Dag 21, Chessy-les-Pres naar Chablis (28km.) - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 21, Chessy-les-Pres naar Chablis (28km.) - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 21, Chessy-les-Pres naar Chablis (28km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

30 Maart 2013 | Frankrijk, Chablis

Als eerste heerlijk geslapen in het kasteel in het bos.
De omweg wel waard, zeker als de bewoners ons een kaart laten zien waar we zitten, en hoe verder. Misschien toch geen 35 maar 32 km.
Na het ontbijt vertrekken we om 8.30 uur. We hebben meteen een lekker tempo te pakken. Als we na 7,5 km. al bij het canal di Bourgondie staan, is dit een positieve verrassing.
Ik neem het besluit om door te lopen tot Bernouil(13,5km.) En dan daar te lunchen. En gaat allemaal lekker, goede ondergrond,geen wind en de temperatuur is redelijk (7-8graden).
Tegen 11.30 uur komen we aan in Bernouil, helemaal uitgestorven.
Als echte pelgrims lunchen we op de trappen voor de kerk, gebouwd in klavertje vier vorm.
Een half stokbrood met kaas, een sinaasappel en banaan en wat water is mijn lunch vandaag. Het smaakt lekker en de rugzak is ook meteen lichter.
Na 25 minuten gaan we richting Vezannes. Dit dorp is vooral bekend doordat er een HSL lijn loopt vlak achter het dorp. En inderdaad er komen bijna elke 5 minuten 2 TGV's langs. Even gedacht om er een te nemen, maar ja ze rijden zo hard, dus wordt instappen voor Skippy wel erg lastig.
Even later belt Patrick dat hij al in Wessem is, hij loopt de Kennedymars,
hij zit zo rondomde helft.
Ik zeg dat we nog ongeveer 14 km. moeten.
En dat steekt natuurlijk, dus komt de vraag hoeveel tot Santiago (+/- 1900km.). En dat weet nu iedereen die bij hem loopt.
We volgen het bordje Chablis en wat blijkt nu we later even een korte stop maken, deze weg gaat meteen naar Chablis en niet via Collan.
Weer mooi dus, scheelt weer drie kilometer .
Tegen 15.20 uur staan we voor het hotel Bergerand.
Na betaling van €79 krijgen we de sleutel van kamer 12.
Een normale kamer met Wifi aansluiting.
Even andere schoenen aan en dan naar de kroeg op de hoek.
Want na 28km. lekker gelopen te hebben en ook nog wat kilometers korter dan gepland, is de beloning toch een koud biertje.
Dan wordt het om tijd om terug te gaan, het regent inmiddels wel, om lekker te douchen. Maar eerst nog wat eten halen voor morgenmiddag en avond en maandagochtend. Want er is waarschijnlijk helemaal niks in het gemeentehuis. We moeten zelfs al €5 extra betalen als we willen dat er gestookt wordt.
Na het douchen en de was wassen, lekker relax met een kopje thee en dan meteen mijn blog bijschrijven. Zodat mijn trouwe volgers ook weer aan hun trekken komen.
Om 19.00 uur gaan we eens kijken of ergens een hapje kunnen eten.
Dus tot later.....
Net terug van het eten, samen met nog een nederlandse pelgrim Albert uit Venlo. Helaas moet hij in Vezelay terug naar huis ivm privé zaken.
In het restaurant een 3 gangen menu genomen met lekkere fles witte Chablis 2010.
Ook een lekker kop koffie gedronken en nog even nagetafelt.
Morgen om 8 uur ontbijt en dan 31km . En we slapen dan in het gemeentehuis. Dus een vraag wat we aantreffen, eten hebben we bij ons.
En dan op paasmaandag nog 25km naar Vezelay .

Ik wens iedereen fijne paasdagen, en niet veel eieren want die moeten er later toch een keer vanaf gelopen worden.
En Patrick van harte gefeliciteerd met je succes op de kennedymars.
Morgen beentjes hoog en dan kun je naar Nevers komen om verder mee te lopen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 30 Maart 2013 - 19:23

Rebecca:

Hey Skippy,

Geweldig wat je al gepresteerd hebt.
    En smakelijk eten en fijne Paasdagen.

Groetjes uit Maasniel

• 30 Maart 2013 - 19:32

Iné:

Na een paar dagen niet op het werk te zijn geweest even het vervolg van
    Fred's reis lezen. Ik vindt het erg leuk om te doen. Iedere keer denk ik weer wat een onderneming, maar wel een geweldig avontuur voor je.
    Je gaat de goede kant op van het weer en ik hoop dat deze memorabele pasen een goede wordt.
    Wat prettig dat je een loop-maatje gevonden hebt.
    Fred ik wens je/jullie een goede tocht morgen.(en daarna natuurlijk ook)
    Groet Iné

• 30 Maart 2013 - 21:02

Jolanda:

Hey Fredje,

Gelukkig dat het alweer wat beter gaat met je, de weergoden hebben zelfs een beetje medelijden met jullie gekregen dus houden ze zich ietjes rustiger.
    Geniet maar van dat frans stokbrood en ik hoop dat je ook een paar eitjes hebt vanwege de paasdagen.
    Hele fijne paasdagen en veel zon onderweg.

Groetjes
    Jolanda

• 30 Maart 2013 - 21:32

Roy:

Hoi Fred,

Zo te lezen is deze etappe soepeler gegaan, gelukkig.
    Leuk ook dat je de wifi aansluiting optimaal benut hebt en weer de nodige foto's bij je verslagen geplaatst hebt.

Ben benieuwd wat je morgen weer te vertellen hebt. Ga zo door!!!

Gr. Roy

• 30 Maart 2013 - 23:20

Monique H:

Ha Fred,

Zo te lezen was het vandaag een goede dag. Daar gun ik je er meer van. Ook leuk om te zien dat je het aantal foto's weer hebt uitgebreid. Respect trouwens voor je loopmaatje Amina. Die loopt per kilometer aardig wat passen méér dan jij met je lange stelten ;-)
    Geniet van je reis en al het goede onderweg, le vin, le pain, et le boursin......

Hou je taai, groetjes Monique H.

• 30 Maart 2013 - 23:31

Resie:

Hoi Fred,
    Super dat jullie toch nog een (luxe) slaapplaats hebben kunnen vinden en zelfs een feestmaal.
    Fijne paasdagen ook voor jullie.
    Ga zo door!
    Groetjes, Resie

• 31 Maart 2013 - 01:09

Henk En Jose Mattheij:

Wat een avontuur om mee te maken wat een doorzettings vermogen hebben jullie respekt, en nu zijn jullie in de chablis wijnstreek die wijn past perfekt bij vis wereldberoemde wijn. maar we wensen jullie een goede nacht rust en sterkte voor morgen.

Gr. Henk en Jose

• 31 Maart 2013 - 04:15

Gerrie:

Ha die Fredje,
    Eindelijk weer eens een goede dag , ik hoop dat er veel meer zullen volgen. Ik vind het knap hoor en zou het je niet nadoen. Ik volg je blog iedere dag en ben weer benieuwd wat je te vertellen hebt. Het is me toch een avontuur.
    geniet er maar van en veel loopplezier grtjes Gerrie

• 31 Maart 2013 - 10:02

Jan Stevens:

Goedemorgen Fred
    Leuk je vrijdagavond telefonisch gesproken te hebben Je gaat (loopt) prima Ik lees dat je morgen (paasmaandag) al aankomt in Vezelay. Goed en zeer fijn op schema. Je eerste mijlpaal is dan bereikt !!In Vezelay slapen gaan bij de nonnen in het klooster boven op de berg vlakbij de kathedraal. Hier moet je dus je keuze maken welke richting ? Over Nevers of over Le Puy en Velay. Ik wens je van harte de juiste keuze toe, en je weet het vanaf Vezelay wordt het alleen maar mooier.Vanaf hier komen er meer pelgrims op je route en dus ook meer gite's (of herbergen) om te slapen.
    Keep on running (pelgrimerenm)
    groetjes
    Jan Stevens

• 31 Maart 2013 - 10:57

Jan Maurits:

Fred , succes met de klim naar Vézelay morgen.

• 31 Maart 2013 - 10:58

Niek Vroemen:

Fred,
    Geweldig wat je tot nu toe al hebt gepresteerd. Ik vind het heel knap wat je doet. Ik wens je voor nu fijne Paasdagen met mooi wandelweer toe'.
    Succes en tot morgen,
    groetjes
    niek

• 31 Maart 2013 - 11:30

Marlies:

Ha die Fred,

SUPER kerel, je hebt alweer zo ongeveer een kwart van al je kilometers die je te gaan hebt erop zitten.
    Bij deze wens ik je een Vrolijk Pasen toe en wie weet komen jullie de paashaas misschien nog tegen .
    Heel veel succes met de kilometertjes voor de komende week !

groetjes Marlies

• 31 Maart 2013 - 11:38

Madeleine:

Ha die Fred
    Vrolijk pasen!! Ben je al veel paashazen tegengekomen vanochtend? En natuurlijk alle eieren opgeraapt, of is dit te zwaar voor in je rugzak. Natuurlijk moest je gisteren een Chablis drinken, ontkom je niet aan in deze streek .Respect voor je wat je in die 3 weken al hebt afgelegd. Maar je gaat het goede weer tegemoet. Nog even en je bent Dyon al gepasseerd. Ik hoop dat er in het gemeentehuis een douche met warm water is.
    groetjes, Madeleine

• 31 Maart 2013 - 13:12

De Fijnautjes:

Hoi Fred,
    Allereerst vrolijk Pasen. Niet te veel eieren en chocolade eten. Misschien kom je de paashaas wel tegen. Nog 1 dag en de eerst mijlpaal zit erop. Vezelay. Nog 1724 km. Tot Santiago, begint al op te schieten. Je hoeft niet meer alles, lekker positief.
    Voor morgen fijne dag en geniet ervan.
    groetjes Maurice, Monique, Kiki en Sem

• 31 Maart 2013 - 18:04

Audrey Z:

Hey Fred,

Het schiet al op, nog maar 1900 kilometer, pfff..... Maar zo te lezen gaat het je allemaal goed af!! Je bent toch alweer 3 wkn onderweg, ongelooflijk hoe snel dat gaat!! Vrolijk pasen ook voor jou en je metgezel(len) en succes!

Gr

• 31 Maart 2013 - 20:18

Mirjam:

Hai Fred, allereerst natuurlijk een vrolijk Pasen, al zal je daar wel niet zo heel erg bij stil gestaan hebben....fantastisch om te lezen hoe je tocht zoal verloopt en met de foto's erbij is het net of we een beetje met je meelopen. Nog steeds petje af, hoor voor je prestatie; ik doe het je niet na. Fijn dat je een loopmaatje hebt, je kunt je voorstellen waar de gesprekken aan de kantinetafels nogal eens over gaan (buiten voetbal en die luiers die je al kent......).Succes de aankomende dagen. groetjes, Mirjam

• 31 Maart 2013 - 20:24

Miranda:

Hey Fred,

Welliswaar al 2 weken thuis, maar nu pas tijd om je verslagen te lezen...
    Knap om te lezen hoe het allemaal gaat, chapeau!!
    We wensen je vrolijk Pasen en nog heeeeel veel succes met de komende 1900 km. Poeh poeh...
    Groetjes vanuit Nuujsjtadt!

Tags: camino, santiago