Dag 1, Sittard naar Vise (40km) - Reisverslag uit Visé, België van skippy - WaarBenJij.nu Dag 1, Sittard naar Vise (40km) - Reisverslag uit Visé, België van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 1, Sittard naar Vise (40km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

10 Maart 2013 | België, Visé

Na een emotioneel afscheid zeker bij het eerst steunpunt kon ik even niet omdraaien want behalve natte sneeuw vloeide er een paar traantjes.
Ook bij het OMC stonden drie collega's; Gerd Sonja en Wesley super even het werk terzijde leggen voor een pelgrim. In Beek stond Jan me op te wachten, super Jan van je. In Rotem koffie met vlaai genuttigd verder naar Gronsveld, rust op een bankje bij de molen.
Van hieruit naar Mesch, even bruin café bezocht, en afscheid genomen van Jan. De grens gepasseerd richting Vise.
Aankomst bij mijn slaapsplaats rond 17.25 uur.
Ik zat er wel doorheen voor vandaag, eerst onder douche, en de blog schrijven.
De afstand was behoorlijk 40,1 ipv 36,6 km. via google earth.
maar ik ben gezond in Vise aangekomen. 2 blaartjes.
Oh ja, na Geleen was het droog, en nu eten in klein restaurant.
Een pizza Hawai. En tegen 21.30 uur lekker gaan slapen.
Ik hoef nog maar door 3 landen heen te wandelen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 10 Maart 2013 - 19:55

    Roy:

    Goed zo Fred, een goed begin!
    Uit de tik foutjes in bovenstaand verhaal is op te maken dat het een vermoeiende eerste dag was.
    Succes met het vervolg.

    Roy

  • 10 Maart 2013 - 20:24

    Petra J:

    Hé Fred.....de kop is eraf...toi toi toi....zet m op!!!

  • 10 Maart 2013 - 21:13

    Jack:

    Hey Fred,

    zo jij bent nog wat van plan, ik wens je heel veel succes en ik zal je toch lekker vanuit Naer volgen.

    Groetjes en nogmaals succes

    Jack van de Bösse-Sjötte Naer

  • 10 Maart 2013 - 21:18

    Wendy Linssen:

    Hey Fred, heb zojuist de foto's van het afscheid en je 1e verslag gelezen. Fijn dat je de eerste dag onderweg nog allemaal bekende tegen bent gekomen die je aangemoedigd hebben.
    Nogmaals heel veel su6!!! groetjes Wendy

  • 10 Maart 2013 - 21:46

    Rolf En Janine:

    Lieve Fred, nog vaak vandaag aan je gedacht... Hoe zou het met hem zijn? Hoe is het afscheid verlopen? Wat voor weersomstandigheden komt hij tegen? Petje af, top dat je de eerste dag goed bent doorgekomen! Kom op, je kunt het! We denken aan je!
    Liefs, Rolf en Janine

  • 10 Maart 2013 - 21:56

    Monique H.:

    Hoi Fred,

    Een wijze pelgrim schreef eerder:
    "Je kunt aan een reis maar één keer beginnen, maar je moet wel elke dag opnieuw starten".

    Ik wens je een goede start voor elke dag!
    Hoop alleen dat google-earth je, in zijn kilometer berekeningen, voor de rest van je reis gunstiger gestemd is.
    Slaap goed en succes met de blaren.

    Groetjes Monique

  • 10 Maart 2013 - 22:21

    Josien Delissen En Bart Schutterij Maasniel:

    Hoi Fred,


    Ik lees nu dat je een flinke reis aan het maken bent.
    Nou heel veel succes, en geniet er van en vele foto's.


    Groetjes Josien en Bart

  • 10 Maart 2013 - 23:22

    Rebecca Peeters:

    Hoi Fred,

    jouw eerste dag zit erop.
    Er zullen nog vele dagen volgen en zoals ik je al eerder mailde:
    We zullen zeker trots zijn wanneer jij jouw doel bereikt hebt, maar we zullen ook heel blij zijn wanneer je weer heelhuids met een super geweldige ervaring in ons midden bent.

    Veel succes en we houden je in de gaten.

    Groetjes,
    Pascal, Rebecca & Dean

  • 10 Maart 2013 - 23:50

    Rimca:

    Hee Fred,

    Dag 1 zit erop, het weer zat niet mee, maar dat zal nog vaker voorkomen ben ik bang. Super dat er zoveel mensen waren om je uit te zwaaien! Heel veel succes, de kop is eraf en nu stap voor stap op je doel af!

    Groetjes, Rimca

  • 11 Maart 2013 - 05:41

    Monique W.:

    Hallo Fredel,

    Goed gedaan, maar spijtig van die blaren. Kun je wel al gelijk de blarenpleisters gebruiken, ha,ha!
    Ik zag gisteravond nog de ballonnen op de lantaarnpaal bij Patrick hangen!

    Hoop voor je dat het droog is vandaag, Waldmansheil, grtjs, Monique.

  • 11 Maart 2013 - 11:01

    René:

    Hey Fred,
    De kop is er af, de eerste regen en blaartjes zijn een feit.
    Succes!!

  • 11 Maart 2013 - 11:42

    Patrick Scheren:

    Hoi Fred,

    Goed bezig! Ik krijg bij een paar zinnen toch de indruk dat je gewoon met 3 maanden durende kroegentocht bezig bent. Maar goed, van al die kilometers krijg je natuurlijk ook dorst. Succes en komende zaterdag loop ik in gedachten met je mee, ik ga me dan inschrijven voor de Kennedymars in Limbricht.

    Groetjes,

    Patrick

  • 11 Maart 2013 - 13:41

    Gerrie:

    ik kon er gisteren helaas niet bij zijn.Gelukkig waren er wel veel mensen. Heel veel plezier en jammer van je blaren. We zullen je volgen.
    Grtjes Gerrie

  • 11 Maart 2013 - 16:53

    Tonny Wolters:

    Hallo Fred wij( Mijn collega 's en ik )van dagbehandeling Lemborgh wensen je veel succes met je tocht!

  • 11 Maart 2013 - 22:13

    M&M, Kiki En Sem:

    Hoi Fred,
    Je had je beter de lange latten mee kunnen nemen. Kiki en Sem vragen voortdurend waar je slaapt. Ze lopen de route ook maar dan op de landkaart. Elke dag aankruisen.
    Zet 'm op, de kop is eraf.
    Groetjes

  • 11 Maart 2013 - 23:52

    John Kreukniet:

    He Fred ik wist niet wat ik hoorde dat je al was vertrokken zonder mij ( Grapje ) ik vind het een hele prestatie dat je dit gaat ondernemen en ik wens je veel sterkte toe op jou reis wij van schutterij merkelbeek zullen jou in de gaten houden.

  • 12 Maart 2013 - 01:11

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred,als ik al die reacties lees dan merk dat je veel steun van je suporters (familie, vrienden en collega s) hebt dat geeft je veel energie en dat kun je gebruiken en dat doet goed wij wensen je morgen een goede reis en vergeet niet te genieten van je omgeving .

  • 12 Maart 2013 - 01:51

    Davy:

    Hey Fred,
    Je kent me niet, maar dat maakt niet uit (we werken wel in hetzelfde bedrijf).
    Ik wilde je toch even heel veel succes wensen met je reis. De eerste dag zit erop en je hoeft niet meer alles... Slaap lekker en hopelijk morgen weer met frisse tegenzin een nieuwe dag tegemoet.

    Groeten Davy

  • 12 Maart 2013 - 07:54

    Maurice Heutmekers:

    Hoi Fred,

    Succes met je wandeling en geniet er ook van.

    gr maurice (goederenontv)

  • 12 Maart 2013 - 09:23

    WIM HANSSEN:

    Fred hallo.hopelijk geen 14cm sneeuw voor je onder weg nu.fred ik blijf je volgen op je weg. de schutten van Merkelbeek

  • 12 Maart 2013 - 09:54

    Gritzner Annelies Und Wolfi!:

    Hallo Fred!

    Wir denken viel an dich, damit du dein vorgenommenes Ziel erfolgreich und gesund
    erreichen wirst.
    Auch viele Grüße von allen die dich in Fiss kennen!!!

  • 12 Maart 2013 - 11:48

    Ludy Willems:

    Hallo Fred,
    Fred hallo, ik werk op de pijnbestrijding.
    Ik vind het heeeel dapper om deze toch te maken. Veel sterkte en hopelijk beter weer.

  • 12 Maart 2013 - 15:42

    Iné:

    He Fred hopenlijk is de route nog begaanbaar.Ik moet van Laenen vragen of je de Yeti onderweg bent tegengekomen.
    Of lig je ergens in een "hol" te wachten dat het droog en begaanbaar is.Succes!!!!!!!
    groet Iné

  • 12 Maart 2013 - 15:50

    Stefan Marutiak:

    Hoi Fred, ik werk op ICT ( Telecom ) .
    Petje af voor de tocht die je aan het maken bent!

    heel veel succes!
    Stefan

  • 12 Maart 2013 - 16:21

    Bob:

    Hoi Fred,

    hopelijk heb je de snowboats meegenomen, want het weer werkt niet echt mee hé.
    Hoop, dat je je tocht gewoon volgens planning kunt lopen, en dat die Belgen de weg voor je uit plavuien door te strooien en sneeuw te schuiven. Dat hebben die fijne buren wel voor je over toch?
    En hopelijk kun je 's nachts ergens overnachten. Anders stuur ik je wel even de SOP iglo bouwen!

    Fred doe je best, en wat er ook gebeurt altijd blijven lachen (hoe moeilijk dat soms ook is)!

    Succes,

    Bob

  • 12 Maart 2013 - 16:46

    Marielle En Bianca R. (Nucleaire Geneeskunde):

    Hallo Fred,

    We willen je heel veel suc6 wensen met je reis naar Santiago de Compostella!!

    Zet hem op!

    Groetjes Marielle en Bianca R.

  • 12 Maart 2013 - 17:02

    Jolanda:

    Heel veel succes met deze onderneming; ik las het net via Intranet. Ik zal je zeker blijven volgen.
    Groet van een Orbiscollega

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2165
Totaal aantal bezoekers 203317

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: