Dag 32, Preugne naar La Chatre (29 km ) - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 32, Preugne naar La Chatre (29 km ) - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 32, Preugne naar La Chatre (29 km )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

10 April 2013 | Frankrijk, La Châtre

Vannacht heerlijk geslapen. Om 7:20 uur loopt de wekker af. Nadat alles afgetekend is ga ik naar beneden voor het ontbijt, een mooi en lekker ontbijt. Met een vers ei van de eigen kippen, verse jus, stokbrood, geroosterd brood, jam en dit alles samen met koffie. Hiermee kan een pelgrim op pad gaan. Na de gebruikelijke afscheidsfoto vertrekken we. Ik loop een stuk met het koppel Maarten en Elly mee. Maar na een kilometer of 3 ga ik alleen verder, ze lopen gewoon niet mijn tempo, vandaar. In Saint-Jeavrin op de foto gegaan met een houten pelgrim. Als ik na 9 km. aankom in Chateaumeillant koop ik eerst weer eens twee choco du pain, heerlijk gewoon voor de lunch en vanavond. Dan een foto maken van de kerk, en plotseling wordt de lucht toch pikzwart en nog geen 15 sec. later komt me toch een hemelwater naar beneden, snel een cafe in gegaan om te schuilen. Meteen maar een kop koffie gedronken. Na de bui loop ik nog 5 km. verder naar Neret voor te lunchen. Naast de kerk heb ik een leuk plekje gevonden en ook nog in de zon. Als ik net mijn eerste stukje stokbrood heb gesmeerd, komt er een nederlands echtpaar langsgelopen. Ze vragen of ik een nederlander ben en pelgrim, beide kan ik met ja beantwoorden. Ze vragen me of ik bij hun thuis verder wil lunchen, ze wonen namelijk om de hoek. Ik word hartelijk welkom geheten in hun tweede huis. Ze komen oorspronkelijk uit hartje Amsterdeam. De vrouw zet meteen koffie en de man dekt de tafel. We lunchen gezellig samen. Na 3 kwartier ga ik weer verder, helaas want het was gezellig. Het zijn nu nog ongeveer 14 km. tot La Chatre. De weg gaat over rustige C-wegen,( een auto per twee uur) en mooie zandwegen door de velden. Tegen ongeveer 15:45 uur bereik ik La Chatre. De laatste kilometer loop ik over de grote weg omdat hier ook de supermarkten liggen. Vanavond zelf koken op mijn slaapadres. Als ik bij de M- markt naar binnen loop voor iets te halen voor het avondeten wordt me toegang geweigerd. Ik heb een rugzak om, daarom word ik waarschijnlijk geweigerd, denk ik. De eerste keer in mijn leven dat ik niet naar binnen mag in een supermarkt. Dan maar naar de overkant lopen en opnieuw proberen, hier word ik gewoon binnen gelaten. Een salade met zalm, pudding, vruchtensap, stokbrood, smeerkaas en fruit gekocht. Dan op zoek naar mijn slaapadres, en dat blijkt nog niet eenvoudig te zijn. Gelukkig vind ik het v.v.v. kantoor en daar vertellen ze me dat het slechts 400 meter rechtdoor is vanaf de rotonde hier op de hoek. En dat klopt. In de Foyer Jeunes de Travailleurs word ik ontvangen door een medewerker. Hij geeft me de sleutel en laat me de keuken en slaapkamer zien. Nu eerst lekker douchen en...wasje doen. Ze hebben hier computers, dus proberen wat foto's online te zetten. Dit lukt bij 5 verslagen, meer lukt niet vanwege de snelheid van de computer hier. Tegen 20:00 uur gaan eten en dan samen met de fransen naar het voetbal kijken (Barcelona tegen Paris St Germain). Ondertussen de route voor morgen bestudeerd naar Cluis (28 km). Ook de blog bijgeschreven via sms-jes naar het steunpunt in Brunssum. Na het voetbal snel slapen gaan, want het is dan al erg laat voor mij.

Welterusten, pelgrim Fred.
"Skippy"



  • 10 April 2013 - 22:24

    Iris:

    Haai,
    Vandaag je verhaal bij de beckmancoulter mannen gedaan. Ja vraag het niet ze waren er weer. Ze gaan je blog ook volgen.
    Zet hem op.

  • 10 April 2013 - 22:35

    Fieny:

    Fred heel mooie foto's het geeft je een beeld van de pelgrims weg de je bewandelt wat leuk al die spontane mensen onderweg dit laat je de negatieve dingen vergeten en als de zon gaat schijnen gaat alles veel beter

    Gr de Borntjes

  • 11 April 2013 - 04:17

    Roy:

    Zo Fred, ik heb je verhaal weer gelezen en de nieuwe foto's eens zitten bekijken.
    Het valt me op dat je geregeld een rood wijntje hebt en op de foto's zie ik weer een Leffe voorbij komen gevolgd door een Grimbergen. Ik vraag mij af of jij niet stiekem bezig bent met de langste kroegentocht ooit!! hahaha
    Zonder gekheid, wat leuk dat die A'dammers je uitgenodigd hebben om bij hun thuis te komen lunchen. Verder heb ik weer een aantal mooie en leuke foto's gezien en lijkt me met Fronsozen naar een verliezend voetbalclubje uit Parijs kijken ook érg gezellig.

    Ik wens je weer een voorspoedige tocht naar Cluis.

    Gr. Roy

  • 11 April 2013 - 09:18

    Bas De Wit:

    Hey Fred! Tout va bien?
    dois y accrocher vous y êtes presque! sans blague
    Je pense que je suis français, mais apprendre de cette façon.
    trottoir et d'un croissant et un parapluie savez-vous enfin.
    Bon voyage mec que tu vas bien
    j'espère que vous obtenez rapidement afin que vous puissiez profiter de votre voyage!

    gr Bas

  • 11 April 2013 - 09:39

    Lilianne Willems:

    Hoi Fred,

    Allereerst, wat ben jij een kanjer!!! als ik jou verhalen hoor, durf ik niet meer te klagen als de optochten bij de schuttersfeesten wat langer zijn dan 2 km. Ik zou wel willen voorstellen dat ze op de schuttersfeesten nu ook chocolade broodjes gaan verkopen!!!
    En weet je wat ik denk van die regen steeds weer, jij hebt een kaars bij je van de winnaar van het OLS Stramproy, die ga je opsteken voor goed weer op het OLS, maar ik denk dat je nu al die tijd dat je die kaars bij je draagt de regen nu met je meegaat, die regen zal toch ergens moeten vallen, en ja jij hebt die kaars ???. maar troost je wij hebben ook nog steeds regen hier, en je weet na regen komt toch zonneschijn.
    Hein en ik wensen je nog heel veel mooi loop plezier, GENIET !!!
    Heel veel groetjes van de buksmeester van Nattenhoven en zijn vrouw.

  • 11 April 2013 - 10:19

    Niek Vroemen:

    Fred
    Elke dag weer spannend wat je deze dag weer hebt meegemaakt. Leuk om je op deze reis te volgen. Leuke foto's om te bekijken. Tot nu toe vind ik het een knappe prestatie die je hebt geleverd en we blijven je de hele reis natuurlijk volgen. Hopelijk krijg je nu eens goed weer (zoals dat hoort in Frankrijk) zodat je zonder regenpak kunt wandelen. Ik wens je voor vandaag fijn wandelweer en een leuke route toe en veel succes.
    Groetjes
    Niek

  • 11 April 2013 - 20:01

    Ria En Elly:

    dag Fred

    ook wij zijn van de partij, je schrijft heel opgewekt en gaan er van uit dat alles naar wens verloopt.
    Op naar de volgende dagen, er zal wel weer eens 'n berichtje van ons opduiken.
    Geniet van al het moois wat je nog tegen komt.

    groeten Ria en Elly

  • 11 April 2013 - 20:34

    Jolande Claessen:

    Hee die Fred,

    Man je zit al gewoon halverwege Frankrijk !!
    Kian vroeg gisteren nog of die meneer die we hadden uitgezwaaid nog altijd aan het lopen was, vlgs hem had je toch beter gewoon het vliegtuig kunnen nemen, haha.
    Maar zonder gekheid hartstikke goed bezig !!
    Zag trouwens een foto in t-shirt in een stralend zonnetje voorbijkomen, dat is het betere werk.
    Ga zo door en loop de zon tegemoet.

    GRTZ Jolande

  • 11 April 2013 - 20:42

    Rolf En Janine:

    Lieve Fred,
    Vol bewondering lezen we weer je verhalen! Hoe langer jij loopt, hoe meer jij schrijft, hoe meer trots we op jou zijn! Hou vol, Je kunt het, en als je het even niet ziet zitten, denk dan altijd waarvoor je het doet!... En blijf vooral schrijven! Veel liefs, Rolf en Janine

  • 11 April 2013 - 20:43

    Madeleine:

    Hoi Fred

    het wordt wel tijd dat de zon eens voor je gaat schijnen. Iedere dag het regenpak aan is ook zo saai. Zit je met je zomerkleren!! Ik denk wel dat je straks moet afkicken van al die wijn. Maar op het lab is genoeg alcohol.
    Ik vertrek morgen naar het zonnige zuiden voor 2 weken, dus ik zal je blog missen. Maar als ik terug ben lees ik je verhalen vol interesse. Ik zal in Spanje ook enkele kaarsjes voor je branden zodat je goed de Spaanse grens over komt. Want dan ben je al dicht bij Santiago. Veel wandelplezier en let goed op je zelf.
    Alvast adios, buenas nochas en dulce suenas (om alvast in het vooruit te lopen op Spanje). Madeleine

  • 11 April 2013 - 22:24

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Na morgen gaat het zonnetje schijnen en kun je de zonnebrand te voorschijn toveren.

    Compliment met de reeds afgelegde kilometers en het doorzettingsvermogen. Gelukkig dat je knie niet teveel problemen heeft gegeven.
    Harstikke leuk dat je bij landgenoten kunt lunchen en je Nederlands op deze wijze oefent.

    Welterusten en goede reis morgen.
    Jolanda

  • 11 April 2013 - 22:35

    Wim D'r Generaal:

    Ha die Fred, met spanning maar ook met nieuwsgierighedi lees ik dagelijk je verhaaltje. In de blogs start je altijd met eten en op het einde net voor het slapen schrijf jew weer over eten. Op de foto's zie ik regelematig alcoholische dranken voorbij komen. Ik krijg heel duidelijk de indruk dat je in Franktijk zit.

    Knap wat je presteert kanjer, volhouden.
    Slaap lekker en oogjes toe, voor morgen wederom een goeie dag toegewenst.

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 203327

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: