Dag 11, Chateau Porcien naar Bazancourt (23 km). - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 11, Chateau Porcien naar Bazancourt (23 km). - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 11, Chateau Porcien naar Bazancourt (23 km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

20 Maart 2013 | Frankrijk, Bazancourt

Een ding is zeker heb ik me vannacht voor genomen, aan de franse vraag ik vandaag geen weg;
Tegen 7 uur opgestaan en mijn eigen ontbijtje klaar gemaakt.
Dit bestond uit 3 broodjes met smeerkaas en 2 kiwis.
Na het ontbijt lekker alles inruimen en dan op weg naar het cafe voor nog een kop koffie, en natuurlijk afrekenen, gratis slapen en 12 euro voor het eten van gisteravond.
Ook nog even bij de bakker langs geweest voor 3 choco broodjes voor onderweg. En dan op weg naar Bazancourt.
De eerste 7 km gaan voor asfalt, maar hopelijk veranderd de wind wel nog, want anders wordt nog een .... dag.
Maar ja pelgrim skippy heeft geen invloed op het weer dus blijft de wind uit de verkeerde richting komen en ook nog erg hard.
Tegen 12.25 uur ben ik op de helft, tijd voor de lunch. Onder een afdak van een lagere school eet ik mijn 3 broodjes op.
Na 20 minuten wordt het weer tijd voor de rugzak om te doen, want Bazancourt maar zeker Santiago roepen al.
Eerst nog een stuk modderpad en dan de laatste 7 km gelukkig weer verharde weg.
Bazancourt zie je al van ver liggen, door de suikerfabriek die er ligt.
Mijn hotel Le Moderne is nog dicht, dus maar naar de winkel voor pudding en een flesje cola.
Na inchecken in het hotelletje, eerst lekker douchen en de was wassen. Even relaxen en natuurlijk alvast de blog bijschrijven.
Tegen 19.00 uur eten in het hotel cq cafe, beef met aardappelen en een salade en een kaas plankje erna. En een lekkere rode wijn erbij.

Het gaat goed met me, morgen een korte etappe naar Reims en dan een verdiende, al zeg ik het zelf, rustdag in Reims.
Ik ga dan een paar dingen bekijken.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 20 Maart 2013 - 20:28

    Yvonne De Bruin:

    Hoi Fredje

    Gelukkig regent of sneeuwt het niet bij jou. Hier heeft het op de dag dat officieel de lente begint de halve dag gesneeuwd. Ik ben blij dat ondanks het slechte weer je de moed erin houdt. Geniet morgen van je rustdag en dan weer met frisse moed verder.

    Groetjes
    Yvonne

  • 20 Maart 2013 - 22:01

    René Nieuwenhuysen:

    Hey Fred,

    Je hebt de slag als pelgrim al goed te pakken! Ontberingen, soberheid..... Je bent al heel wat op je (modderige) pad tegen gekomen.
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat, je zit kennelijk goed in de rol die je voor de komende weken hebt gekozen. Ga zo door!!

    Groet,
    René

  • 20 Maart 2013 - 23:00

    Roy:

    Kijk aan, chocobroodjes voor onderweg en 's avonds een kaasplankje en een wijntje bij het eten. Dat heb je vandaag dan beter geregeld dan mij!!
    Morgen nog effe een stukje "wandelen" en dan een dagje rust.
    Ga zo door.
    Gr. Roy

  • 21 Maart 2013 - 00:13

    Bert Pleunis:

    Ha die Fred,

    Wij maar zeuren als de optocht op het O.L.S te lang is en jij loopt iedere dag wel 15 optochten.
    Hou vol, ik blijf je volgen.
    Groetjes uit Stramproy

    Bert.


  • 21 Maart 2013 - 01:51

    Henk En Jose Mattheij:

    hoi Fred,zo zie je wel dat je niet iedereen kan geloven met de weg vragen ik weet niet of je goed frans kent als dat niet is is het zo wie zo een tombola als ik het verslag van je lees dan zijn het allemaal kleine dorpjes ( gehuchten ) waar je door komt waar bijna niks te krijgen is maar de mensen wel gastvrij zijn maar alles goed bekeken heeeft het wel wat wij wensen je morgen een goede reis toe en een mooi verblijf in reims.

    Gr. Henk en Jose

  • 21 Maart 2013 - 06:26

    Tineke :

    hoi Fred
    ik heb nachtdienst op de kinderafdeling en kwam je verhaal tegen op intra net. Dus naar je website en even gelezen. Imposant en dapper om zo te blijven lopen met dit natte weer in t voorjaar.
    Een zonnetje zpou fijner zijn. Komt vast ook nog wel. ik wens je sterkte en veel sukses

  • 21 Maart 2013 - 07:54

    Mirjam:

    Hai Fred,

    doe het rustig aan vandaag met je "korte" etappe, en veel plezier met je vrije dag. ongelooflijk wat je met het weer te verduren hebt, hopelijk gaat nu echt de zon schijnen.......het is tenslotte nu lente (toch?). gelukkig kun je wel regelmatig lekker eten onderweg en met een rood wijntje of een biertje sluit je een dag toch goed af, niet?

    groetjes, mirjam

  • 21 Maart 2013 - 09:25

    Jan Stevens:

    Hoi Fred

    En heb ik niks teveel gezegd over de lekkere choco au pain !!
    Het water loopt me alweer uit de mond, hopenlijk bij jou na vandaag niet meer uit je regenjack
    blijf genieten
    Jan Stevens

  • 21 Maart 2013 - 09:26

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Een paar dagen geen tijd gehad om je blog te lezen, nu weer even bijgelezen. Gelukkig is Reims in zicht, inclusief een zeer welverdiende rustdag! Geniet daarvan, ga zien wat je wil zien. Misschien heeft de burgemeester hier ook even tijd voor je. Ik hoop dat je tocht van vandaag voorspoedig gaat, zonder omwegen en met een lekker zonnetje.

    Groetjes, Rimca

  • 21 Maart 2013 - 11:22

    Monique Weling:

    Ha die Fredel,

    Je weet wat ik altijd zeg over de Fransen: "Frankrijk is een mooi land, er moesten alleen geen Fransen wonen". Gelukkig hebben ze wel verstand van croissants en choco broodjes! Geniet van je vrije dag, die heb je je al dubbel en dwars verdient.

    Waldmansheim und liebe grusse, Monique.

  • 21 Maart 2013 - 13:59

    Wim En Helma:

    Hoi Fredje,

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat. We krijgen wel steeds meer bewondering voor je hoor. Wat jij al niet over hebt om voor ons een kaarsje op te steken en dat voor mooi weer op het OLS terwijl je zelft door weer en wind moet.
    O ja, het is Bertje hoor die zeurt over een te lange optocht, óns zal je daar nooit over horen.....!!!!!

    Groetjes uit Stramproy van Wim en Helma

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1437
Totaal aantal bezoekers 203329

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: