Dag 17, Sezanne naar Mery-sur-Seine (35 km) - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 17, Sezanne naar Mery-sur-Seine (35 km) - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 17, Sezanne naar Mery-sur-Seine (35 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

26 Maart 2013 | Frankrijk, Méry-sur-Seine

Het motto van deze dag kun je kort samenvatten, als de trein niet komt loop dan naast het spoor en je komt toch op de eindbestemming en ook nog gratis. Maar goed, vanochtend liep om 7:30 uur de wekker af, het ritueel blijft steeds hetzelfde even langs de bakker voor een stokbrood en 2....
Want we hadden besloten om te ontbijten op de kamer, € 10,50 extra per persoon voor ontbijt is een pelgrim te veel. Om 8:45 uur staan we startklaar voor een lange dag. De eerste 5 km. gaan langs een redelijk drukke weg, maar ja het moet. Hierna nog 10 km. langs een oud spoor. Heerlijk lopen over korte grasweides. Na St. Quentin- le- Verger besluiten we nog 6,5 km. eraan te plakken naar Anglure voordat we lunchen. Dus nog eens langdurig het spoor volgen (nog steeds geen trein in zicht ). Helaas voor ons hebben we nu wind tegen en deze kilometers zijn zwaar. Zeker als we denken in Anglure te zijn, en dit nog niet is. Eindelijk dan Anglure , op het eerste beste muurtje aan het water van Aube onze rugzakken snel afgedaan en even uitrusten. Dan mijn stokbrood uit de tas en smeren met natuurlijk het bekende franse smeerkaasje. Dat smaakt echt lekker, zeker als je spieren snakken naar brandstof. Maar helaas het is geen ideale plek. Gewoon koud. Na nog twee banaantjes en wat koekies gegeten te hebben besluiten we naar het enige cafe te gaan voor op te warmen en koffie te drinken. Als we dan weer op temperatuur zijn roept de plicht weer, jullie moeten verder. Nog maar 14 km. Eerst door het veld naar het volgende dorp en dan langs het Canal du Seine naar ons einddoelMery-sur-Seine.
Tegen 16:45 uur komen we moe aan bij de broeders van Mariannisten. Broeder Jean heet ons van harte welkom. Onder genot van een lekkere kop koffie stellen we ons voor. We hebben beide een mooie ruime kamer gekregen met een gezamelijke douche en wc. Eerst lekker douchen en natuurlijk mijn wasje doen en deze op de cv laten drogen. Dan lekker luieren op het bed en de reacties van mijn collega's lezen die schijnbaar mij steeds als gespreksonderwerp hebben in de pauze. Dus geen voetbal of luiers . Om 19:15 uur worden we verwacht voor het avondeten. Dit bestaat uit kippesoep met stokbrood, erna een lekkere gevulde omelet met salade en tot slot een yoghurt toetje en zelfgemaakte appelmoes. En daarbij lekkere rode wijn. Tegen 20:30uur was ik weer terug op mijn eigen bedje. Voor mijn vriendjes weer een mooi verhaaltje schrijven en even bellen met Monique en de secretaresse van het steunpunt Skippy - ontour in Brunssum. Langzaam beginnen mijn beenspieren weer gevoel van leven te krijgen. Gelukkig morgen een "gemakkelijk" dagje van maar 30 km langs het Canal du Seine naar Troyes. Hier gaan we ook zoals dat een pelgrim hoort te doen slapen bij gemeenschap Maison Notre Dame en L'isle. Een oud seminarie in Troyes
De weersvoorspellingen voor morgen zijn droog maar koud (5 tot 7 graden). Tot morgen dan maar weer!

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 26 Maart 2013 - 22:36

    René:

    Hoi Fred,

    De vaart zit er goed in lees ik. Ook de maaltijden zijn doorgaans goed genoeg om een stevige tocht op te lopen. Sober maar toch voedzaam!!
    Geniet lekker van de rust deze nacht en morgen verder met goede moed!

    Groet,
    René

  • 26 Maart 2013 - 22:58

    Roy:

    Zo Fred, alweer 35 km dichter bij het eind doel!!
    Het was geloof ik weer een pittige etappe. Maar hou vol!!

    Even terug komend op jou als gespreksonderwerp; soms is de tafelschikking in de pauze er niet naar om een serieus en goed gesprek over voetbal of luiers te hebben, je kent het wel ;)

    Gr. Roy

  • 27 Maart 2013 - 01:14

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred , als ik je reis verslag lees is het net of ik een spannend boek aan het lezen ben vol beleving wat je meemaakt en tegen komt maar voor jou is het heel anders nu je moet afzien , maar ik denk als je je reis volbracht heb dan is de voldoening groot met wat je allemaal hebt meegemaakt om je leven lang nooit te vergeten.
    Gr. Henk en Jose

  • 27 Maart 2013 - 07:01

    JolandaHoi Fredje,:

    Hoi Fredje,

    Niet te snel lopen, het weer in Santiago is nog erg slecht.

  • 27 Maart 2013 - 07:40

    Gwen:

    Heee Fred,

    Het ritme zit er goed in geloof ik. Als het weer nou ook een beetje beter gaat worden.....
    Succes met je tocht en ik kijk met spanning uit naar de volgende verhalen.

    Grtn Gwen

  • 27 Maart 2013 - 10:51

    Peter:

    Hola Fred!

    Wie had dit scenario kunnen bedenken toen we samen naar de infodag van het Vlaams genootschap in Neerpelt zijn geweest.
    Van een heerlijk lentezonnetje zal de eerstkomende dagen nog geen sprake zijn vrees ik.
    Petje af voor jou (jullie) prestatie tot hiertoe !!

    Je kent het gezegde; "Santiago is niet het doel maar wel de weg er naar toe!"

    Buen Camino

    Peter

  • 27 Maart 2013 - 11:20

    Monique Weling:

    Hallo Fredel,

    Je verslagen worden steeds langer; het lijkt wel of je de afstand die je al gelopen hebt koppelt aan de lengte je verslag! Straks zijn je vingers net zo hard aan blarenpleisters toe als je voeten! Geweldig en erg leuk om te lezen.
    Je blijft gespreksonderwerp onder de pauzes en alleen maar in de positieve zin.
    Keep up the good work en succes.

    Waldmansheil und liebe grusse, Monique.

  • 27 Maart 2013 - 17:58

    Thei Driessen:

    Hoi Fred,

    Ook de schutters volgen jou, geweldig wat een prestatie en je mooie verslagen lees ik iedere dag.
    Heel veel succes en ben op tijd terug voor het OLS want de foto's en jou aanwezigheid willen we niet missen.

    Groetjes Thei oet Wessem. ( die van de worldpress foto's0

  • 27 Maart 2013 - 20:20

    Madelene:

    Hai die Fred

    Je hebt het over het gespreksonderwerp tijdens onze koffie-pauze.Ja zeker, vaak over jou, maar we zijn nu toch wel erg benieuwd wie je de laatste tijd met "we" bedoeld!!!!Het is voor ons nu gissen en voor jou een weet. Al denken we het wel te weten. Het is zelf zo erg dat er een collega droomde dat naast je in bed een mooie blonde schoonheid lag!! Dus dan weet je wel hoe dat verhaal verder gaat in onze pauze.
    Hier is het bij jou net zo koud als hier. De weerman zei net dat het hier met Pasen kouder is dan met kerstmis.
    Dus op naar het zuiden, je bent al een heel stuk op weg.

    Sweet dreams vannacht en loop ze morgen, Madeleine

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 203340

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: