Dag 49, Saint- Ferme naar La Reole (21 km) - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 49, Saint- Ferme naar La Reole (21 km) - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 49, Saint- Ferme naar La Reole (21 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

27 April 2013 | Frankrijk, La Réole

Vandaag een dag om snel te vergeten voor mij. Het begon vannacht, slecht geslapen, waardoor....? En als ik eindelijk in slaap val loopt de wekker af om 6.50 uur. Dan toch maar opstaan en alles volgens het ritueel afwerken. Om 7.30 uur is de tafel gedekt. Het ziet er goed uit. Ik heb toch een honger. Er is alleen maar brood, maar al snel zijn de twee mandjes leeg. Ja logisch, want een pelgrim heeft een goede bodem nodig. Gelukkig wordt er nog een mandje gevuld en even later ook het andere mandje. Maar ja, het is duidelijk we willen meer en er is meer. Maar de mevrouw snijdt nog slechts een paar sneetjes af. Waarschijnlijk omdat het ja ook heet "petit" dejeuner. Dus met nog trek vertrek ik samen met Amina en Alain rond 8.20 uur. We komen langs de bakker en ik haal hier nog twee choco broodjes en een lait broodje. Twee broodjes eet ik meteen op. Het lopen gaat ondanks alles redelijk goed, na 6 km komen we aan in het mooie dorpje Monsegur. Hier drinken we koffie en bezoeken we de mooie kerk. Hierna gaat het rustig over D-wegen richting Saint- Hilaire- De- La- Noaille (15 km) Onderweg krijg ik steeds vaker last van mijn knieen en ook aan mijn hak voel ik af en toe pijnprikkels. Ik denk te weten wat de oorzaak is, de zolen van mijn schoenen. In La Reole neemt Alain mijn taak over om een slaapplaats te vinden voor vannacht. Het blijkt erg moeilijk te zijn. We vinden een plaats op ongeveer 5 km van La Reole. De mensen pikken ons om 16.30 uur bij de kerk op. Ondertussen blijkt dat de oorzaak inderdaad de zolen zijn. Er is een schoenmaker in het dorp maar die is dicht tot 10 mei. Via het vvv kantoor heb ik ontdekt dat er maandag een trein rijdt naar St.Jean-Pied-De Port. Deze vertrekt om 6.30 uur, dit is mijn enige optie, maar wel fijn dat mijn zus Monique mij hierin steunt, dankjewel. Nu nog een slaapplaats regelen voor morgen en kijken of het lukt om een treinkaartje te ritselen op zondag op het stationnetje van La Reole. Als het allemaal meezit ben ik om 21.30 uur in La Reole terug met nieuwe schoenen en kan dan op weg gaan naar Bazas op de dinsdag (27 km) en hopelijk zijn dan al mijn materiaal problemen voorgoed de wereld uit, en kan ik gaan genieten van het laatste stukje Frankrijk en natuurlijk van de camino Frances. Ik kan eigenlijk niet wachten op dinsdagochtend. Ik loop hierdoor wel wat vertraging op, maar ik hoop dat mijn werkgever mij die week reserve toestaat. Even duimen allemaal voor mij. Maar eerst morgen kaartjes regelen en slaapplaatsen. Inmiddels ben ik wat opgeknapt na een lekkere douche en alvast begonnen met mijn blog bij te schrijven. Maar eerst lekker gaan eten. Het eten was super. Er waren nog een zestal militairen uit Belgie voor werk. Het was erg gezellig en omdat ik wat tegenslag had hebben ze geprobeerd mij er weer boven op te krijgen,en dat is hun best gelukt.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 27 April 2013 - 23:23

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Ik had gehoopt dat je schoenen het nog even zouden houden. Nu hoop ik dat je een treinkaartje kunt krijgen, zodat je zo weinig mogelijk vertraging oploopt. Vannacht wel lekker slapen...die rust is zo belangrijk. Heb je de planning al gebeld? Zou ik als ik jou was gelijk maandag even regelen...

    Heel veel succes, hopen dat je snel nieuwe schoenen krijgt!

    Groetjes, Rimca.

  • 28 April 2013 - 09:51

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Even een berichtje vanuit Beek
    Ja Ja schoenzolen slijten en zeker na zo veel kilometers lopen. Vreemd dat je in La Reole moeilijk een slaapplaats kon vinden. Hier is een werkelijk prachtige prive gite
    Voor je probleempjes heb ik een goede spreuk
    If nothing goes right, go left ! (grapje)
    Vertraging bestaat niet, in Spanje loop je die paar dagen stil staan weer makkelijk in
    succes met je nieuwe schoenen, hopenlijk geen "blisters"(blaren)
    met pelgrimsgroeten
    Jan Stevens

  • 28 April 2013 - 10:52

    Fieny:

    Hallo Freddy,

    Jammer dat het een beetje tegen zit .
    En klopt het dat je zo ver moet reizen voor je schoenen op te halen?
    wachten de twee anderen nu op jou of ontmoet je ze ergens onderweg weer?
    Als troost neem maar twee choco croissants een pilsje en een paar wijntjes !
    jou kennende laat je je niet ontmoedigen door zo'n kleine tegenslag

    veel liefs en succes op je verdere tocht

    de Borntjes

  • 28 April 2013 - 11:59

    Nico:

    Hoi Fred,

    Die belgen helpen je wel de nacht door.
    Want volgens mij is het behoorlijk laat geworden.
    ik hoop dat je vandaag een treinkaartje kunt krijgen en morgenvroeg de trein.
    Zodat je de nieuwe schoenen kunt gaan halen.
    En je droom van je camino zonder verdere problemen kunt voortzetten.

    Succes. Nico

  • 28 April 2013 - 16:02

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Allereerst wens ik je toe dat je treinkaartje kunt bemachtigen om zo je nieuwe schoenen op te halen want een van de belangrijkste gereedschappen van een pelgrim zijn natuurlijk goede schoenen. Ik lees verder dat het toch wel goed met je en jullie gaat en dat is ook leuk om te lezen. Rust maar goed uit en hopelijk heb je snel de nieuwe schoenen zodat je de reis weer goed kan vervolgen. Groetjes,
    Niek

  • 28 April 2013 - 16:26

    Bernadette:

    Hoi Fred,
    Laat je niet uit het veld slaan door deze materiaalpech. Je gaat als een speer, die twee verplichte 'rust'dagen haal je wel weer eens in. Indrukwekkend hoeveel kilometers je inmiddels hebt afgelegd, en in welk een tempo! Het is bijna niet te geloven dat Amina, zo klein van postuur, ook dit hoge tempo loopt.
    Succes met de nieuwe schoenen (ik neem aan dat je ze in NL reeds hebt ingelopen?) en nog veel mooie ontmoetingen gewenst op je verdere tocht.
    Hartelijke groeten, Bernadette

Tags: camino, Santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 203338

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: