Dag 42, La Coquille naar Thiviers (19km.) - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 42, La Coquille naar Thiviers (19km.) - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 42, La Coquille naar Thiviers (19km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

20 April 2013 | Frankrijk, Thiviers

Ondanks dat het slaapzaaltje helemaal vol lag heb ik goed geslapen.
De twee koppels wilden de twee redelijk korte etappe aan elkaar verbinden met daarbij in Het midden een kleine afkorting en dus direct naar Sorges lopen ( 35km.). Hier had ik geen zin in.
Die twee etappes van beide 18.5 km. zijn fijn om lekker ontspannen te lopen en ook meteen uitgebreid te rusten. En een pilsje te drinken op het terras bij aankomst, en niet te vergeten de weg is nog lang tot Santiago.
Zij waren dan ook al om half zeven aan het rotzooien op de kamer want om zeven uur ontbijt en dan wilde ze om 8 uur de deur uit.
Ik ben even later opgestaan en alleen aangekleed om samen te ontbijten en daarna pas mijn voeten verzorgd en alles ingepakt. Het onbijt was uitgebreid em lekker, ik heb mijn maag dan ook goed gevuld.
Ik ben tegen 8.30 uur vertrokken voor mijn korte etappe naar Theviers. Het eerste gedeelte door het bos was op plaatsen nog goed modderig. Het was wel fris (12-13°C.) en een windje maar droog. Het tweede gedeelte ging over een aantal rustige D-wegen. Na een mini break voor de batterijen van mijn GPS toestel te vervangen en meteen maar een musli-reep genomen, ben ik verder gelopen naar Thiviers.
In het redelijke grote dorp Thiviers kwam ik om 11.45 uur aan. Er was een markt aan de gang voor op het plein van de kerk. Hier werden veel streek producten verkocht. Na een rondgang over de markt ben ik naar mijn slaapadres gegaan. Dit lag nog geen 100m af van het kerkplein. Hier mijn rugzak neer gezet en nog lekker terug gegaan naar het centrum. De marktlui waren begonnen met afbreken. Ik breng eerst een bezoek aan de boulangerie voor een lekkere baquette en een taartje.
Dit omdat mijn lief petekind Sem vandaag 7 jaar wordt.
Dus Sem vanaf het marktplein in Thiviers proost ik op je gezondheid met een lekjer biertje in het zonnetje. Ik hoop dat je mij kadootje hebt ontvangen en ook leuk vind. Veel plezier vandaag Sem.
Tegen drieën terug naar mijn B&B gegaan voor te douchen en te w......n.
En daarna lekker relaxen op bed.
Tegen half acht ben ik met Jan (ned pelgrim) en 2 duitse pelgrims gaan eten in een steakhouse.
Ik heb een lekkere steak genomen met een aardappel met creme en slagroom in folie. Vooraf een aperitief en een salade erg lekker en bij het eten een glas rode bordeaux wijn als dessert een koffie.
Het heeft mij erg goed gesmaakt.
Tegen tienen waren we terug bij ons verblijf. Even de blog bijwerken en dan lekker slapen.
Morgen eerst om 8.00 uur ontbijt, want ook morgen een korte etappe naar Sorges.(19km.)

Welterusten pelgrim Fred "skippy"


  • 20 April 2013 - 20:11

    Resie:

    Hoi Fred,
    Vandaag weer het hele relaas gelezen van een week. Het duurt elke week weer langer, omdat de verhalen ook steeds langer worden.
    Wat een week, met zon, leuke contacten en veel relaxen.
    Af en toe nog eens je laten verzorgen, haren voetjes en ????
    Super, je hebt toch een leven als God in Frankrijk!
    Veel succes, sterkte maar vooral (wandel)plezier de komende dagen.

    Groetjes,
    Resie.

  • 20 April 2013 - 21:59

    Sem:

    Hoi Fred,
    Bedankt voor het cadeautje, morgen als Kiki zwemmen is ga ik het bouwen.
    Deze vrachtauto wilde ik ook graag hebben omdat hij een grote bak heeft. Hier kan ik de stenen met diamanten van de lego mijn in doen. Was het stukje vlaai net zo lekker als bij onze bakker. Ik had advocaatvlaai met slagroom uitgekozen en mama had lekkere kippenragout gemaakt. Met papa, Kiki, Kevin, Noah en ik zijn we naar het Bosspark gegaan, hier was de prijsuitreiking van de kleurwedstrijd. Ik heb niets gewonnen, maar Kiki heeft de hoofdprijs gewonnen een spellenpakket t.w.v. €100,- Was leuk want ze vertelde dat de hoofdprijs naar een meisje ging, die een broertje heeft die vandaag jarig was. Dit was Kiki dus. Voor mij werd gezongen en ik mocht alle kinderen een zak snoep geven omdat ze mee hadden gedaan aan de kleurwedstrijd. Heeft Kiki vandaag ook een beetje feest. Daarna zijn we nog met z'n allen gaan buiten spelen. Ik heb een hele leuke verjaardag gehad, met leuke cadeautjes. Ik ga nu naar bed want het is al laat.
    Fredje, slaap lekker en wandel ze morgen.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii Sem

  • 21 April 2013 - 01:21

    Rimca :

    Ha trotse peetoom,

    Allereerst nog gefeliciteerd met Sem! Die was heel blij met zijn lego lees ik net. Jij hebt lekker gelopen vandaag en morgen (of eigenlijk straks al voor jou) nog een korte route. Heerlijk, kun je ook een beetje uitrusten en genieten. Succes!

    Groetjes, Rimca




  • 21 April 2013 - 10:35

    Jolanda.:

    Hey Fredje,

    Volgens mij had je reeds vodoende alkohol genuttigd toen je je blog aan het bijwerken was ?
    Steakkoord ???? Of was het vlees zo taai ?

    Maar nu even serieus, je doet het geweldig en het is ook erg plezierig om te horen/lezen dat je nu met volle teugen geniet van je tocht.
    Tot morgen
    Jolanda

  • 21 April 2013 - 11:06

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Leuk weer je blog te lezen en verstandig dat je toch ook je eigen zin doet door twee korte etappes te nemen, want inderdaad de weg is nog lang. Rust maar lekker uit. Voor morgen weer een fijne wandeldag met goed weer toegewenst en niet te vergeten ook lekker eten.
    Groetjes en tot morgen,
    Niek

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 203334

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: