Dag 50, La Reole, rustdag ivm materiaal pech (5km) - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 50, La Reole, rustdag ivm materiaal pech (5km) - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 50, La Reole, rustdag ivm materiaal pech (5km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

28 April 2013 | Frankrijk, La Réole

Vannacht een redelijk goede nachtrust gehad, het duurde even voordat ik in slaap viel. Na piekeren of ik wel de juiste beslissing had genomen en alles goed voorbereid is voor a.s maandag als ik de schoenen ga ophalen in Saint-Jean-Pied-de Port. Uiteindelijk toch in slaap gevallen en tegen 7.30 uur wakker geworden. Rustig opgestaan en tegen 8.30 uur gaan ontbijten. Een aantal militairen waren net begonnen met het ontbijt. Ze vroegen me wat ik ging doen vandaag. Natuurlijk terug naar La Reole voor een treinkaartje en dan terug lekker niks doen. Ze wilde me wel brengen als ze naar de aerodrome gaan om alles voor te bereiden voor morgen als ze terug naar Belgie. Dit sla ik niet af en tegen 9.15 uur vertrekken we, bij het station aangekomen blijkt dit pas open te gaan om 15.00uur. Dan verder naar de aerodrome voor alles klaar te maken voor hun vertrek morgen. Twee grote containers met parachute materiaal erin worden op een vrachtwagen geladen. Na 8 dagen van training, van alle parachutisten zit het er weer op. Op het vliegveld is ook een para club gevestigd. Het was erg druk met mensen die eens een keer wilde parachute springen. De militairen hebben me het allemaal laten zien en uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat. Er was er een bij die vaker al vanaf 10km hoogte met zuurstof is gesprongen. Hierna, het was tegen 13.30uur hebben ze me weer afgezet in La Reole waar ik iets heb gegeten. Zij zijn terug gegaan naar b&b in Saint Hilaire-de-la-Noaille. Ik ben naar het station toegegaan en een retourtje gekocht voor morgen, naar Saint-Jean-Pied-De-Port (vertrek 6.44 uur terug 18.19 uur €90.40). En van daaruit terug gelopen naar de b&b ong. 5 km, tenminste nog iets gelopen. Hierna lekker douchen en alles klaar maken voor morgenochtend. Maar straks eerst weer lekker eten en natuurlijk een.... erbij. Het eten bestond uit tomatensoep en daarne aardappelen met hert in pruimensaus en salade en tot slot vanille en chocolade pudding en als allerlaatste koffie. En wat ontbreekt er nog, juist r....ijn. Het was weer super gezellig met die militaire gasten uit Belgie. Maar nu snel slapen want de wekker loopt over een paar uur weer af.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 28 April 2013 - 23:22

    Roy:

    Hoi Fred, vervelend dat je schoenen het niet hebben gehouden. Nu je nood gedwongen rustig aan moet doen, moet je er maar van profiteren. Met die parachutisten heb je in ieder geval weer eens wat anders dan anders gezien en neem je rust wanneer mogelijk, want je komt nog km's genoeg aan t lopen.
    Ene JC heeft eens gezegd: ieder nadeel hebt z'n voordeel.
    Gr. Roy

  • 29 April 2013 - 09:47

    Patrick Ten Have:

    Hey Pelgrim Fred,

    Das wel flink balen joh dat je schoenen het nu toch echt begeven hebben. Heeft die Franse Pinokkio ze niet goed gehakt voor je dan?
    Flink balen ja, maar je weet wat een wijs man ooit zei; Elk nadeel heb z'n voordeel !!! Het voordeel voor jou is dat je een extra rustdag hebt, en zo weer flink op krachten kunt komen. Ik hoop voor je dat je met je nieuwe schoenen weer stevig de pas erin kunt zetten, want je gaat KEIgoed!.
    Zo blijkt ook maar weer eens dat de thuisbasis bij je zus in Sittard ook belangrijk is, al moet je wel zelf dat hele eind lopen tot in Santiago.

    Ik hoop voor je dat je vandaag een goede dag hebt in de trein, vannacht weer rustig kunt slapen met je nieuwe schoenen ( de oude zou ik nu al ritueel verbranden), en dan morgen weer met frisse moed verder.

    Wees gegroet,
    Patrick

  • 29 April 2013 - 17:11

    Kiki:

    Hoi Fred,
    Gaat het goed met je? Hebben ze geen railrunner kaartje, dan was je goedkoper uit geweest. Denk je eraan dat morgen de vrijmarkt is op de putstraat. We kunnen je verkoop talent niet missen. We hebben de spullen bij jouw ook nog even na gekeken. En we hebben een doos meegenomen waar de boeken en knuffels inzaten.ik zal morgen nog even bellen hoe het gegaan was.tot de volgende keer
    Groetjes Kiki.

  • 29 April 2013 - 19:30

    Monique H.:

    Hé Fred,
    Dat moet toch wel een paar verdomd fijne schoenen zijn wanneer je er zo veel voor over hebt om ze te gaan ophalen in St. Jean-Pied-d-Port. Daarna kun je het oude paar dan inderdaad alleen nog maar ritueel verbranden en de veters wellicht als aandenken bewaren. Wie weet komen die nog eens van pas. Maak van de nood een deugd en geniet van je vrije dag.
    Groeten en succes,
    Monique H.

  • 29 April 2013 - 20:49

    Niek Vroemen:

    Fred
    Een gedwongen rustdag kan ook leuk zijn lees ik. Hopelijk heb je morgen je nieuwe schoenen zodat je weer verder kunt. Zijn Amina en Alain wel doorgelopen want daar lees ik niets van?
    Ondanks alles wens ik je een goede nachtrust toe en weer een fijne wandeling voor morgen met je nieuwe schoenen. Graag een fotootje natuurlijk (hahaha). Groetjes en tot morgen,
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 203335

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: