Dag 4, Angleur naar Namen (2km) - Reisverslag uit Namen, België van skippy - WaarBenJij.nu Dag 4, Angleur naar Namen (2km) - Reisverslag uit Namen, België van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 4, Angleur naar Namen (2km)

Door: skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

13 Maart 2013 | België, Namen

Skippy is even geen echte pelgrim geweest.
Maar na veel wikken en wegen en contact gehad te hebben met het thuisfront en ook nog met Meneer Meurs besloten om vandaag de trein te nemen naar Namen.
Inmiddels zit ik in de jeugdherberg aan de Maas.
Hier is het tenminste vandaag droog een klein waterig zonnetje, en het vriest 2 graden. Morgen wil ik verder gaan naar Dinant, waar het klooster van Leffe ligt, als het lukt wil ik daar slapen.
Ook in noord Frankrijk is het weer bar en boos, ik lijk wel een bedevaart te maken naar de Noordpool, misschien kom ik nog wel een ijsbeer tegen met een Jacobs schelp om.
Deze week even zien hoe de verwachtingen zijn en het beste eruit maken.
In het weekend misschien weer even rust 100% regen en storm voorspelt.

Ik vind het super al die reacties, en daarbij moet ik af en toe een snikje laten, zeker bij deze omstandigheden.

SVP kaarsjes branden voor goed weer.


Even een goede update;

In de jeugdherberg is een pelgrim uit Tilburg aangekomen, Arie van Boekel, morgen lopen we samen naar Dinant, waar ik een plaats heb gereserveerd in de abdy van Leffe.
Ik verheug me hier al op.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 13 Maart 2013 - 15:14

    Nico &minie:

    Een goede beslissing om de trein te nemen .
    Die 2 routes lopen we nog wel een keer
    Het weer kan toch niet slechter worden.
    Maar we steken toch wel een kaarsje aan
    Succes Fred.

  • 13 Maart 2013 - 15:53

    Nancy:

    Goed dat je de trein hebt gepakt. Geen risico's nemen want je moet nog een stuk he! Duimen voor goed weer en neem maar ff rust. Kump gout!!!

  • 13 Maart 2013 - 16:20

    Fietspelgrim2008:

    Tussen Namen en Dinant kun je - zeker in deze weersomstandigheden - misschien nog wel het beste via de RAVEL2 (jaagpad langs de Maas) lopen. Is in ieder geval vlak, en je bent steeds in de buurt van de 'bewoonde wereld'. O ja, maak je effe een foto als je die ijsbeer tegenkomt?
    Suk6 :-)

  • 13 Maart 2013 - 16:45

    Leontien Marchal:

    Heel veel succes toegewenst , ik zal duimen voor mooi weer.
    Groetjes Leontien CCU /Orbis

  • 13 Maart 2013 - 18:05

    Marielle L:

    Ha die Fred,

    Ik denk dat je een goeie beslissing hebt genomen om de trein te pakken.
    Wat een weer !!!
    Ik hoop dat bij het vervolg van je reis het weer je wel mee zit.
    We duimen hier voor je.
    Het is leuk om je verslagen te lezen, zelfs de kids vragen hoe het
    met je gaat en waar je nu zit.
    Veel succes verder.
    Groetjes Marielle


  • 13 Maart 2013 - 18:13

    Kiki En Sem:

    Hoi Fred,

    Heb je vandaag een railrunner genomen naar Dinant. Niet zwart rijden.
    hebben ze daar ook een spleelgoedwinkel?zijn de mensen lief?
    nu heb ik nog een mopje waarom heeft een giraf stippen? antwoord anders voelt hij zich bloot.
    Knuffel Kiki,Sem en Flappie

  • 13 Maart 2013 - 18:43

    Madeleine:

    Gelukkig Fred dat je een wijs besluit hebt genomen. We maakten ons gisteren toch wel heel erg ongerust.
    Als je in de abdy komt, drink maar een stevige Leffe (advies van Leo), daar knap je van op en slaap je goed van. Leuk dat je company hebt gekregen. Ik steek kaarsjes voor je op en duim voor goed weer.Chapeau voor je, groetjes Madeleine

  • 13 Maart 2013 - 18:52

    Rebecca Peeters:

    Een heel wijs besluit!!!
    We zullen één kaarsje voor je branden, zodat eindelijk het lenteweer gaat komen.

    Heel veel succes verder en veel plezier morgen.

    Groetjes Rebecca

  • 13 Maart 2013 - 19:02

    Josefine:

    Hallo Skippy (Fred)

    Zo zie je maar dat het ergens goed voor is om de trein een stukje te nemen! Kom je mooi een andere pelgrim tegen.
    Want ja alle begin is moeilijk.
    Maar houd de moed erin, vanaf nu kan het alleen maar minder zwaar worden.
    En ik neem aan dat je nu de via monastica volgt?!
    Die gaat inderdaad over het jaagpad langs de maas, heel goed te lopen!
    Ik spreek uit ervaring.

    Heel veel plezier!!!!

    Groetjes Josefine

  • 13 Maart 2013 - 19:37

    Hanna:

    Ja Fred, hier Hanna uit A'dam, jeee, wat een pech!! ze hebben gelijk al die pelgrims, ieder zijn eigen weg, altijd anders dan je denkt...cliche's blijken waarheid. veel succes! en voorzichtig, in de Ardennen met dit weer kun je lelijk vallen en je moet gewoon verstandig zijn. Hanna

  • 13 Maart 2013 - 19:51

    Lilian:

    Vanuit Kinrooi één heel goede raad........vergeet niet een heerlijke Leffe te drinken vanavond!!
    Lilian.

  • 13 Maart 2013 - 20:45

    Roy:

    Hoi Fred,
    Niet géén pelgrim, maar je bent een verstandige pelgrim geweest.
    Neem je morgen maar een lekkere Leffe!

    Gr. Roy

  • 13 Maart 2013 - 21:03

    Marian:

    Hey Fred,

    Fijn dat je je weer kunt verheugen op de volgende dag. Valt niet mee in deze weersomstandigheden. Ook goed dat je iemand hebt om samen mee te lopen. Is toch wel prettiger. Je zei van de week nog dat je misschien naar Rome door zou moeten lopen, nou dat hoeft dus niet. Er is net een nieuwe paus gekozen. Scheelt alweer wat kilometers. Heel veel succes verder en we denken aan je.

    groetjes Marian


  • 13 Maart 2013 - 22:13

    Sonja J:

    Ha Fredje,

    Goed nieuws dat je in Leffe bent geraakt, bekijk het positief en neem maar een blonde of een donkere....-:)

    We laten alvast een dikke kaars branden voor beter weer !

    Groetjes, Sonja

  • 13 Maart 2013 - 22:42

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Slim gedaan hoor! En zo fijn dat je een medepelgrim hebt getroffen. Morgen weer aan de wandel, samen is het ook gezellig en dan kunnen jullie samen proosten met een groot glas (of glazen) Leffe! Dat is niet verkeerd dacht ik zo, iets om naar uit te kijken. We gaan kaarsjes branden voor veel zonneschijn en droog en warm(er) weer.

    Groetjes, Rimca

  • 14 Maart 2013 - 00:14

    Rosita:

    Hoi Fred,

    Geweldig om jouw blog te lezen met alle lieve en aanmoedigende reacties!
    Op deze manier reizen we een klein beetje mee met jouw groot avontuur .
    Een wijs besluit dat je de trein hebt genomen , nu weer verder met frisse moed.
    Dat kaarsje steek ik voor je aan en hoop dat je morgen op het eind vd dag kunt genieten van dat lekkere glas Leffe!
    Groetjes, Rosita

  • 14 Maart 2013 - 01:11

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, goede beslissing en wat het kaarsje betreft dat brandt al bij ons.

    Gr. Henk en Jose Mattheij

  • 14 Maart 2013 - 01:30

    Wendy Linssen (St.Urbanus Maasniel):

    Hey Fred,
    Jammer dat het weer tegen zit. Goed van je om voor je eigen gezondheid te kiezen! We zullen duimen dat vanaf volgende week het weer mee gaat werken zodat je met een goed gevoel je missie voort kunt zetten.
    Het is fijn om te lezen dat je een mede pelgrim tegen bent gekomen. Dit geeft jullie beiden steun en wat extra motivatie in deze barre omstandigheden. En uitereraard smaakt een glas bier (Leffe) lekkerder in gezelschap. Laat het je smaken..

    Groetjes Wendy

  • 14 Maart 2013 - 05:30

    Nicole:

    Hey Fred,

    Wat fijn dat je een blog hebt en dat we je avonturen kunnen volgen.
    Vervelend dat het weer zo slecht is. Hoop dat het snel beter wordt dat zal het een stuk gemakkelijker maken. Ik weet zeker dat het goed komt (cliche sorry!!) Nu ik toch cliche bezig ben het loopt zoals het lopen moet en anders pak je de trein en dan ben je voor mij nog steeds een pelgrim. Geniet van alles wat je meemaakt!

    Groetjes Nicole

  • 14 Maart 2013 - 07:17

    Suzan:

    Ha Fred,

    Of se geliek hubs, neet te doon det waer manne. Biej os geit het vannach 10 grade vreeze.
    Drink auch ein beerke veur mich mit.
    Veul succes verder en loat dich neet kiste door ein bietje sjnee.
    Groetjes van ein maedje oet Neel

  • 14 Maart 2013 - 07:59

    Jorien:

    Hoi Fred,
    Pech, al die sneeuw ellende!
    Doe Arie de groeten van me! Hij is de echtgenoot van een collega van mij.
    Groetjes,
    Jorien

  • 14 Maart 2013 - 08:21

    Audrey Z:

    Hey Fred!

    Het weer werkt niet echt mee hè, ook niet voor het weekend lees ik. Maar na al die regen moet toch zeker ook ergens een zonnetje komen!! Ik zal ook een kaarsje voor je branden voor goed weer zodat je je tocht met een zonnetje kunt voortzetten!!

    Groetjes vanuit het witte Sittard van Audrey en co

  • 14 Maart 2013 - 09:44

    Petra A:

    Hoi Fred

    Dat de weergoden je niet gezind zijn wil niet zeggen dat je geen pelgrim bent. Een verstandig besluit om de trein te nemen want je weg is nog lang. Hopelijk met beter weer op komst. Petje af voor je prestatie en geniet van je leffe. We lezen het wel weer hoe het verder met je gaat.

    Groetjes,
    Petra A

  • 14 Maart 2013 - 09:50

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Verstandig besluit, er komen nog lastigere maar vooral ook veel mooie en prachtige wandelpaden
    op je pelgrimspad. Om in het schuttersvak te blijven niet geschoten is altijd mis.
    Leuk om weer samen met een pelgrim te gaan lopen. En denk eraan na sneeuw komt regen en na regen komt...................... juist ZONNENSCHIJN !!!!
    veel succes verder, ik blijf je volgen
    bon camino y ultreia et suseia
    met vriendelijke pelgrimsgroeten
    Jan "oet Baek"

  • 14 Maart 2013 - 11:45

    Hein Meentz:

    Hoi Fred,

    Als je de kans krijgt, neem dan een Leffe op mij. Gezondheid!

    Groet, Hein.

  • 14 Maart 2013 - 12:43

    René:

    Hoi Fred,

    Jammer dat je een stukje noodgedwongen op een andere wijze hebt moeten reizen. Ondr de omstandigheden een goede keuze, denk ik!! Hoop van harte dat je de rest van de route op de geplande wijze kunt vervolgen.
    Oh ja, laat de Leffe smaken. Er is genoeg keuze!

    Groet,
    René.

  • 14 Maart 2013 - 14:19

    Jolanda:

    Hey Fredje,
    Volhouden je komt er wel, zelfs met de trein.Gedraag je daar in het klooster anders moet je 's morgens "boete" doen voor je zonden.Als je al die biertjes moet opdrinken die iedereen je toewenst wordt het een lange dag.
    Jolanda.

  • 14 Maart 2013 - 14:22

    Paul En Paulien:

    Hey Fred
    Hopelijk wordt het snel beter weer want dit is een ware beproeving. Het belangrijkste is dat je blijft gaan voor je missie en daar mag je best hulpvervoermiddelen voor gebruiken.
    Veel succes , Paul en Paulien

  • 14 Maart 2013 - 20:30

    Rolf En Janine:

    Hey Fred,

    goede zet om de trein te nemen! Zoals je zelf al schrijft: dat stukje loop je wel een andere keer (zonder sneeuwschep). We kunnen ons bovendien niet voorstellen dat de omstandigheden nog slechter worden. Volgende week begint immers al de lente!
    Hopelijk heb je tijd om te genieten van de omgeving en de stadjes. De abdij van Leffe en ook Dinant zien er op het internet in ieder geval heel mooi uit.
    Houd goede moed. We denken aan je.


  • 14 Maart 2013 - 21:06

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Vandaag geen berichtje van je.....misschien geen internet daar in het klooster of heeft de Leffe je verslagen?? Ik hoop dat je goed hebt kunnen lopen vandaag en alvast succes voor morgen!! Laat de kater maar in het klooster achter, is veel te veel extra bagage anders!

    Groetjes, Rimca

  • 15 Maart 2013 - 01:24

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, geen nieuws is goed nieuws zeggen ze altijd .

    Gr. Jose en Henk

  • 15 Maart 2013 - 16:23

    Claudia:

    Hey Friedl,

    Wat een leuke reacties op je blog, we leven allemaal met je mee.
    En je bent en blijft onze pelgrim, hoe vaak je ook de trein moet nemen vanwege de slechte weersomstandigheden.
    Je artikel op intanet was heel erg mooi, zo lezen we iets meer over je gedachte om deze tocht te maken.
    Zet hem op Frietje.

    Succes, Claudia

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1632
Totaal aantal bezoekers 203324

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: