Dag 100, Santiago de Compostela als toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 100, Santiago de Compostela als toerist - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 100, Santiago de Compostela als toerist

17 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Vannacht goed geslapen, zeker na de slaapmutsjes die we op Josefine "eigen" feestje hebben gedronken. Tegen 7.15 uur opgestaan en eerst snel onder de douche, dat kan nu omdat ik vanaf vandaag gewoon een toerist ben. Dan snel de rugzak inpakken. Als ik klaar ben tegen 8.00 uur ben ik verkast naar mijn nieuwe onderkomen voor mijn laatste 2 nachten, en wel waar ik de vorige week ook heb geslapen, San Martin Pinario, dat naast de kathedraal ligt. Na het inchecken ook meteen hier een ontbijt genomen. Ik tref hier ook weer Josefine, gezamelijk hebben we ontbeten en lekker gekletst. Na het ontbijt gaan we samen op pad voor.... souvenirs. Helaas nodigt het weer niet echt uit om een terrasje te pikken. Als allerbelangrijkste staat op mijn lijstje het bevestigen van mijn vliegticket, dus eerst naar het reisbureau. Hierna heb ik eerst maar iets gekocht voor Kiki en Sem. Omdat dit nogal groot was, meteen even terug gebracht naar het hotel. Hier nog wat ge-sms-t met Agota. Na de middag heb ik nog wat spulletjes gekocht. Even later kom ik Paul tegen, met wie ik een paar dagen in Frankrijk heb gelopen. Even samen een biertje gedronken. Voor morgen heb ik me een stadswandeling gehaald bij het vvv- kantoor. Want mijn voeten willen na een dag slenteren weer eens gewoon lopen. Hopelijk wil het weer hier morgen dan in positieve zin in meewerken. Terug in het hotel even opfrissen en even bellen naar mijn belangrijkste steunpilaren op deze camino. Dan wordt het langzaam tijd om mijn maag te vullen. We gaan naar Los Caracoles. Dit restaurant staat goed aangeschreven, met ook nog vriendelijke bediening. Ik neem een entrecote steak en vooraf een lekkere salade. Natuurlijk drinken we daarbij een tinto vino del toerist. Als toetje een grapa taart en een cafe con leche. Na dit lekkere eten even langs de kathedraal om en kaarsje op te steken voor Jo en Anita Thewissen, die zaterdag naar Fiss op vakantie gaan. In het hotel nog lekker nagetafeld en ook de blog geschreven. O ja,voor de mensen die niet graag de was wassen en strijken heb ik een goede tip, kijk maar eens bij de foto's hoe ik dit heb gedaan in Finisterre. Morgen ga ik eerst naar de ochtendmis in de kathedraal en dan ....?

Welterusten toerist Fred.
"Skippy"

• 18 Juni 2013 - 16:34

Niek Vroemen:

Toerist Fred,
    Ook je blog als toerist is leuk om te lezen en je krijgt de dag wel goed om lees ik. Ook het eten is prima want het smaakt je altijd goed. Fred ik wens je de 2 nog komende dagen als toerist heel veel plezier, amuseer je maar je hebt dit verdiend. Slaap ze en tot morgen. Groetjes Niek

• 18 Juni 2013 - 20:26

Iné:

He Fred

Veel succes met je "thuiskomst". Zal toch echt wennen zijn.
    Tot over ongeveer 2 weken op het werk.....................................

Groet Iné

• 18 Juni 2013 - 22:07

Miranda:

Hey Fredje,

ongelooflijk, Santiago gehaald!!! Super.
    En voordat je het weet zit je weer in Zittard.
    Ik wens je een goede terugreis en tot in het OMC.