Dag 14, Reims naar Cumieres (30km) - Reisverslag uit Cumières, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 14, Reims naar Cumieres (30km) - Reisverslag uit Cumières, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 14, Reims naar Cumieres (30km)

Door: skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

23 Maart 2013 | Frankrijk, Cumières

Heerlijk geslapen vannacht. Om 7 uur loopt dan de vervelende wekker af. Maar ja, voor een pelgrim roept vanuit Santiago iemand opstaan en vandaag wéér lekker doorstappen.
Dus opstaan en alles ingepakt en om 7.45 uur naar beneden voor een lekker en zeker ruim ontbijt. De dames volgen 2 minuten later.
Eerst fruit inpikken voor het weekend. Want we moeten nog naar de carrfour voor van alles te halen voor dit weekend en de maandagochtend.
Tijdens het ontbijt onze slaapplaats geregeld voor vanavond. Een 2 persoonskamer in een B&D in Culmieres midden in de champagne streek.
Marjolijn had echt pech, want in Germaine waar we door zouden komen op 20 km. wilde ze stoppen want 30 km. was vóór haar vandaag echt te veel. Helaas geen onderkomen, als afgebeld niets. Er zat voor niets anders op dan in totaal 12 km. te lopen want daar zou wel plaats zijn.
Even had ze het moeilijk, maar nadat de 2 dames even met elkaar gebabbeld hadden kwam er gelukkig weer een lach op haar gezicht.
En zo is Marjolijn op haar mooist ook.
Amina en ik gaan dan snel even inkopen en vertrekken dan richting ons doel Culmieres.
De eerste kilometers vliegen onder onze schoenen door.
Na een tijdje lopen door de in aanbouw zijde champagne ranken.
Overal waar je kunt kijken staan de druivenranken.
Bij het station van Germaine houden een middagpauze. In een koud en winderig hokje eten en drinken we iets. Het regent en het is koud en winderig en nog langer blijven zou betekenen dat we niet meer staat waren geweest om onze spieren te bewegen.
Als we weer eens uit een modderig bos komen zien we in het dal Epernay liggen. Ook komen we dan langs een 4 sterren hotel-restaurant. Wij daar naar binnen voor koffie , maar we werden verwelkomt met blik, kijkend naar onze schoenen en broek. Uiteindelijk koffie gedronken voor 11 euro.
Vanaf nu is het nog 3,5 km lopen tot Culmieres.
we komen terecht in een schitterende b&d, eerst douchen en de was wassen en lekker relaxen.
Straks gezellig samen wat gaan eten in het enige restaurant, verrassing dus.
Morgen naar Montfort-Lucy op 29km.
Tot morgen en de groetjes van Amina en mij.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 23 Maart 2013 - 20:35

    Sonja J.:

    Hallo Fredje & Co...,
    Je foto's zijn een mooie aanvulling bij je verhalen van de afgelopen dagen. Wat een blubber heb jij moeten doorstaan! De foto's van de befaamde speciale blauwe ramen van Chagall heb jij wel erg goed op foto gekregen.
    De routebeschrijving van de laatste 3 dagen (in de champagnesteek) komt mij wel bekend voor... ook de koffie moet in "La Briqueterie" zijn geweest, niet ? Ook dat is een ervaring!

    Fijn te horen dat je de eerste etappe goed hebt beëindigd en dat je in gezelschap bent in deze barre omstandigheden.

    Nog veel sterkte en groetjes uit Dilsen!

  • 23 Maart 2013 - 20:42

    Monique:

    Hoi Fred,
    Waar was je nou voor de nasi. We hebben jouw portie dan ook maar opgegeten. Wat was die lekker zeg.
    Ik ben nu op mijn werk , effe pauze pakken. Geniet van je fijne onderkomen en morgen weer vroeg op voor de volgende kilometers. Je hoeft niet meer alles.
    Groetjes Monique

  • 23 Maart 2013 - 21:28

    Resie:

    Hoi Fred,
    Super wat je allemaal beleefd. Mooie foto's, leuke contacten en interessante verhalen. Petje af, ik doe het je niet na!Volgens mij gaat het ook weer iets beter met je en met het weer, want je verhalen worden steeds langer en je hebt weer genoeg praatjes!
    Hopelijk is het weer in Frankrijk al iets warmer, want hier is het toch zo koud. Heb je het weer deze kant op gestuurd soms?
    Nog veel wandelplezier, geniet van de omgeving (!)!
    Groetjes Resie.

  • 23 Maart 2013 - 21:45

    Rolf En Janine:

    Ha Fred,

    Even ruim de tijd genomen om jouw spannende verhalen te lezen en de foto's te bekijken. We zijn enorm trots op je....het is immers geen makkelijke weg die je moet gaan! Enfin, we hopen dat de leuke contacten en de toch soms schitterende omgeving de kilometers die je moet lopen, makkelijker maken! Kop op, je kunt het! In gedachten zijn we vaak bij je. Veel liefs, Rolf en Janine

  • 24 Maart 2013 - 01:14

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Ik hoop dat jullie eten goed heeft gesmaakt! Fijn dat je weer een wandelmaatje hebt gevonden, is toch zeker zo gezellig! Die foto's zijn schitterend, die modderpaden....vreselijk! Petje af voor je, je doet het super, ga zo verder....en verder....en verder....

    Groetjes, Rimca

  • 24 Maart 2013 - 06:26

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Zeg ......wat lees ik nu !?
    Loop je de dames het licht uit hun ogen ?Ik ben blij dat je weer eens wat gezelschap hebt met wandelen, het gaat dan toch net iets makkelijker.
    Je hoeft dat barre weer echt niet naar ons te sturen, ik geloof je zo ook wel hoor.
    Geniet maar van je "vakantie" en al het natuurschoon van de champagne streek.

    Groetjes en sterkte
    Jolanda.

  • 24 Maart 2013 - 08:13

    Bob:

    Goedemorgen Fred,

    net al je foto's bekeken en je blogs gelezen. Zie behoorlijk wat lekkere biertjes voorbij komen, waaronder bijvoorbeeld een maredsous. Dat vind ik een goede zaak! Want ondanks alle ontberingen, die je doormaakt zorg je nog steeds goed voor de innerlijke mens ;-) Lees ook dat je weer in prettig gezelschap verkeert. Dat is altijd goed. Zorgt namelijk voor de nodige afleiding en entertainment.
    Hoop dat je na de moeilijke start nu je weg kunt vervolgen zonder al teveel grote obstakels. Want maart roert zijn staart. Terwijl ik dit schrijf is het hier buiten alweer aan het sneeuwen. Wordt tijd voor april zullen we maar zeggen.
    Fred het gaat je goed, en hang in there!!!

  • 24 Maart 2013 - 09:50

    Claudia:

    Goedemorgen Fredl,

    Heb vanmorgen ook barre weersomstandigheden gehad (in de auto ;)
    Lekker sneeuw en wind........op weg naar het werk.
    We vragen ons wel een beetje af waar Arie is gebleven........
    Geniet verder van je dagelijkse wandelingen.

    Groetjes Claudia

  • 24 Maart 2013 - 19:55

    Marlies:

    Bonsoir Fred.

    Hee Fred, alweer 2 weken van huis en volgens mij begint het geluk je eindelijk toe te lachen !
    Wie wil er nu niet de hele dag met 2 dames op stap ?
    Met de schitterende foto's die je ons nu laat zien krijgen we nog een beter beeld van je geweldige tour.
    Ik ga er vanuit dat je ons snel ook een foto laat zien van die leuke mademoiselles die je nu vergezellen.
    Ook deze week wens ik je weer heel veel succes toe en op naar de zon !

    groetjes Marlies

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1145
Totaal aantal bezoekers 203334

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: