Wintertocht Jo-Ne Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu Wintertocht Jo-Ne Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu

Wintertocht Jo-Ne Vijlen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

05 Januari 2013 | Nederland, Vijlen

Vandaag heb ik gekozen voor een wandeltocht in het bergdorpje van Limburg, Vijlen. De wandeltocht wordt georganiseerd door de wandelclub Jo-Ne Vijlen, welke elke keer weer garant staan voor mooie en goed georganiseerde tochten.
Na een week geen een wandeltochten ( ivm de nachtdienst) dit keer dus een zware door het heuvelland, met als extra de zware rugzak , al met al een goede training dus.
De weersomstandigheden zijn uitermate gunstig, ongeveer 10 graden en zwaar bewolkt maar wel droog.
Om 8.25 uur vertrek ik vol goede voor 21.5 km.
Na een klein rondje door het dorp verlaten we de geasfalteerde paden en komen regelrecht uit in een modder bassin, binnen de kortste keren zitten de schoenen en broek al onder de modder, maar ja krijg je in Nederland met al die regen van de laatste weken. Af en toe zit er nog wel een verhard stuk tussen
Maar als ik het Vijlenerbos bereik gaat het gelukkig weer wat betreft de paden. Na 5.4 km bereik ik de 1ste rustpauze, even afstempelen en verder. Via het Vijlenerbos loopt de route onder andere langs het "zinkviooltje" en de oevers van de Geul (erg moerassig). Zo bereik na een flinke klim het gehucht Cottessen waar de 2de rustpauze is (10,7 km) De rustplaats was een gezellige hut met open haard en live muziek. Hierna verder voor een lus door Belgie.
Meteen na het vertrek word ik door 2 dames aangesproken of ik voor iets speciaals aan het trainen ben, omdat ik zo'n grote rugzak draag.
Ik zei dat ik op 10 Maart na Santiago ga, en meteen was het gesprek onderwerp er voor de komende kilometers. Want een van de dames M & M 's had de tocht al vaker gelopen vanuit Spanje en afgelopen jaar nog vanuit zuid Portugal. Het was erg gezellig onderweg en over en weer werden tips uitgewisseld, de kilometers vlogen zo snel voorbij.
Als het kon had ze graag mee gegaan want dat was toch wel de absolute uitdaging de Camino lopen vanaf Nederland. Na amper een uur lopen komen we alweer terug in Cottessen.
Het zijn nu nog 4 km tot aan de finish, en met zijn drieën lopen deze ook met gemak. Al kletsen en met een lekker tempo arriveren we tegen 12.05 uur in Vijlen.
Ik heb genoten van de tocht en zeker de laatste kilometers vanaf Cottessen met de dames M & M 's.
En daarmee is al het modder leed snel vergeten. Alleen nog de schoenen poetsen thuis.


De dames wenste mij Buon Camino

  • 06 Januari 2013 - 21:25

    Lilianne Willems:

    Hoi Fred, heb net je verslagen gelezen van je trainingstochten, GOED BEZIG !!!! ik zal je blijven volgen, maar ben ook weer blij als je terug bent !!!! groetjes Lilianne

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 203319

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: