Dag 51, La Reole naar St. Pied-de- Port en terug. - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 51, La Reole naar St. Pied-de- Port en terug. - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 51, La Reole naar St. Pied-de- Port en terug.

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

29 April 2013 | Frankrijk, La Réole

Vannacht lekker geslapen. Om 5.30uur liep de wekker af. Snel aankleden en naar beneden voor de koffie aan te zetten. Even later komt de eerste militair ook uit zijn nestje gekropen. En dan komt ook Bernadette (gastvrouw) kijken of ik al wakker ben. Hierna gaat ze haar man Serge wakker maken, want hij zal mij naar het station brengen en hij zal mij vanavond weer oppikken. Supermensen, die alles met veel liefde doen. Ik voel me hier wel thuis en ze stellen me ook op mijn gemak bij alle "problemen" die ik op dit moment heb. Het ontbijt is vanochtend voor mij niet echt uitgebreid, vanwege de tijd. Tegen 6.10uur brengt Serge mij naar het station. Om 6.44uur heb ik de trein naar Bordeaux. Hier heb ik dan 14 minuten de tijd om over te stappen naar de trein naar Bayonne ( vertrek 7.47uur). Aankomst in Bayonne 9.38uur. Wat meteen opvalt is het aantal pelgrims op het station. Best wel veel, zoveel heb ik niet gezien tot nu toe op de camino. Om 10.48uur vertrekt een klein boemeltreintje vol met pelgrims naar St.- Jean-Pied de-Port. Het treintje gaat net iets harder dan 50km per uur. Maar het landschap is erg mooi en de pyreneeën komen in zicht. Aankomst om 12.07uur en dan snel naar L'Esprit du Chemin waar mijn nieuwe "banden" staan te wachten in een doos. Als ik aankom staat alles gereed. Snel de doos open maken en dan stralen de schoenen me toe. Ik ben weer een gelukkige pelgrim. Ik krijg nog een lekker bord kerrie soep met brood. Het smaakt geweldig. Deze mensen zijn er ook echt voor de pelgrim. Dan wordt het tijd om terug te gaan naar het station, want om 13.14uur vertrekt een bijna lege boemeltrein terug naar Bayonne. Hier neem ik om 15.20uur de TGV naar Bordeaux. Onderweg schrijf ik de blog al. De TGV heeft na het eerste station in Dax al een vertraging van 5 min. Even navragen of ik de overstap nog haal in Bordeaux. Ik heb hier namelijk slechts 13 min. Het personeel zegt dat het haalbaar is. Schijnbaar heeft de TGV de vertraging weer ingehaald en nog even zoeken waar de trein naar Reole vertrekt, dan zie ik dat ik op spoor 14 moet zijn. Ik loop er naar toe maar de trein is er nog niet, 5 min.later loopt de trein binnen en het laatste stukje treinen kan beginnen. Om 18.19uur kom ik aan in La Reole waar ik word opgehaald door Serge. Ik moet zeggen, ik ben blij dat ik morgen weer kan gaan lopen. Al is het de vraag, hoe gaat het met de nieuwe schoenen. Morgen extra mijn voetjes verzorgen voor ik vertrek en rustig lopen naar Bazas (27 km). Na aankomst moesten ze mijn nieuwe schoenen zien. Ondertussen ben ik me gaan douchen. Om 19.30uur lekker gegeten, groentesoep en daarna konijn met asperges en stokbrood. Natuurlijk een kaasplankje en een heerlijke fruitsalade en als afsluiter een espresso. Hierna nog even nakletsen en dan naar mijn kamer om even de blog bij te schrijven en lekker slapen. Ik kan niet wachten hoe mij de schoenen gaan aanvoelen. In elk geval heb ik weer eens profiel onder mijn voeten.Tot slot voor de mensen die de route een beetje kennen de route over de pas in St.Jean-Pied- de-Port kan op dit moment alleen over de asfaltweg gelopen worden, de Alpineweg is afgesloten vanwege de vele sneeuw.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 29 April 2013 - 22:02

    Hanna:

    je bent wel een doorzetter Fred! petje af. goed gedaan! Hanna

  • 29 April 2013 - 22:12

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Goed hoe je met deze "tegenslag" omgaat. Gelukkig dat er overal lieve mensen zijn die je een helpende hand toesteken.
    Succes met je nieuwe stappers en op naar de volgende etappe.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 29 April 2013 - 22:13

    Monique:

    Hoi Fred,
    Goed om te horen dat je nieuwe kameraadje al klaar stonden. En dat natuurlijk alles is gegaan met de trein zoals je had gepland. Nu kun je morgen weer verder met de rest van je camino. Goed gedaan jochie. Ik wist dat je het kon. Altijd vertrouwen op je zelf. Trouwens ik heb nog een doos meegenomen uit de kelder bij jou, hierin zaten nog een aantal kinderboeken. Ga morgen rustig van start en wij gaan onze verkooptalenten weer gebruiken. Sem heeft net als Kiki ook een doos met spullen die hij zelf wil verkopen, en dus ook het geld zelf wil beheren. Laat ze maar lekker rommelen, vinden ze toch leuk.
    Slaap lekker en droom maar over je nieuwe stappertjes. Deze brengen je naar je eindbestemming in Santiago.

    groetjes van ons allemaal

  • 29 April 2013 - 22:23

    Rolf En Janine:

    Lieve Fred, wat zijn we trots op je....zoveel kilometers gelopen, een paar schoenen versleten en ook nog een 'wereldreis' maken met de trein voor een nieuw paar! Geweldig en ontzettend knap! Ondanks dat je noodgedwongen een aantal rustdagen hebt gehad, maak je als pelgrim weer andere interessante dingen mee....als je was blijven lopen, zou je deze ervaringen niet hebben! Blijf positief, hou vol, je kunt het en we blijven je uiteraard volgen. Liefs, Rolf en Janine

  • 30 April 2013 - 19:12

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Super om te lezen hoe je de nieuwe schoenen bent gaan halen en hoeveel goede mensen er toch zijn die je willen helpen. Dit is gewoonweg fantastisch. Ik hoop dat je morgen goed kunt lopen op de nieuwe schoenen want dat kan nogal eens een blaartje opleveren maar daar weet jij als wandelaar natuurlijk ook alles vanaf.
    Ik wens je een goede nachtrust toe en voor morgen weer een prettige wandeling met goed weer en weer goede mensen natuurlijk. Slaap ze en tot morgen.
    Groetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 203354

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: