Dag 3, Skippy zit vast in Angleur. (0 km.) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu Dag 3, Skippy zit vast in Angleur. (0 km.) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 3, Skippy zit vast in Angleur. (0 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

12 Maart 2013 | België, Angleur

Er ligt op straat 35 cm sneeuw. De route loopt door het bos en volgens meneer Meurs is er nu geen doorkomen aan. Dus ik besluit om een dag af te wachten en dan verder te gaan. Maar in de loop van de dag wordt het buiten met de sneeuw steeds erger. Misschien zit er niets anders op dan de trein te nemen naar Namen. Dus maar eens contact op nemen met mijn steunpunten in Sittard en Brunssum. Zij vinden het zeker een goed idee om een stukje verder te treinen, want zij zich rot geschrokken van de beelden op de Belgisch televisie. En daarbij ook nog de weersvoorspelling voor de komende dagen. Ik stel mijn besluit uit tot morgen ochtend. Gelukkig is het bij meneer Meurs goed toeven. Hij heeft echt een warm hart voor de pelgrims.
Vandaag maakt hij weer verse soep met aardappelen, asperges, kotelet en weer een lekkere pannenkoek. Na het voetballen ga ik lekker slapen en hoop misschien tegen beter weten in, dat er morgen als ik op sta geen sneeuw meer ligt.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 12 Maart 2013 - 19:02

Nancy:

Owjee dan even wachten, zit niets anders op. Fijn dat je een goede slaapplek hebt, zeker nu je even een stop hebt.

Groetjes Nancy

• 12 Maart 2013 - 19:18

Fietspelgrim2008:

Hallo Fred,
    Met het weer van vandaag en de verwachting voor morgen is 'treinen naar Namen' misschien nog niet eens zo'n gek idee. Je sluit dan in ieder geval ook weer netjes op je route aan. Het is dát, of meteen maar een flinke vertraging op je geplande reisschema accepteren. Want ook als je zou besluiten om morgen toch te gaan lopen: van Angleur naar St. Severin is wel pittig, en in de Condroz zijn je overnachtingsmogelijkheden ook maar mondjesmaat.
    Houd goeie moed!
    Mathieu

• 12 Maart 2013 - 19:33

Monique Weling:

Hey Fredel,
    Dit is wel balen zeg! Je bent nog niet goed en wel op weg of je moet je schema al weer om gaan gooien.
    De weersverwachtingen worden er ook al niet beter op. tot vrijdag blijft het nog vriezen.
    De trein lijkt me een goed alternatief, want vorige week lag er nog zeker 40 cm in de Ardennen en dat is alleen maar meer geworden.
    Sterkte met je beslissing, grtjs, Monique.

• 12 Maart 2013 - 20:08

Patrick:

Hey Fred,

Da's flink balen joh. Net op weg en dan dit gedoe door het weer !!! Wel goed van je om te accepteren dat je vandaag niet kon lopen. Beter een rustdag dan ongelukken,want dan is je tocht snel afgelopen. Ik wens je veel wijsheid en sterkte bij het nemen van een beslissing, elke beslissing die je voor jezelf neemt is goed !!!! Ik blijf je volgen

gr. Patrick t H

• 12 Maart 2013 - 20:33

Wim Hoenen:

Ha die Fred,
    Jammer van het weer en dat net in het begin. Toch hoofd omhoog, de moed vasthouden en wij volgen jeop de route. Succes kerel, ben trots op je.

• 12 Maart 2013 - 20:52

Roy:

Hoi Fred,

Erg vervelend voor je dat je je tocht op deze mannier moet beginnen. Hopelijk wordt het weer snel beter en ook de route beter begaanbaar. We hadden er op het werk al over, dat je door dit weer de ardennen door moet.
    Succes met het vervolg, we leven met je mee.

Gr. Roy

• 12 Maart 2013 - 21:15

Lilian:

Hee Fred, vanuit mijne zetel heb ik gemakkelijk praten, we hadden het er vanmorgen nog over dat je een heeeel zwaar begin hebt. Hopelijk kun je de moed erin houden en neem je beslissingen die jou het beste lijken! Hou je haaks, ik denk aan je!

• 12 Maart 2013 - 21:29

Monique H.:

Hé Fred,

Jammer hoor dat het nu al zo tegen zit, maar je tocht nu lopend voortzetten is gekkenwerk.
    Met een klein stukje "treinen" wordt de prestatie er echt niet minder om. Zo lig je straks tenminste weer op schema en kun je dan met frisse moed verder.
    Heb je zelfs nog een dag reserve aangezien je normaal pas donderdagavond in Namen zou aankomen. Veel succes met je beslissing en hou goeie moed. Hoe is het met de blaren?

Groetjes Monique

• 12 Maart 2013 - 21:45

Sonja J.:

Ha Fredje,

Alhoewel de Ardennen er bij dit weer idyllisch uitzien, zit dit toch wel even tegen in je geplande tocht. Nu lopend door de Ardennen trekken, is inderdaad wel gevaarlijk. Dus "treinen" lijkt me ook de beste optie. Indien je écht het volledig wil wandelen, kan je alsnog altijd later eens (bij mooi weer) een Ardennen tocht wandelen en van de mooie Belgische omgeving genieten -:). Voor je uitdaging naar Santiago is dit een geval van overmacht en maakt dit de prestatie er niet minder om ! Veel sterkte en succes, wij leven met je mee en kijken telkens uit om je verslag te lezen!!! Groetjes vanuit Dilsen.

• 12 Maart 2013 - 22:14

Fieny Born:

Hallo Fred,
    Wij hebben vandaag veel aan jou gedacht en wel verwacht dat het in de Ardenne erg slecht zou zijn .wij zijn blij dat je een goed adres hebt en geef de moed niet op .
    Veel liefs van Fieny en nog zo'n lekker kusje als vorige week voor het slapen gaan (mag wel van Ton)

Groetjes van uit een dicht gesneeuwd Brunssum.

• 12 Maart 2013 - 22:53

Bernadette:

Ha Fred,
    Wat een pech dat het weer je zo parten speelt. Zelfs op sneeuwschoenen of ski's is daar in de Ardennen geen doorkomen aan! Fijn dat je een goed adres hebt en hou voor ogen dat het weer alleen maar beter kan en zal worden.... Veel sterkte en succes op je heroïsche tocht naar Santiago, het gehele lab leeft met je mee.
    Groetjes, Bernadette

• 12 Maart 2013 - 23:25

Rimca:

Haai Fred,

Met dit weer door de Ardennen lopen is bijna niet te doen! Dat stukje met de trein is een prima optie en zoals Sonja al zei.....dan loop je dat stuk nog een andere keer bij mooi weer. Wie verwacht nu half maart nog zoveel sneeuw! Heel veel succes met het nemen van je beslissing!

Groetjes, Rimca

• 13 Maart 2013 - 02:10

Henk En Jose Mattheij:

hoi fred, wat een pech met het weer maar bekijk het met verstand en doe wat voor jou reis het beste is en denk ook aan je zelf wij wensen je veel sterkte en wijsheid .

Gr. Henk en jose Mattheij

• 13 Maart 2013 - 08:16

Gerrie:

We hebben het er gisteren op het lab nog over gehad , wat een shit weer het is om te moeten lopen en hoe gevaarlijk het kan zijn. Gelukkig heb je niet gelopen en ik zou ook maar de trein nemen. dat maakt je prestatie er echt niet minder om. Het komt allemaal goed.
    Heel veel groetjes uit een wit Aelse . Gerrie

• 13 Maart 2013 - 08:35

Wim En Helma:

Hoi Fredje,

Niet moeilijk doen en pak gewoon voor dat stuk de trein en als je in de trein flink op en neer gaat lopen, heb je toch gelopen..!!!

Groetjes uit Stramproy van Wim en Helma

• 13 Maart 2013 - 11:25

Hein Meentz:

Dag Fred,

Ik wens je veel succes, plezier en voldoening op je tocht.

Hein Meentz,
    Nucleaire Geneeskunde, Orbis.