Dag 41, Flavignac naar La Coquille ( 31 km.) - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 41, Flavignac naar La Coquille ( 31 km.) - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 41, Flavignac naar La Coquille ( 31 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

19 April 2013 | Frankrijk, La Coquille

Heerlijk geslapen vannacht, natuurlijk wel even een keer wakker geweest vanwege nadorst. Maar ja, dat moet kunnen. O ja, Eine herzlichen glueckwunsch zum 41. geburtstag, Edith. Ich wuensche Dir alles gute. Wir feiern natuerlich spaetern nochmalls dein Geburtstag. Om 6.30 uur gaat de wekker af, eerst de voeten verzorgen en dan de rest inpakken. Rond 7.10 uur lekker ontbijten, stokbrood, jus, smeerkaas en koffie. Goed eten vanochtend want ik wil vandaag lekker lopen en de plaatsen om koffie te drinken onderweg zijn schaars. Slechts een keer op 12 km. Om 8 uur ben ik de deur uitgegaan en de eerste pauze was al na 150 meter,bij de bakker om een stokbrood te kopen voor de lunch en het avondeten. Daarna eindelijk op pad gegaan. Het is wel fris maar ik heb al snel een fijn tempo en het gaat lekker. Rond 10.30 uur kom ik aan in Chalus, hier ga ik een kop koffie drinken. Na de koffie ga ik verder en ik besluit om in Firbeix te gaan lunchen, dit is dan op 20,5 km. De route tot nu toe is erg mooi, door bossen en veldwegen. Maar de route naar Firbeix is echt super. Door bossen, holle wegen en schitterende veldwegen. Het is mij vandaag gebeurt dat ik helemaal ben weg gedroomd op de route. Zo mooi en een stilte, geweldig. Dit is de camino puur. Om 12.45 uur bereik ik mijn lunchplek. Er is geen bankje te vinden, dan maar op de trappen van de kerk. Lekker in het zonnetje mijn stokbrood met smeerkaas gesmeerd en het heeft zeer goed gesmaakt. Ik had ook nog een toetje in de vorm van een sinaasappel. Na een half uur ga ik verder voor de laatste 10 km. naar La Coquille. Ook dit stuk route is geweldig en het weer ook. Een zonnetje en 17- 18 graden, super voor te wandelen. Om 15.10 uur bereik ik mijn einddoel voor vandaag La Coquille. De gite gaat pas om 16.00 uur open en dus maar naar de plaatselijke cafe. De keuze van bier is beperkt of Amstel bier of een abdij bier uit de streek. Dus de keuze is duidelijk, een abdij, want ik ben ja een pelgrim. Even na vieren meld ik me bij de gite. Ik ben de eerste en ik word hartelijk ontvangen door twee vrijwilligsters. Ze vertellen dat het verblijf € 20 kost met avondeten en ontbijt. Dat is bijzonder, want meestal bieden deze gites geen eten aan. Dat scheelt weer. Ik hoef dus niet naar een winkel te gaan voor eten. Het eten is lekker, rijst met vlees en een salade. Een kaasplankje na en als toetje kwark met een soort eierkoek met citroensmaak, erg lekker. Als slot nog een kop koffie. Hierna nog gezellig wat na kletsen, wij zijn namelijk met 6 Nederlanders en de Franse dames. Ik schrijf ondertussen mijn blog. Als een soort conclusie van de dag moet ik wel zeggen, dit was wel een route die hoog in de top 5 zal eindigen. Zeker als je zo kunt wegdromen. Een zeer mooie ervaring, dat dit kan gebeuren tijdens het lopen. Ik ga nu nog even lekker genieten van een muziekje terwijl ik op bed lig en dan zullen de ogen wel zijn dichtgevallen bij de pelgrim. Morgen een wat rustige dag naar Thiviers (22 km.) waar ik op een prive adres ga slapen bij Nederlanders. Ik heb er weer zin in. Het leven bevalt mij prima, vele fijne en bijzondere mensen ontmoeten. O ja, een klein ongemak erbij gekregen, een blaartje op mijn hak. Maar dat gaat mijn stemming niet veranderen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 19 April 2013 - 22:39

    Fieny:

    Fred wij hopen dat je op je pelgrims tocht meer van deze mooie routes met mooi weer en leuke mensen en goed onderkomen en heel lekker eten zult vinden je verdiend het .
    Wij genieten hier ook van mooi weer en wandelen met de hond alleen geen abdij bier als beloning achter af.
    morgen gelukkig een kortere route en meer tijd voor een lekker biertje .
    Droom lekker tot morgen

    de Borntjes

  • 19 April 2013 - 22:43

    Patrick Knoben:

    Hoi Fred, net terug van de afscheidsreceptie van Jos Michels. Ik miste je wel als hoffotograaf. De kilometers vliegen voorbij en ik lees graag je dagverslagen. Ik wens je nog alle goeds. Groeten Patrick

  • 19 April 2013 - 22:43

    Marielle:

    Hoi Fred,
    Wat (alweer) een mooi verhaal .
    Leuk om te lezen dat je vandaag zo hebt genoten.
    Ik hoop dat je nog veel van zo'n dagen gaat beleven.
    Succes verder. Groetjes



  • 19 April 2013 - 23:15

    Monique:

    Hoi Fred,
    Ik heb vanochtend de schoenen opgestuurd. Dus als alles goed gaat zijn ze na het weekend gearriveerd op de plaats van bestemming. Hier kunnen ze dan op je wachten. En dus genieten van de laatste rust. Geniet van de korte etappes en een fijn weekend.
    Groetjes Monique, Maurice, Kiki en Sem

  • 19 April 2013 - 23:26

    Roy:

    Hoi Fred , leuk om te lezen dat je vandaag zo genoten hebt van je etappe. Hopelijk volgen er de komende weken nog een paar van zulke dagen.
    Gr. Roy

  • 20 April 2013 - 15:30

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Heerlijk om te lezen dat je een superdag hebt gehad. Ik hoop dat er nog vele van deze dagen zullen volgen.Blijf genieten en wandel lekker met hopelijk goed weer. Veel succes weer en tot morgen.
    Groetjes
    Niek

  • 20 April 2013 - 17:05

    Monique Weling:

    Hallo Fredel,

    Volgens mij begin je langzaam te wennen aan het Pelgrimsritme en -leven. Super dat je zo in je omgeving kunt opgaan dat je de rest helemaal vergeet. Very Boedha!
    Fijn weekend Fredel,

    Waldmansheil und liebe grusse, Monique.

Tags: camino , santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 203342

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: