de dame van de v.v.v. mij vroeg of ik al iets had om te eten. Ja, was het antwoord, gewoon stokbrood met smeerkaas eten in de vrije natuur. Hierop nodigde zij mij uit om met haar mee te gaan om bij haar thuis warm te eten. De dochter heeft gekookt. Erg gezellig lijkt me en ik neem het aanbod graag aan. Het was inderdaad erg gezellig en erg lekker. Rijst met een heerlijke saus en een lekker stuk vlees, vooraf gegaan door een overheerlijke salade en als dessert natuurlijk kaas en een gebakje met daarbij een espresso. Hier kan een pelgrim wat mee. Natuurlijk weet ik dat de eerste kilometers van de nog 15 zwaar zullen vallen. Dus even rustig opstarten. Uiteindelijk kom ik tegen 16.20 uur aan bij de Mairie in Flavignac. Hier de sleutel opgehaald voor de gite. Het is een leuk knus onderkomen met twee stapelbedden en een keukentje, natuurlijk ook douche en toilet. Ik ben eerst gaan douchen, omdat ik wist dat er nog twee mensen kwamen slapen, het koppel (Martin en Elly) uit Arnhem die ik eerder had gezien in Preugne. Na het douchen en wassen de was buiten opgehangen en meteen even naar het supermarktje gegaan voor een fruitsap, smeerkaas en een yoghurt voor vanavond. Het wordt namelijk vanavond een eenvoudige stokbrood maaltijd. Maar eerst naar Monique bellen hoe het kinderfeestje van Sem gisteren was gegaan. Sem wilde dit natuurlijk allemaal zelf vertellen, leuk om te horen hoe enthousiast hij er over was. Het moet gewoon een super middag zijn geweest bij de boer op de boerderij. En hij vertelde over de cadeautjes die hij had gekregen. Dus ik zei meteen hierop, dus van Freddie hoef je geen cadeau meer, want je hebt er genoeg gekregen. Nee, was het antwoord, jij hebt er al een voor mij gekocht, dus..... Tegen 19.00 uur gaan eten, de andere hadden een warme maaltijd gemaakt en ik heb lekker mijn stokbrood maaltijd gegeten. Het heeft me lekker gesmaakt. Hierna op mijn gemak de blog bijgewerkt door middel van s.m.s-jes richting het belangrijke steunpunt in Brunssum, want dat is het voor mij zeker. Ook alvast alle slaapplaatsen geregeld tot maandagavond in Perigueux. Na al dit typewerk lekker op bed gaan liggen en heerlijk relaxte muziek geluisterd. Ik ga vanavond lekker vroeg slapen want ook morgen wil ik rond 7.00 uur vertrekken naar La Coquille, 31 km. verderop. De weersverwachtingen zijn, een bewolkte dag met kans op buien. Wat betreft de nieuwe zolen, ze hebben het de eerste etappe goed gedaan. Nog 19 dagen volhouden jongens, want dan krijgen jullie van pelgrim een beloning. Ik wens jullie allemaal nog een leuke avond en voor de mensen die morgen moeten werken, ik moet ook hard werken, lopen met een rugzak.

Welterusten, pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 18 April 2013 - 21:28

    Patrick Ten Have:

    Skippy,

    Wat maak jij een avonturen mee man.
    Het beste wat jou steeds overkomt is dat je zomaar overal wordt uitgenodigd om te komen eten. Lijkt mij een hele byzondere ervaring. Dat je zo nog maar veel mensen mag tegenkomen.

    Wel een beetje jammer dat je toch nog steeds regen hebt als je aan de wandel bent. Op je rustdag in elk geval wel kunnen genieten van het zonnetje.

    Ga zo door Pelgrim Skippy, en ja morgen weer lekker !!! werken

    gr. Patrick

  • 18 April 2013 - 21:29

    Wim D'r Generaal:

    Hei Fred,
    Fijn om te lezen dat het ondanks een moeilijke start en mottig weer toch nog succesvol geworden is. Trouwens had niet verwacht dat jij zomaar met vreemde vrouwen meegaat, je weet een pelgrim moet op zijn hoede zijn.
    Morgen een goede tred en op naar het weekend.
    Welterusten, d'r Generaal

  • 18 April 2013 - 22:00

    Fietspelgrim2008:

    Als ik het goed begrijp ga je morgen dus op bezoek bij de familie Leytens. Heel goed adres, en: je hoeft (als je dat niet wilt) ook niet op zoek te gaan naar een restaurant. Mevr. Leytens kookt uitstekend. Doe ze de groeten van de 'zingende' pelgrims, die daar vóór het slapengaan - muzikaal bijgestaan door een trompettist - het Limburgs Volkslied ten gehore brachten.

  • 19 April 2013 - 06:49

    Jolanda:

    Hey Fredje

    Blij dat je zolen het nog volhouden en jij gelukkig ook !
    Harstikke leuk dat er nog mensen zijn die zo spontaan iemand uitnodigen om mee te gaan en een hapje mee te eten. Ondertussen loop je iedere dag een behoorlijk aantal kilometers en is je doel steeds dichter in de buurt.
    Je moet misschien eens af en toe een kaarsje voor jezelf opsteken zodat je wandelt in een heerlijk zonnetje ipv mot-regen.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 19 April 2013 - 11:51

    Bas De Wit:

    Soms moet een skippy wel ff zn buidelzak leegmaken he !!!
    al dat extra gewicht hahaha

    kom op kerel keep it up !!!
    krijg op een of andere manier zin in stokbrood na jou verhalen
    bon apetite (is frans)

    mzzl

  • 19 April 2013 - 14:17

    Iné:

    He Fred inderdaad wat een leuke dingen maak je mee. Hartstikke leuk om te ervaren lijkt me.
    Niet te geloven dat je de 1000 km al gepasseerd ben, zal ik thuis melden, want die vragen ook altijd hoe het met de wandelende collega is.
    Heel goed lijkt me.
    Geniet ze en" keep on walking'

    Groet van Iné

  • 19 April 2013 - 15:42

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Ondanks het wat mindere weer was je toch weer een bofkont dat je bij de mevrouw van de VVV lekker warm kon mee eten. Maar een mens moet ook vaker geluk hebben en dat is je gegund.Prima te horen dat je schoenen het goed doen en inderdaad volhouden!!
    Slaap lekker en voor morgen weer een fijne wandeldag met hopelijk droog weer en lekker eten.
    Groetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 203340

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: