Sittard naar Liege- Angleur (trein) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu Sittard naar Liege- Angleur (trein) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu

Sittard naar Liege- Angleur (trein)

Blijf op de hoogte en volg skippy

24 Maart 2014 | België, Angleur

Vandaag ga ik dan eindelijk het laatste stukje lopen van mijn camino 2013. Jullie zullen wel denken wat is dat nou. Zoals velen misschien nog weten moest ik vorig jaar Maart noodgedwongen de trein nemen van Angleur naar Namen. Omdat de weergoden zoiets hadden van: laten we eens wat sneeuw uitschudden boven Belgie. Dit traject ga ik nu alsnog lopen. Want uiteindelijk wil ik alles gelopen hebben tot aan Santiago. Ik neem om 12.25 uur de trein naar Maastricht. Hier nu een half uurtje wachten en dan in 30 min. naar Liege. Rond twee uur arriveer ik dan in Liege. Eerst zoeken naar L'eglise St. Jacques. Want ik wil natuurlijk mijn eerste stempel hebben van St. Jacques. In vergelijking met afgelopen jaar vind ik nu de kerk vrijwel meteen. Ik word zeer hartelijk ontvangen door 2 mannen. Ik ben vandaag de eerste pelgrim die de kerk komt bezoeken. Na de stempel krijg ik een schitterende privé rondleiding door de kerk. Als eerste krijg ik de 2 relikwieen te zien van St. Jacques. Verder vallen vooral de glas in lood ramen op,en het orgel. Als een echte pelgrim steek ik nog een aantal kaarsjes op voor mijn ouders, familie en zeer goede vrienden. Na een half uur verlaat ik de kerk en ga lekker in het zonnetje, jawel jullie lezen het goed, in het zonnetje een kop koffie drinken. Tegen 4 uur wordt het dan tijd om naar meneer Meurs te gaan. Hij is een echte vriend van de pelgrims. Vele pelgrims hebben hem dan ook in hun hart gesloten. De route is nu veel duidelijker, meer stickers en borden. Even voor vijven bel ik aan bij George Meurs. Het is meteen een hartelijke ontvangst. Het ruikt al goed in de keuken. Onder het genot van een goed glas rode wijn kletsen we elkaar bij. Geweldig gewoon die George, een en al St. Jacques. We komen gewoon niet uitgepraat. Maar ik wil me wel nog even douchen en hij geeft me de sleutel van de kamer. Een lekkere warme douche dat doet goed, zeker na de nachtdienst van afgelopen weekend. Even een fris shirt aan, en dan wordt het ook al weer tijd om te gaan eten. O ja, natuurlijk, ook zo vertrouwd, mijn steunpunt in Brunssum gebeld. Ik ben benieuwd hoe het eten smaakt. Het eten was geweldig, aardappelen met boontjes en daarbij een soort rundergoulash. Het smaakte super. Met als toetje de bekende Meurs pannekoek met een likeur erdoor. Tot slot een lekkere kop koffie. Hierna nog gezellig nagetafeld over de route naar Santiago. George bleef maar vertellen over hoe bijzonder hij het vond dat ik nogmaals langs gekomen ben. Tegen 22.30 uur terug op mijn kamer, snel mijn blog schrijven en dan lekker slapen. Morgen hoop ik tot in St. Severin te komen, en dat zijn ong. 31 km. Maar dat is voor morgen, nu lekker slapen.

Welterusten pelgrim Fred
"Skippy"

  • 25 Maart 2014 - 10:09

    Henny:

    Bonjour, Héél bijzonder dat je nu toch weer op pad bent, heerlijk toch dat lopen!!!!

    Fijne tocht toegewenst en met groet, Henny

  • 25 Maart 2014 - 11:27

    P. Ten Have:

    Hey Fred,

    Gelukkig heb je nu wel mooi weer.
    Hopelijk zit je alweer in je pelgrimsrol, en kun je er net zo van genieten als vorig jaar.
    Wandel ze.

    Wees gegroet,
    Patrick

  • 25 Maart 2014 - 12:51

    Jan Stevens Beek (L):

    Schitterend Fred om je; noodgedwongen; niet gelopen stuk alsnog te gaan lopen
    Voor jou als doorgewinterde echte pelgrim een fluitje van een cent zou ik zeggen
    Geniet ervan en als je terug bent maken we de al eerder gevraagde afspraak
    Bel me maar
    Bon camino
    Jan Stevens

  • 25 Maart 2014 - 15:31

    Audrey Z:

    Hey Fred!

    Succes en veel plezier met het laatste stukje!!

    Gr

  • 25 Maart 2014 - 18:28

    Rolf En Janine:

    Ha Fred, wat leuk en super van je dat je de laatste km. ook nog loopt... En trouwens leuk om weer een blog van je te lezen! Heb je al eens nagedacht om schrijver te worden??? Succes met de laatste wandelkilometers! Liefs Rolf en Janine

  • 25 Maart 2014 - 18:38

    Wim Hoenen (d'r Generaal):

    Hallo kerel,

    ijn dat het ontbrekende puzzelstukje thans wordt ingevuld. Succes, en veel plezier, Ben benieuwd wie je nu weer allemaal zult ontmoeten.

    Bon voyage.

  • 25 Maart 2014 - 18:56

    Josefine:

    Hoi Fred

    Wat leuk dat je weer op pad bent! Lekker de laatste endjes aan elkaar knopen ;-)
    Je hebt mooi mazzel met het weer, vandaag dan ik weet niet hoe de rest van de week is.
    Geniet ervan!!!!!! Je verdient het.

    Bon camino

    Josefine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 203071

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: