Dag 43, Thiviers naar Sorges (18 km.) - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 43, Thiviers naar Sorges (18 km.) - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 43, Thiviers naar Sorges (18 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

21 April 2013 | Frankrijk, Sorges

Vannacht goed geslapen en ook eens wat langer. Want het ontbijt is pas om 8.00 uur. We hoeven vandaag, ja niet ver en dus rustig aan in de ochtend. Om 9.30 uur werd het dan toch tijd om te gaan want anders haal ik Sorges nooit voor middernacht en de kans dat een cafe open is, is dan klein. Het lopen gaat lekker, een mooie route door allerlei "dode" gehuchtjes en fijne velden met mooi uitzicht. Tegen 12.45 uur kom ik aan in een klein dorpje Negrondes. Als ik het dorp inloop, komt er een blaffende hond langs de heg lopen. De eigenaar komt naar buiten om de hond te waarschuwen, hij ziet mijn Jacobsschelp en vraagt of ik water wil. Ik zeg netjes, non merci, e le plausibele a cafe. Hij antwoord, oui, en roept dat ik binnen kan komen. Hij blijkt een Fransman te zijn met een Nederlandse vader en getrouwd met een Engelse vrouw. Dus het gesprek gaat verder in het engels. Ik krijg lekkere koffie en een stukje cake. Het is erg gezellig en na drie koppen koffie ga ik verder. Het is dan al een uur verder, maar ja, de camino is er voor om mensen te ontmoeten. Nu nog 5 km. tot Sorges. Ik kom tegen 15.15 uur aan bij de refugio in Sorges. Ik kan er mijn rugzak achterlaten en ga dan richting plaatselijke cafeetje voor een biertje. Maar eerst hoor ik van de dames dat ene Amina komt. Ik krijg meteen een grote glimlach op mijn gezicht. Ik vertel de dames dat ik haar goed ken, zij vertellen echter, dat als ze met z'n tweeen komen, er een probleem is. Want er zijn maar 5 bedden en we zijn met 6. Ik zeg, dat regel ik wel met Amina, maar ze moet hier slapen.
Ik ga nu een biertje drinken,tegen 16.00uur ga ik terug om me in te schrijven en €20 te betalen. Ik zit even binnen mijn mail te controleren en de deur gaat open en dan opeens komt Amina binnen en ze roept meteen, "he Fred" en we vliegen elkaar in de armen. Het is een geweldig weerzien voor ons. De vrijwilligsters vertellen Amina van het bedden probleem. maar ze zegt meteen dat wij dat wel regelen. Ik zie onder het stapelbed nog een matras liggen en daar bij nog een slaapzak van mij erop, en Aminavindt het meer dan prima. Ik heb haar nog voorgesteld dat ik er wel op wil slapen maar nee, zij wil er op slapen. We krijgen van de dames meteen, nadat we ons genesteld hebben, een glas rode wijn om onze weder ontmoeting te vieren.Het is meteen gezellig in de refugio. De twee vrijwilligsters komen uit Canada en zijn twee weken hier vrijwilligsters en gaan dan zelf ook nog twee weken lopen. Wij verstaan ons met z'n vieren erg goed. Ik ga dan ook maar eerst douchen en de was wassen en ik geniet de hele avond. De was hangt inmiddels buiten te drogen. Tegen 18.30 uur gaan we eten. Het geeft een zeer gevulde soep met brood en daarna een zeer lekkere uitgebreide salade en natuurlijk rode wijn erbij. Als toetje fruit en koffie. Ik schrijf nog even mijn blog, maar vanavond gaat het langzamer dan anders, want kletsen met Amina en tikken op de telefoon gelijktijdig gaat ja moeilijk voor een man. Tegen 20.30 uur lekker op bed gaan liggen en dan nog even nagenieten van de mooie middag. Morgen, hebben we besloten, om 7 uur te ontbijten en dan te vertrekken naar Perigueux
( 24 km.)
Dus nu lekker op tijd gaan slapen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 21 April 2013 - 21:40

    Roy:

    Wat leuk dat de wegen van jou en Amina zich weer kruisen. Jullie zullen elkaar wel genoeg te vertellen hebben gehad. Je Franse vocabulaire begint ook langzaam steeds uitgebreider te worden, tegen de tijd dat je weer in Nederland bent spreek je "vloeibaar" Frans (en Spaans).

    Als ik het goed begrijp gaan jullie morgen weer samen lopen, dus ik wens jullie een leuke en mooie tocht naar Perigueux.

    Gr. Roy

  • 21 April 2013 - 21:49

    Fieny:

    Fred leuk voor je dat je Amina weer getroffen hebt en dat je zoveel leuke mensen onderweg ontmoet geniet van je biertjes wijntjes en bakken koffie we merken dat je het nu echt naar je zin hebt

    Groetjes van de Bornjes


  • 22 April 2013 - 03:17

    Ellen En Yvo:

    hoi fred,
    je bent een geboren schrijver geworden, kost ons steeds meer tijd om te lezen maar desalnietemin zeer zeker de moeite waard.
    tot op de dag van vandaag zul je geen spijt hebben van je beslissing om deze reis te maken.
    we hopen dat je inmiddels ook tijd hebt gehad voor gedachten en levenslessen.
    blijf doorgaan, er komt nog zoveel meer moois op je pad.
    en blijf deze ervaringen verzamelen, zodat je met nieuwe bagage de toekomst in kan gaan!
    we blijven je volgen, knuffel van ons

  • 22 April 2013 - 09:20

    Bob:

    Hoi Fred,

    wat is de wereld toch klein! Zo kom je amina tegen. Zo is ze weer weg, en zo is ze er weer! Is altijd goed voor het moraal om een bekend iemand tegen het lijf te lopen. Dat geeft de burger weer moed. Ben blij om te horen, dat de omgeving vaak adembenemend mooi is. Dat loopt natuurlijk een stuk makkelijker.
    En ook al waren er maar 5 slaapplaatsen geweest, dan hadden jullie lekker lepeltje lepeltje kunnen liggen. Dat deden wij in dienst ook altijd ;-). Houdt je tevens lekker warm.

    Gr bob

  • 22 April 2013 - 09:28

    BlonTje:

    Hee Fredje,

    Gelukkig is Amina er weer, dan hoef jij na het douchen niet meer zelf te w....n!
    Hahahha, hoeveel kilo ben je intussen kwijt? Je ziet erg magertjes op de foto.
    Amuseer je goed, en heb veel plezier.

    Groetjes

  • 22 April 2013 - 10:57

    Monique En Kiki:

    Hoi Fred,
    Ik heb gisteren goed gezwommen. Ik ben 3 keer derde geworden.
    Op de 100 vlinder was ik zelfs maar een paar honderdste van seconden achter de nummer 2.
    Ik had heel goed gezwommen volgens de trainer.
    Ik heb niet meer kunnen schrijven omdat ik pas om 19.00 uur thuis was.
    groetjes Monique en Kiki

  • 22 April 2013 - 11:27

    Gerrie:

    Ha Fredje,
    Wat is het toch leuk om jouw blog te volgen en wat doet het me deugd dat er nog zoveel mensen zijn die je zomaar spontaan voor van alles uitnodigen. Zo zie je maar je maakt van alles mee en tot nu toe gaat het volgens mij goed met je . Leuk dat je Amina weer tegen bent gekomen en dat jullie weer samen verder gaan. Keep the spirit.

    Grjtes Gerrie

  • 22 April 2013 - 12:32

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Schitterend dat je zo'n leuke dag hebt gehad en dat je Amina weer hebt ontmoet. Je ziet wel dat de wereld toch niet zo groot is of tenminste Frankrijk. Geniet er maar van. Voor morgen weer een fijne wandeling met goed weer gewenst en je bent in goed gezelschap dus wat wil een pelgrim nog meer?
    Groetjes,
    Niek

  • 22 April 2013 - 21:17

    Maartje:

    Ha die Fred,

    Deh, ik ben ook weer helemaal bij gelezen. Wat een verhalen en mooie dingen maak je mee. Echt heel leuk om te lezen. Heb al je verhalen dan ook in 1 zucht uitgelezen. Ik ben super trots op je. Wat gaat het je goed af he. Ook erg leuk dat Amina weer in de picture is. Jammer dat er af en toe een klein blaartje komt opzetten, maar dat mag en kan de pret niet drukken he. Mooie foto's ook. En wat zijn de mensen ook gastvrij zeg. Het kan dus toch ;-)
    Ik wens je weer een goede reis naar je volgende bestemming. En ook ik zal een kaarsje opsteken. Ik blijf je dan ook met zekerheid volgen.

    Het ga je goed collega!

    Grtz Maartje

  • 22 April 2013 - 21:59

    Rolf En Janine:

    Ha Fred, het blijft leuk om jouw spannende verhalen te lezen....Wat een beleving, wat een avontuur! Soms zelfs onwerkelijk dat je al zo ver gelopen bent, wederom grote complimenten! En super leuk dat je Amina weer bent tegen gekomen! Veel plezier samen! Kop op, je kunt het en we blijven je volgen!

    Ps: bedankt en ontzettend lief dat je ook voor mam regelmatig een kaarsje opsteekt! We weten zeker: ze is trots op je!

    Veel liefs,
    Rolf en Janine

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 203339

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: