Dag 91, Pedrouzo naar Monto do Gozo ( 17 km) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 91, Pedrouzo naar Monto do Gozo ( 17 km) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 91, Pedrouzo naar Monto do Gozo ( 17 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

08 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Vannacht redelijk geslapen, de eerste uren ben ik zelf de camino wel 10 keer gelopen. Tegen 3 uur ingeslapen. Maar helaas liep de wekker al om 6.15 uur af. Nog even blijven liggen en dan toch maar opstaan, checklijst afwerken. Na het besluit van gisteren nog eenmaal gezamelijk ontbijten. Het was een vreemde stemming bij het ontbijt, maar gelukkig wordt er na een paar minuten weer gelachen. Maar dan is toch dat vervelende moment van afscheid aangebroken. Met tranen nemen we afscheid. Nog een foto en dan gaan Agota en Julia, maar niet voor eeuwig. Ik luister nog een lied van Rowen Heze, de Heilige Antonius. Na dit lied komt de eerste sms binnen van Agota. Ik vertrek tegen 8.25 uur naar Monto do Gozo. Bij de eerste bar neem ik een cafe con leche. En nog even nadenken. Nadien loop ik alleen verder, alles nog een keer de revue laten passeren. Na de middag begint het te motregenen. Een bekend fenomeen hier, de pelgrims worden dan nog een keer gewassen voor dat ze Santiago binnen lopen. Tegen 13.30 uur arriveer ik in Monto do Gozo, een soort bungalowpark voor pelgrims. Eerst inkwartieren, met 8 "oude" bekende pelgrims, Birgit, Jean, Anne, Gundolf, Monika, Jose, Karin en ik op een kamer, dit gaat gezellig worden . Eerst douchen en dan nog even op bed liggen. Als ik net ben ingedommeld belt Agota dat ze bij de kathedraal in Santiago staat. Ik hoor aan haar dat ze het moeilijk heeft, zeker na haar emotionele moment bij Cruz Ferro en dan vanochtend. Ik feliciteer beide met hun camino. Dan komen ook langzaam mijn oude pelgrim koempels binnen. Vele leuke momenten worden weer opgerakeld. Dan wordt het tijd voor een biertje in de enige echte bar in dit dorp. Er is nog een kantine op het bungalowpark, maar ja. Er worden gezellige uren door gebracht in de bar, waar we ook eten. Natuurlijk komen er ook mooie ontroerende gebeurtenissen aan bod. En vindt iedereen het erg vervelend dat ik vanochtend al afscheid heb moeten nemen van Agota. Vele pelgrims hebben ons onderweg samen gezien. Die lange Hollander, die vanuit thuis vertrokken is met die grote rugzak, en het meisje dat steeds foto's maakte onderweg. Tegen 22.30 uur terug bij onze woonblok en dan eerst de blog bijschrijven. De slaapzaal leek wel te bestaan uit 8 tieners die op schoolreis waren in het buitenland. Morgen de grote dag naar Santiago, precies 3 maanden onderweg geweest. Ik weet niet wat er met mij gaat gebeuren. Ik laat het maar op mij afkomen. Ik probeer nu maar wat te slapen, terwijl ik niet moe ben. Veel spookt er door mijn heen. Dus straks nog 5 km lopen en dan......

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 09 Juni 2013 - 09:35

    Gwen:

    Succes met je laatste dag. Hopelijk houd je een boel goede herinneringen over aan je hele avontuur! En wie weet wat het allemaal nog voor jou in petto heeft. Alvast een goede terugreis!
    Grtn Gwen

  • 09 Juni 2013 - 09:50

    Lilianne Willems:

    Fred, wat ben je een kanjer!!! Alvast gefeliciteerd ! geniet van dat prachtige moment.
    Goede terugruis en tot snel.
    Dikke groetjes van Lilianne en Hein.

  • 09 Juni 2013 - 09:58

    Rebecca:

    Fred,

    Wij willen je alvast feliciteren met het behalen van je einddoel!!
    Je bent een kanjer!!!

    Geniet van deze dag en van alles wat nog komen gaat!!


    Groetjes,
    Pascal, Rebecca & Dean

  • 09 Juni 2013 - 10:17

    Roy:

    Succes met de laatste km's!!!!

    Geniet van elke stap!

    Gr. Roy

  • 09 Juni 2013 - 10:36

    Marian:

    Hey Fred,

    Geweldig!!!! Nog maar 5 km. Alvast proficiat.

    Marian

  • 09 Juni 2013 - 10:45

    Yvonne Delissen:

    Hey Fred,

    Ik krijg kippevel bij je laatste berichten; super dat je bijna op je eindbestemming bent!
    Geniet van jouw moment en laat je emoties maar de overhand nemen, je hebt er hard voor gewerkt.

    En niet te snel lopen die laatste meters!
    Grts,
    Yvonne.

  • 09 Juni 2013 - 10:57

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Nog maar 5 km van je einddoel en dan ben je in Santiago. Man wat een prestatie heb jij hier neergezet geweldig. Nu alvast proficiat gewenst maar ik wil toch nog even wachten totdat je voor de kathedraal staat en je op die manier je einddoel hebt gehaald. Ik wens je voor de laatste 5 km veel succes maar toch ook nog bezinning toe over wat je de laatste 3 maanden allemaal hebt meegemaakt. Succes en tot morgen. Groetjes, Niek

  • 09 Juni 2013 - 11:26

    Steunpunt Brunssum.:

    Om 8:45 uur hebben we live de binnen komst in Santiago van je gezien.
    Proficiat met deze enorme prestatie.
    Geniet van dit moment,en van de H. Mis om 12:00 uur.
    En laat alles nogmaals de revue passeren zoals : sneeuw,regen maar ook zonneschijn.
    mooie vergezichten, landschappen,bossen en velden.
    Emotionele momenten,Cruz Ferro en de kerken die je hebt bezichtigd.
    De burgemeester's en pastoor's,en dan de vele pelgrims die je ontmoet hebt.
    Zoals Amina ,pipi Alain,Gundolf, Jean,en niet te vergeten Julia en Agota.
    waarmee je veel gepraat en gelachen hebt, bij een rood w........
    Geniet er nog van. proficiat.

    Nico

  • 09 Juni 2013 - 12:02

    Francien:

    Hoi Fred,

    Geniet van de laatste km's, een geweldige prestatie!

    grtz Francien

  • 09 Juni 2013 - 12:34

    Henny:

    CHAPEAU !!!! Het gaat je goed in je verdere leven met in je rugzak deze bijzondere tocht!!!!
    Ook al ken ik je niet persoonlijk toch heb ik genoten van al je stukjes die je schreef!!

    Hartelijke groet, Henny

  • 09 Juni 2013 - 13:30

    Gerrie:

    Wat en topprestatie Fredje,
    Geniet er met volle teugen van. en denk nog maar niet aan de dag van morgen. Die komt vanzelf wel.
    proficiat en we zijn trots op jouw. Gerrie

  • 09 Juni 2013 - 16:29

    Monique H.:

    Kerel je bent er!!!!!! Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Wat een ontlading moet dat zijn geweest toen je eindelijk in Santiago d. C. aankwam. Geniet van alles om je heen, laat je emoties de vrije loop. Deze camino zal jouw nooit meer los laten. Hij is een deel van je geworden, hij zit in je hart en in je ziel voor altijd. Geniet nu in elk geval van dit weekend, en ga je hoofd nu niet breken over welke keuzes je moet of wilt gaan maken. Dat kan ook later. GENIET. Laat het je goed gaan, dat heb je verdiend.
    Groetjes Monique H.

  • 09 Juni 2013 - 17:19

    Madeleine:

    Ola die Fred

    Gehaald!!! GEWELDIG. CHAPEAU!!
    Geniet va deze mooie momenten. Je hebt en geweldige prestatie geleverd.
    Wat de toekomst je ook brengen zal, ik denk heel veel wijsheid en geluk. Het zal wennen zijn om niet meer je ochtendritueeel uiit te voeren.
    Ik wens je nog fijne dagen in Santigao en behouden terugrei.

    groetjes Madeleine

  • 09 Juni 2013 - 20:19

    Kristel:

    Hoi Fred,
    Proficiat met deze geweldige prestatie! RESPECT!!!
    Geniet nog van Santiago en alle verworven vriendschappen tijdens deze camino.
    Behouden terugreis en tot op het Lab .... of succes met het maken van een andere keuze??
    Groetjes,
    Kristel

  • 09 Juni 2013 - 20:40

    Carla Coevert:

    Hey Fred en aanhang,

    Nog even doorzetten en dan zit je camino erop. Mogelijk nog een bruiloft in het vooruitzicht? Je weet maar nooit. Ik zou het op prijsstellen een uitnodiging te ontvangen. Chapeau Fred, wat een prestatie
    vanuit Sittard eventjes naar Santiago lopen. Ik doe het je niet na. Je hebt je droom bijna waar gemaakt.
    Naar ik hoop ga je een boek uitgeven. Ik zal zeker een van de kopers zijn of het nu wel of niet goed afloopt. Mogelijk spreken we elkaar nog een keer.

    Hier alles goed. Ik heb nog ongeveer 50 km te gaan. Laten we hopen dat de weersgoden ons gunstig gezind zijn. Sterkte bij het afscheid!!!! Ik zal aan je denken.

    Groet
    Carla

  • 09 Juni 2013 - 22:02

    Monique H.:

    Zeg Fredje,
    Je gaat vandaag of morgen toch wel nog een stukje aan je blog schrijven hoop ik. Anders vallen al jouw trouwe volgers spontaan in een zwart gat. Ik en velen met mij denk ik, sta te popelen om het laatste stukje verslag van je reis te lezen en hoop natuurlijk op een happy end. Maar jij hebt nu uiteraard andere dingen aan je hoofd. Laat je blog lezers nog maar even wachten. Die zijn er morgen ook nog....... In tegenstelling wellicht tot vele pelgrim-vrienden. Drink nog maar een wijntje en geniet van het moment.
    Groet Monique H.

  • 09 Juni 2013 - 22:35

    Jeanneke:

    Dag Fred,

    Top! Hartelijk gefeliciteerd met je geweldige prestatie. Geniet met volle teugen van Santiago en alle emoties die het te weeg zal brengen. Je hebt veel mooie herinneringen aan deze camino over gehouden. Het is, als ik je blog lees, mogelijk het moment waarop je een andere weg zult kiezen. Ga je links of ga je rechts, alleen jij kunt deze keuze maken.

    Geniet van Santiago en de terugreis.

    Groetjes, Jeanneke

  • 09 Juni 2013 - 22:43

    Thei:

    Ha Fred,

    Woorden schieten hier tekort, wat een prestatie en doorzettingsvermogen heb jij geleverd, gefeliciteerd en meer dan van harte.
    geniet van alle momenten en je weet uit eindelijk komt alles goed!

    tot op het OLS.

    groetjes Thei van St. Joris Wessem

  • 09 Juni 2013 - 23:03

    René:

    En dan na drie maanden is je voettocht ten einde....... Ten minste het fysieke deel. Bergje op bergje af. Vergezichten om van te smullen. Maar er is ook nog het emotionele deel, het stukje van je eigen ik! Neem daar vooral de tijd voor, laat dat maar op een goede wijze binnen en naar buiten komen! Gisteren was ik in Brugge, daar zag in in de stoep een koperen schelp, een wegwijzer richting Santiago, ik moest meteen aan jou denken. Diep respect voor de geleverde prestatie. Hoop dat het vliegtuig nog van de grond komt als je huiswaarts gaat, al die extra bagage die je meeneemt. Bagage van de drie maanden van jouw camino!

    Geniet met volle teugen van het moment dat de tocht is volbracht en denk " Ik heb het toch maar mooi geflikt"

    Super Fred!!
    Groet uit respect, René

  • 09 Juni 2013 - 23:19

    Bernadette:

    Hallo Fred,

    Missie volbracht, proficiat! Een topprestatie die respect afdwingt en een grandioze ervaring rijker! Geniet van alles en iedereen om je heen in Santiago en voor straks een behouden terugreis.

    Groet, Bernadette

  • 09 Juni 2013 - 23:45

    Claudia:

    Heey Fred,

    Je hebt je einddoel gehaald, proficiat met het behalen van je camino.
    Wat een geweldige prestatie, wat een geweldige ervaring met natuurlijk heel veel herinneringen.
    Ik hoop dat je goed hebt kunnen nadenken tijdens je tocht en dat er een stukje last van je schouders is gevallen.
    Wat kun je trots zijn op jezelf.
    Geniet nog van al je vrije dagen.

    Groetjes Claudia

  • 10 Juni 2013 - 00:25

    Jose En Henk Mattheij:

    Hoi Fred,

    Proficiat met het voltooien van je doel en wens, wij vinden het knap wat je gepresteerd hebt en geniet er van dit maak je maar eens in je leven mee en sluit alles maar goed af wij wensen je verder een goede terug reis en tot ziens.

    Gr. Henk en Jose

  • 10 Juni 2013 - 01:11

    Bert Pleunis:

    Ha die Fred,

    Het is een geweldige prestatie die je geleverd hebt ik vind het nog een grotere prestatie als de tour de france te winnen.
    Wat zal het mooi zijn om de foto te zien als de kaars van St.Antonius brandt,wel hoop ik niet dat het met het OLS zo heet wordt dat je terug moet gaan om de kaars uit te gaan blazen.
    Groetjes uit Stramproy.

    Bert.

  • 10 Juni 2013 - 08:57

    Frans Verhaag:

    Hallo Fred,

    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Geniet ervan!
    Ik hoop dat je onderweg enkele mentale puzzels hebt kunnen oplossen.

    Ik vraag me wel eens af wat iemand doet nadat hij zijn camino vanuit Nederland gelopen heeft.
    Loop je dan om af de kicken nog even het Pieterpad?

    Groet uit Stramproy-Hei,

    VeuropSjöt

  • 10 Juni 2013 - 09:55

    Diana:

    Super gedaan Fred.
    Een mijlpaal in je leven om trots op te zijn.

  • 11 Juni 2013 - 12:22

    Lilian:

    Hoi Fred,

    Met heel erg veel Respect heb ik je blogs gelezen, vooral de laatsten met vochtige ogen!

    Tot gauw!
    Groetjes uit Kinrooi,
    Lilian.

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 991
Totaal aantal bezoekers 203095

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: