Dag 16, Montmort-Lucy naar Sezanne (29km.) - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 16, Montmort-Lucy naar Sezanne (29km.) - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 16, Montmort-Lucy naar Sezanne (29km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

25 Maart 2013 | Frankrijk, Sézanne

Om 7.15 uur liep de wekker af, goed geslapen maar voordat dat kon gebeuren moest ik eerst op zoek naar een deken. Want degene die op mijn bed lag was zo klein dat deze nog voor een pasgeboren baby te klein was.
Om acht uur stond er voor ons twee ontbijt klaar, een stokbrood, aardbeienjam en opgewarmde koffie uit magnetron. Super toch om een dag rond de dertig kilometer mee te beginnen. Dit adres zal ik niemand willen aanraden. Dan iets meer betalen en normaal behandeld te worden. Dertig euro pp. is dan ook heel veel geld. Maar met veel tegenzin bracht "gastvrouw" ons gelukkig naar het vertrekpunt in het dorp.
Om 9.05 uur vertrokken we naar Sezanne. De eerste 6 km zouden kaarsrecht zijn en inderdaad maar een bocht naar links en 100 meter verder naar rechts. Het pad was een graspad, ditmaal bijna geen modder, dus die kilometers vlogen voorbij.
Even nadat we het vervallen station van Baye hadden gepasseerd stond de kilometerteller al op 11 (2uur gelopen).
We besluiten nog door te lopen naar het volgende dorp zes kilometer verder te weten Soizy-Aux-Bois.
Hier tegenover het gemeentehuis onze eigen gemaakte lunch genuttigd. Brood met La Vache Quirit.
Natuurlijk ook meteen het vervolg van de route bestudeerd en we ontdekken een kleine afkorting (4km).
Dit is toch wel de moeite. Een nadeel heeft de route wel, kaarsrecht naar Sezanne over D951. Gelukkig is er niet veel verkeer en ter nood een brede berm. Hierdoor arriveren wij beide al om 14.50 uur in Sezanne.
Eerst natuurlijk een foto maken van de plaatselijke Notre Dame.
En wat ligt er altijd tegenover de kerk........?.
Onder de goede inzenders wordt er een Camino naar Santiago verloot met daarbij een overnachting Montmort-Lucy.
Oh het antwoord is natuurlijk een gezellige kroeg met muziek uit de jaren zeventig. Lekker twee pilsjes gedronken.
Na het inchecken in ons hotel, door vele van jullie zo geroemd, valt trouwens wel mee, eerst naar de supermarkt voor nieuwe voorraden. Ontbijt en lunch morgen. Ook al onze volgende slaapplaats geregeld bij de Broeders Marianisten. Hierna het fijnste van de dag een uitgebreide warme douche. En natuurlijk al iets schrijven op de blog.
Langzaam begint mijn maag te knorren en Amina geeft aan dat ze wel trek heeft.
Na even door Sezanne gelopen te zijn op zoek naar een restaurant, helaas mij en Amina wilden niemand binnen laten, maandag alles gesloten. We hebben maar besloten om een lekkere Kebabschotel te nemen. Nou we zeiden bijna gelijktijdig met het naar buitengaan deze zaak verdiend wel 2 Michelin sterren in vergelijking tot gisteren.
Nu lig ik lekker op het bed en schrijf jullie allemaal een leuk verhaaltje voor het slapen gaan dus oogjes toe en snaveltje dicht.
Oh morgen heeft de directie besloten om door te lopen Mery-sur-Seine.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 25 Maart 2013 - 18:56

    Fieny:

    fred morgen maar in een drie sterren hotel met masseur mag ook vrouwelijk zijn dan loop je morgen 60km !!!
    dan een echte cafe au lait met vers stokbrood en fromage en eeen cognac met eitje dat doping voor een pelgrim.

    groetjes fam born

  • 25 Maart 2013 - 20:22

    Iné:

    He FRed soms zit het mee en soms zit het tegen.
    Dan hopenlijk vandaag meer geluk met overnachten en eten,als je dit leest weet je al hoe het is.
    Het is in ieder geval een reis met vele verrassingen.

    Groet Iné

  • 25 Maart 2013 - 20:52

    Josefine:

    Ja Fred
    Je hebt niet iedere dag een driesterren hotel naar Santiago.
    Ik vond het al heel bijzonder dat mensen pelgerims belangeloos in hun huis laten slapen.

    Geniet van ieder moment, iedere dag een nieuwe verrassing

    Groetjes Josefine

  • 25 Maart 2013 - 21:53

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Tja....een beetje afzien hoort erbij. nu de sneeuw er niet meer is moet je toch een andere uitdaging zoeken. Dan maar een super goede accomodatie en een lekker opgewarmd ontbijtje en als je een beetje kleiner was - een beetje van mijn lengte- had dat dekentje best wel gepast.
    Nee bikkel je verdient alle respect van mij en je doet het super !
    Ik loop iedere dag in gedachten een stukje met je mee en ben dan weer dankbaar dat ik alleen maar een klein stukje op de fiets naar het werk moet met dit weer.

    Volhouden en genieten van alles dat je onderweg meemaakt.

    Welterusten en tot morgen.
    Jolanda

  • 26 Maart 2013 - 06:54

    Rebecca:

    Hoi Fred,

    Ik vind het super leuk om je op deze manier te volgen.
    Veel succes verder en we lezen je blogs wel.

    Groetjes Rebecca

  • 26 Maart 2013 - 14:52

    Roy:

    Hoi Fred,
    Wij vragen ons in de pauze af, waar trekt Amina aan??

    Gr. en veel succes Roy, Audrey x2, monica, claudia , josé en nancy

  • 26 Maart 2013 - 19:03

    Wim Hoenen:

    Hoi Fred,Fijn dat het zo opschiet vooral met je medegenoten. volhouden en wat weet wat die kaars nog allemaal mag opleveren.
    Groetjes en veel succes, volhouden kerel.

  • 27 Maart 2013 - 21:27

    Sonja J.:

    Hey Fredje,

    Jij en "Amina" hebben nu het momentum te pakken, keep the spirit !!! Het is alweer enkele dagen geleden dat we allen van je foto's hebben kunnen genieten, maar je wil niet weten hoe sommigen "curieuze neuzen" van ons lab uitkijken naar je volgende foto's.... sommigen hebben de wildste ideëen over je reisgezellin -:) Belangrijkste is dat jullie goed opschieten en wacht nog even met foto's.... dan kunnen we nog wat in spanning blijven!
    Succes & sterkte, groeten uit Dilsen

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 981
Totaal aantal bezoekers 203331

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: