Dag 67, Villamayor de Monjardin naar Viana (31 km) - Reisverslag uit Viana, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 67, Villamayor de Monjardin naar Viana (31 km) - Reisverslag uit Viana, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 67, Villamayor de Monjardin naar Viana (31 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

15 Mei 2013 | Spanje, Viana

Ik heb vannacht super geslapen, wel vond ik dat de mensen erg vroeg het licht aanmaakte, maar het was al 6.15 uur en over 5 min. loopt de wekker af. Dus goed en lekker geslapen. Snel alles inpakken en dan ontbijten, het wordt een broodje met chirozu worst en dan verder niets. Maar ik ga even bij een andere gite voorbij waar wel een ontbijt is. Ik neem hier nog een glas jus om de smaak weg te spoelen en dan gaan we van start, Jan en Wout en de Franse Elzas man Jean en ik vertrekken rond 7.15 uur naar Viana voor 31km. Het is zwaar bewolkt en de regen is op komst. Maar het ergste is, dat het koud is 9- 12 graden. Het gedeelte naar Los Arcos (13 km ) loopt gedeeltelijk bergafwaarts en soms een bergje op. Tegen 9.45 uur bereiken we Los Arcos en hier drinken we koffie bij een bar. Natuurlijk eet ik hier een broodje voor het geval dat ik honger krijg. Na een koffie en een broodje bezoek ik ook nog de mooie kerk hier. Veel is in de kerk verguld met bladgoud. Het is een schitterende kerk. Gelukkig komen de weersverwachtingen nog niet uit, het regent niet en dat terwijl de voorspelling was, de hele dag regen. Na een dik half uur gaat het verder, het tempo zit er goed in. Na een uur bereiken we het dorpje Santos. Terwijl wij wilde lunchen in Les Torres. Dus we lopen verder, maar dan zien we een bordje dat het nog 7 km is tot Viana. We lopen lekker door en om 13.45 uur bereiken we Viana. Eerst de slaapplaats zoeken en inschrijven. Het kost € 6 en dan eerst douchen en kleren wassen. En wat volgt kunnen jullie wel raden......? Het wordt een gezellige middag waar soms een pilsje wordt gedronken en ook een broodje gegeten. We hebben meteen in een bar paella besteld. Tegen 18.00 uur gaan we eten. De paella smaakt goed samen met de rode wijn. Hierna nog een kaasplankje met daarbij chirozu worst en ham, tot slot een expresso koffie. We betalen de rekening met plezier, € 14 de man. Hierna terug naar de auberge en de blog bijwerken. We hebben de grootste lol, maar andere denken daar anders over. Ik schrijf nog even aan mijn blog, terwijl de andere 3 al liggen te snurken.
Morgen loop ik 29 km naar Ventosa, dus weer vroeg opstaan. Nog even tandenpoetsen en dan slapen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy".

  • 15 Mei 2013 - 22:54

    P. Ten Have:

    Hallo Pelgrim,

    Je loopt alweer een paar dagen in Spanje, en zo te lezen wordt het almaar drukker en gezelliger op de route...straks nog file?
    Goed te lezen dat het je zo goed gaat. Ik lees wel dat je veel pauzeert om te eten en bier en rode wijn te drinken....leven als God in Spanje??? want ja Frankrijk ben je nu voorbij.
    Net je goede voorbeeld gevolgd en ook biertje gepakt bij de Europa League Finale. Helaas heeft Chelsea gewonnen !!!! Weet je dat ook weer.
    Fred zoals zo vaak en veel gezegd, geniet van alles wat je mee maakt, GENIET en hopelijk vind je waarvoor je hieraan begonnen bent.

    Wees gegroet,
    Patrick

  • 15 Mei 2013 - 22:57

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Nog even voor het slapengaan je blog lezen....inmiddels vaste prik. Je bent nu helemaal aan de chorizo worst. Geen chocoladebroodje meer gegeten...heb je nog geen afkickverschijnselen? Een troost voor als je terug bent(al moet je daar nu nog niet aan denken)...de Lidl verkoopt ook heerlijke vers gebakken chocoladebroodjes! Ik hoop dat je vannacht weer zo lekker slaapt!

    Groetjes, Rimcaw

  • 16 Mei 2013 - 09:05

    Monique:

    Hoi Fred,
    Gisteren zijn je oude wandelkameraadjes aangekomen. Ze kunnen nu genieten van hun wel verdiende rust totdat je terug bent. Ik heb vandaag (donderdag) de lijsten doorgestuurd naar Jan. Dus hij heeft ze nog op tijd. Je bent nu aan het laatste deel van je camino begonnen, Spanje. Ole, Ole. Geniet ervan. Moet ik alvast de slager inlichten dat hij vanaf eind juni genoeg chorizo op voorraad heeft. Slager en bakker gaan goede zaken met je doen.
    Succes en groetjes van ons allemaal.

  • 16 Mei 2013 - 12:04

    Mirjam:

    Hai Fred, weer even bijlezen.....ik liep een paar dagen achter. wel even wennen in Spanje zonder de chocoladebroodjes, niet? maar goed, op een broodje chorizo worst is het vast ook goed lopen. gelukkig dat je zo regelmatig bekende mensen tegenkomt, de gezelligheid is ook belangrijk op je trip. sterkte maar weer!
    groetjes, Mirjam.

  • 16 Mei 2013 - 17:34

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Elke dag weer lees ik je blog en ik moet opmerken dat het echt wel een plezierige tocht is en dat jij je goed amuseert. Ik vind dat geweldig en het is je gegund. Ik hoop dat je morgen weer zo'n leuke dag hebt en een beetje geluk met het weer. Slaap ze en morgen gezond weer op. Tot morgen,
    Groetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 890
Totaal aantal bezoekers 203346

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: