Dag 15, Cumieres naar Montmort-Lucy (27 km) - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 15, Cumieres naar Montmort-Lucy (27 km) - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 15, Cumieres naar Montmort-Lucy (27 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

24 Maart 2013 | Frankrijk, Montmort-Lucy

Na eerst gisteravond lekker gegeten te hebben in het enige restaurant van het dorp, ook vroeg gaan slapen. Want om 21:15 uur vielen bij mij de ogen al dicht. Trouwens lekker geslapen, maar de lengte van het bed is vaak een probleem. Om 7:30 uur liep de wekker af, aankleden en weer inpakken en niet vergeten de voeten een extra verzorging te geven. Om 8:10 uur ontbijt, erg lekker en werd ik verrast door een telefoontje van Janine en Rolf. Super leuk om zo verrast te worden. Om 9:15 uur is het tijd geworden om te vertrekken, richting Montmort-Lucy. De eerste kilometers gaan lekker over asfalt en over de mooie hellingen van de champagne streek. We lopen rond Epernay. Na ongeveer 10 km. bereiken we het dorpje Mossy, als we in het centrum van het dorp komen, komt ons de lekkere lucht van vers gebakken brood tegemoet en inderdaad om de hoek ligt een bakker. Dus ....... snel 2 pain du choco scoren. Lekker om op de vuist weg te eten. Nu op weg naar Chavot, waar we bij de watertoren willen genieten van onze eigengemaakte lunch, brood met smeerkaas. Maar het kan natuurlijk niet allemaal vlekkeloos gaan vandaag. Juist op de lunchplaats staat er een behoorlijk windje en is het koud,toch snel iets gegeten en verder. In de buurt van Morangis komt ons een hardloper tegen met zijn hondje. Even later komt hij weer terug en vraagt aan ons of we graag iets warms willen drinken, maar ja, natuurlijk. Hij nodigt ons uit bij hem thuis. In plaats van koffie of thee krijgen we iets sterkers met warm water aangelengd. Erg lekker en het voelt meteen warm van binnen. Hij en zijn vrouw zijn erg geïnteresseerd in ons verhaal naar Santiago. Na een klein half uurtje gaan we verder en natuurlijk onze gebruikelijke kilometers door het bos en de modder en dan de laatste 5 km naar Montmort-Lucy over een rustige d-weg. In Montmort-Lucy besluiten we eerst een biertje te drinken voordat we de dame bellen die ons zal brengen naar het gehuchtje Lucy, waar zij haar onderkomen heeft. Tegen 16:10 uur worden we opgepikt en vijf minuten later hebben wij een mooie kamer voor een ieder apart. Eerst lekker douchen en weer wassen van sokken en dergelijke. Dan is het tijd geworden om te relaxen op bed en de blog bij te werken. Vanavond is er ook warm eten voor ons maar dat is een verrassing, net zoals waar we elke avond terechtkomen. Het weer vandaag was koud en door de vele hoogteverschillen toch wel behoorlijk inspannend. Ik denk dan ook dat ik tot Vezelay twee dagen extra ga gebruiken omdat de omstandigheden zwaar zijn. Koud, winderig en de ondergrond drassig. Dus het schema gaat iets veranderen, maar dat is allemaal te volgen via deze blog. Na Vezelay lijkt het allemaal wat rustiger te worden, meer mogelijkheden met slapen en natuurlijk beter weer als het kan van de dames en heren van hier boven. Ik zal morgen een extra kaarsje opsteken. Waar we morgen naar toe gaan weten we nog niet.... Dit volgt later.

We hebben zojuist redelijk gegeten, een salade van rijst en paprika en daarna beef met aardappel. Het leek veel te hebben van resten aangevuld met stokbrood. Echt gezellig aan tafel was het, ze waren vooral onderling (man, vrouw en dochter) bezig. Als toetje gaf het een zelf gebakken koek van framboos en rabarber. Na het eten afscheid genomen, we besluiten trouwens naar Sezanne te gaan (33 km). Een plaats zojuist geregeld bij hotel Le Relais.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 24 Maart 2013 - 22:28

Fietspelgrim2008:

Hotel 'le Relais Champenois' in Sezanne: Grand Luxe! Krijg je geen spijt van. En om te eten kan ik je restaurant La Mezzanine warm aanbevelen. Ligt een beetje verscholen, op de hoek van de Place de la Republique, boven de patisserie La Bonbonniere.
    Veel plezier.

• 24 Maart 2013 - 22:52

Roy:

Hoi Fred,
    Tegen de tijd dat je dit leest zul je wel zijn aangekomen bij je hotel en als ik het goede hotel gegoogled heb zit je daar niet verkeerd. Verder kan ik je dan nog de "Fontaine St Blanchard" in Sezanne aanraden, het water van deze fontijn helpt als je last hebt van je gewrichten óf nieren. Maar pas op, als je zwanger bent en dit water drinkt wordt het wrs een jongetje. Je bent gewaarschuwd!

Gr. Roy

• 25 Maart 2013 - 09:42

Monique:

Hoi Fred,
    Nou dat hotel ziet er mooi uit, hier zul je wel goed slapen, en heerlijk eten.
    Wandel ze voor vandaag en geniet van de omgeving, pas op met te veel champagne.
    Anders loop je de verkeerde kant uit.
    Groetjes Monique

• 25 Maart 2013 - 14:36

Jan Maurits:

Dag Fred, na Sézanne kun je prima slapen bij de broeders van Maison Paroissiale , te Mery-Sur-Seine , halverwege Troyes .Zij hebben de sleutel van het gemeenschapshuis,daarin een mooie kamer met twee bedden ,dacht ik ,en een warme douche. Eenvoudig ontbijtje , maar de bakker is vlakbij het huis en om 7 uur open .(choco-broodjes??) De broeder die mij hielp was één van de meer bijzondere mensen van mijn tocht. Hij is iets van in de 70 , loopt krom en spreekt Duits , een Elzasser. Kosten = donatie. Ultreia ! Mvg,Jan.

• 25 Maart 2013 - 18:51

Monque Weling:

Ha die Fredel,

Je gaat steeds verder Frankrijk in, knap hoor. Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen op je blog tips voor je hebben aan slaapplaatsen en restaurantjes. Met wie loop je samen by the way, want dat kan eventjes niet opmaken uit je blog?
    Verstandig dat je de route gaat aanpassen. Het heeft geen zin om stijf vast te blijven houden aan iets, als de omstandigheden zo bar en boos zijn.
    We zijn allemaal vreselijk trots op wat je aan het bewerkstelligen bent.

Waldmansheil und liebe grusse, Monique.

Tags: camino, santiago