Dag 25, Le Chemin naar Saint-Reverien (31 km ) - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 25, Le Chemin naar Saint-Reverien (31 km ) - Reisverslag uit Saint-Révérien, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 25, Le Chemin naar Saint-Reverien (31 km )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

03 April 2013 | Frankrijk, Saint-Révérien

Rond 8 uur ga ik naar de keuken om te ontbijten. Dat werd voor mij een grote verrassing, voor de franse pelgrims iets minder. In plaats van stokbrood, gewoon brood en er was pindakaas en hagelslag. En als toetje een stukje cake. Om 9:00 uur ga ik op pad, het is goed weer het zonnetje schijnt tenminste. Als ik bij mijn slaapadres aankom is er niemand thuis en besluit ik na even gewacht te hebben door te lopen, dat wordt dus 7 km extra ( Saint- Reverien). Op 5 km. voor mijn nieuwe slaapadres vraag ik aan een mevrouw, ze was in de tuin bezig, of ze wat te drinken voor me had. Ze haalde meteen een heel stokbrood, water en smeerpate. Geweldig hoe behulpzaam de mensen zijn. Om 16:00 uur aangekomen in Saint-Reverien. O ja, ik heb vandaag ook materiaalpech gehad, ik trok wat hard aan mijn sokken en toen heb ik de hele hak eruit getrokken. Deze week maar even nieuwe kopen. Morgen ga ik op weg naar Guerigny ( 34 km ). En nu ga ik eten en dan lekker uitrusten.

Welterusten, pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 03 April 2013 - 20:29

    Roy:

    Wat zo'n hollands ontbijt al niet met je kan doen hé. 7 km extra gelopen én je sok gewoon kapot getrokken, wat een kracht voer.
    Hopelijk heb je je nog een boterhammetje met pindakaas bewaard, dan loop je die 34 km naar Guerigny op je sokken (of wat daar van over is).

    Gr. Roy

  • 03 April 2013 - 21:04

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Een boterham met pindakaas is voorlopig veboden terrein voor je. Als je zo'n extra stuk kan lopen en ook nog op je (kapotte sokken) ben je te vroeg bij Santiago.
    Gelukkig dat die fransen je af en toe iets te eten geven anders pas je straks door het sleutelgat.
    Geniet van het zonnetje en de vergezichten.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 03 April 2013 - 23:01

    Patrick Ten Have:

    Hey Fred,

    Vandaag heb ik gemerkt hoe goed jou blog gelezen wordt.... Op het werk word ik van alle kanten gefeliciteerd met het uitlopen van de K-mars. En ik heb helemaal niet gelopen, maar een andere Patrick die jou volgt. Dus aan aandacht heb je geen gebrek.

    Een lekker ontbijtje, zonnetje, behulpzame fransen, het gaat allemaal goedkomen!!!!

    Succes verder,
    Patrick

  • 03 April 2013 - 23:03

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Jee....zou ik niet durven vragen geloof ik....maar goed, een pelgrim moet dat natuurlijk af en toe wel doen, zeker als je opeens zoveel km's meer gaat lopen. Ik hoop dat je lekker slaapt en morgen weer goed uitgerust aan de wandel kan gaan!

    Groetjes, Rimca

  • 04 April 2013 - 11:50

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Morgen in Nevers (is 12 km voorbij Guerigny) niet vergeten even te gaan kijken naar de in een glazen kist opgebaarde Bernadette Soubirous (van Lourdes)
    Indrukwekkend moment op je pelgrimstocht !!
    Hier in Nevers kan je in het klooster langs de Loire slapen maar helaas is de afstand denkelijk te kort (12 km als je tenminste in Guerigny bent blijven slapen)
    succes verder
    Jan Stevens


  • 04 April 2013 - 13:49

    Monique Weling:

    Ha die Fredel,

    Ben net eventjes je foto's aan het bekijken. Leuk dat we nu ook een beeld bij Amina hebben. Ik hoop voor haar dat ze niet ook (net als jij) 20 kilo in haar rugzak heeft, want anders kiept ze toch (gezien haar lengte) om!

    Ik weet niet hoe goed jouw Frans is, maar ik zou niet weten hoe ik in het Frans om eten zou moeten vragen! Gezien het feit,dat het je gelukt is om ook daadwerkelijk iets te vangen, moet ik dus constateren dat jouw Frans een stuk beter is dan dat van mij.

    Succes en ik hoop dat je een sokkenwinkel tegenkomt!

    Groetjes en Waldmansheil, Monique.

  • 04 April 2013 - 19:11

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Leuk om te lezen dat je in Frankrijk ook een hollands ontbijt kunt krijgen. Hier kun je weer enkele dagen op teren (in gedachte dan). ook goed om te lezen is dat de mensen hulpvaardig zijn en je te eten geven als het nodig is. Goed van je dat je nog enkele kilometers eraan geplakt hebt, puike conditie he!
    Ik hoop dat je snel nieuwe wandelsokken kunt kopen want die zijn enorm belangrijk zoals de wandelaars weten.
    Veel succes morgen en we lezen je verslag wel weer.
    Groetjes,
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 839
Totaal aantal bezoekers 203331

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: