Dag 19, Troyes naar Foret-Chenu (33 km). - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 19, Troyes naar Foret-Chenu (33 km). - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 19, Troyes naar Foret-Chenu (33 km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

28 Maart 2013 | Frankrijk, Forêt-Chenu

Vandaag liep om 7.00 uur de wekker af, alles inpakken en de voeten verzorgen. Tegen 7.45 uur gaan we naar bakker tegenover het klooster, waar we een ontbijt nemen. Koffie met een panini met kaas en tomaat en als toetje een joghurt.
Om 8.45 uur vertrekken we dan echt. De eerste 3.5 km door de stad tot aan de randweg gaan nog wel, maar dan op de rotonde. Geen aanwijzingen meer en het boekje is onduidelijk. Later blijkt dat we natuurlijk verkeerd zijn gelopen en dat kost ons ongeveer 3.5km. Dus tegen 10.30 uur "starten" we opnieuw en gaan op weg naar Laines-aux-Bois dat op 10km ligt. Rond half een komen aan in het kleine dorpje met een mooie ruines van St. Pierre Kerk. Helaas is het gemeentehuis dicht en nuttigen we onze lunch maar op de trappen van het gemeentehuis. Echt warm is het nog niet.
Na een klein half uur gaan we verder richting Foret Chenu een afstand van 13.5 km.
Eerst gaat het over een rustige C-weg en dan door een vallei en bos naar Sommeval. Natuurlijk bij het einde van de vallei gaat het weer mis, welke kant op ? De GPS geeft ook niet meteen uitkomst. Na ongeveer een kwartiertje zoeken en nog even gebeld te hebben voor een slaapplaats morgenavond (geen succes) hebben we de route weer gevonden.
Na de zware kilometers door het bos komen uiteindelijk tegen 16.00 uur aan in Sommeval, we zijn al kapot.
Maar we moeten verder naar Foret Chenu (4km). Dit gaat door weilanden en bos, en daarbij ook nog op en af.
Moe en gesloopt komen dan toch nog aan in Foret Chenu, een klein dorpje waar we slapen bij mevr. Labasque. Wij krijgen het tuinhuisje, want in haar huis zijn de slaapplaatsen al bezet.
Het tuinhuisje is keurig en ik neem het bed en Amina het opklapbed.
Lekker douchen, maar het water is koud, gelukkig na het eten blijkt dat de boiler niet aanstond en kunnen we alsnog warm douchen.
Het eten wordt gebracht zoals in een vliegtuig, in bakjes met folie er overheen. Het was erg lekker.
Tegen 22.00 uur meteen als een bok in slaap gevallen.

Conclusie : het was een mentaal en fysiek loodzware dag, en misschien was het niet gek geweest om een vliegreis te boeken naar een warm oord.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 28 Maart 2013 - 19:43

Lizet Weijzen:

Rust maar goed uit en slaap lekker. Morgen weer een nieuwe dag waarbij jullie richting de zon aan het lopen zijn.

Grts, Lizet

• 28 Maart 2013 - 19:44

Nathalie:

Je bent al goed op weg. Welterusten, rust lekker uit en hopelijk morgen weer fit genoeg om de volgende kilometertjes te lopen. Succes.

• 28 Maart 2013 - 20:02

Roy:

Kom op Fred, goed slapen, goed ontbijten en er weer tegenaan!!! Ik denk dat het een Goede Vrijdag wordt.

Gr. Roy

• 28 Maart 2013 - 20:12

Rebecca:

Alles kump good!!

• 28 Maart 2013 - 20:16

Patrick Ten Have:

Hey Fred,

Rust maar erg goed uit, zo te lezen was het vandaag niet echt leuk!!!! Jammer,maar helaas zitten die rotdagen er ook tussen.
    Ontzettend veel succes morgen, we blijven meeleven met je.

gr. Patrick

• 28 Maart 2013 - 21:06

Jolanda:

hey Fredje,

Weet je wat voor een dag het morgen is ?
    Goede vrijdag.........dus dat wordt een mooie dag voor een pelgrim.
    Nu lekker slapen en morgen.......tja, dat zie je dan vanzelf wel.
    Alles heeft zijn reden.

Jolanda.

• 28 Maart 2013 - 21:12

Monique H:

Hoi Fred,

Rust maar goed uit en maak de etappe voor morgen maar niet te lang. Petje af voor je prestatie tot nu toe. Straks lekker slapen en morgen een lekker ontbijt met 2 van die chocolade broodjes en dan kun je er vast wel weer tegen. Ben benieuwd waar je morgen je voetjes welterusten zegt.
    Groetjes Monique H.

• 28 Maart 2013 - 21:13

Nancy:

Hee Fred,
    Uitrusten, goed slapen en morgen gaat het vast beter!!!
    Succes, kump gout!!

Groetjes Nancy en Patrick

• 28 Maart 2013 - 22:07

René:

Hey Fred,

Soms zit het mee, soms een beetje tegen. Rust goed uit en focus op de dag van morgen!
    Nieuwe ronde, nieuwe prijzen.......
    Bon voyage!

René

• 28 Maart 2013 - 22:24

Rita:

Een dikke knuffel van ene echte belg dat doet wonderen Fred!Alleé er maar weer tegenaan.Slaap lekker.

rita

• 28 Maart 2013 - 22:57

Rolf En Janine:

Lieve Fred,

Wat knap dat je de zware tocht uitgelopen hebt, we zijn trots op je! Kom op, je kunt het! Liefs, we denken aan je, Rolf en Janind

• 28 Maart 2013 - 23:32

De Fijnautjes:

Hoi Fred,
    Volgens mij was het een pittige vandaag. Maar morgen is het goede vrijdag, dus dat komt helemaal goed. En weet je voor zaterdag hoef jij maar een korte etappe, hier in Sittard moeten ze zaterdag de lange etappe lopen ( 80km) KENNNEDYMARS. Voor morgen fris weer aan een nieuwe dag beginnen. Succes en zet 'm op, we denken aan je.
    Groetjes Maurice, Monique, Kiki en Sem

• 29 Maart 2013 - 05:52

Peter:

Hola Perigrino,

Onderweg naar Compostela is zoals het wel vaker genoemd wordt ; ' not a path off roses'.

Verstand op nul , blik op oneindig en door....

Ultreya !

Peter

• 29 Maart 2013 - 06:27

Giel:

Fred
    Ik hoop dat je vandaag niet het weer krijgt wat wij nu hier hebben SNEEUW.
    Veel succes

• 29 Maart 2013 - 06:54

Jeanneke:

Dag Fred,

Kop op! Er zouden zware dagen komen en de zware dag van gisteren heb je tot een goed einde weten te brengen. Je hebt laten zien dat je ook een zware dag de baas kan. Vandaag, een stevig ontbijt en dan gaat het zeker lukken.

• 29 Maart 2013 - 11:05

Wim De Generaal:

He kerel, op Goede Vrijdag loop je voor de Heer, die kaars in je rugzak moet straks branden. Succes en morgen eieren rapen als de klokken terugkeren.

• 29 Maart 2013 - 11:07

Monique Weling:

Hey Fredel,

You win some, you lose some....No one said it would be easy
    Ohne Fleiss kein Preiss....Alles hat ein Ende (nur die Wurst hat zwei).

Straks komen er vast ook weer betere tijden.

Goed kijken komend weekend, misschien kom je de paashaas wel ergens tegen!

Waldmansheil und liebe Grusse, Monique.

• 29 Maart 2013 - 11:28

Bas De Wit:

Kom op Fredje !!!! je kan dit !!!!!!!!

Nou nou monique wat een hoop vlees op goede vrijdag ;)

• 29 Maart 2013 - 12:35

Fietspelgrim2008:

Opmerkelijk: hoe korter jouw verslag, hoe méér reakties je krijgt...
    Maar we vinden het met z'n allen toch wel fijn als je weer wat meer praatjes krijgt. En volgens mij zal dat binnenkort vast en zeker het geval zijn. Je zit immers nog steeds in de champagnestreek.
    (Niet vergeten: alleen bij de Formule1 wordt die drank gebruikt om er mee te spuiten)
    Groetjes en 'santé' !

• 29 Maart 2013 - 13:59

Niek Vroemen:

Fred
    Petje af voor wat je tot nu toe hebt gepresteerd, jij bent in mijn ogen een echte pelgrim!
    Veel succes in de resterende dagen, veel wandelgenot, hopelijk goed weer.
    Fijne Paasdagen en ik volg je.
    Groetjes
    Niek

• 29 Maart 2013 - 14:53

Rimca:

Ha die Fred,

Ik hoop dat je tocht vandaag iets minder zwaar was! Knap dat jullie toch weer zover gelopen hebben!!!Ik doe het je niet na, dus respect voor jullie! Nu weer verder, dat moet lukken na een nachtje slapen en relativeren.

Succes!! Groetjes, Rimca

• 29 Maart 2013 - 20:25

Henny:

Bonsoir Fred, Een koude maar mooie tocht maak je, ik lees met plezier je stukjes. Veel is herkenbaar omdat zwager en schoonzus ook de route hebben gelopen vanuit Nederland!

Ik wens je een voorspoedige tocht en Joyeuses Pâques.
    met hartelijke groet, Henny

Tags: camino, santiago