Wintertocht Jo-Ne Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu Wintertocht Jo-Ne Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu

Wintertocht Jo-Ne Vijlen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

05 Januari 2013 | Nederland, Vijlen

Vandaag heb ik gekozen voor een wandeltocht in het bergdorpje van Limburg, Vijlen. De wandeltocht wordt georganiseerd door de wandelclub Jo-Ne Vijlen, welke elke keer weer garant staan voor mooie en goed georganiseerde tochten.
Na een week geen een wandeltochten ( ivm de nachtdienst) dit keer dus een zware door het heuvelland, met als extra de zware rugzak , al met al een goede training dus.
De weersomstandigheden zijn uitermate gunstig, ongeveer 10 graden en zwaar bewolkt maar wel droog.
Om 8.25 uur vertrek ik vol goede voor 21.5 km.
Na een klein rondje door het dorp verlaten we de geasfalteerde paden en komen regelrecht uit in een modder bassin, binnen de kortste keren zitten de schoenen en broek al onder de modder, maar ja krijg je in Nederland met al die regen van de laatste weken. Af en toe zit er nog wel een verhard stuk tussen
Maar als ik het Vijlenerbos bereik gaat het gelukkig weer wat betreft de paden. Na 5.4 km bereik ik de 1ste rustpauze, even afstempelen en verder. Via het Vijlenerbos loopt de route onder andere langs het "zinkviooltje" en de oevers van de Geul (erg moerassig). Zo bereik na een flinke klim het gehucht Cottessen waar de 2de rustpauze is (10,7 km) De rustplaats was een gezellige hut met open haard en live muziek. Hierna verder voor een lus door Belgie.
Meteen na het vertrek word ik door 2 dames aangesproken of ik voor iets speciaals aan het trainen ben, omdat ik zo'n grote rugzak draag.
Ik zei dat ik op 10 Maart na Santiago ga, en meteen was het gesprek onderwerp er voor de komende kilometers. Want een van de dames M & M 's had de tocht al vaker gelopen vanuit Spanje en afgelopen jaar nog vanuit zuid Portugal. Het was erg gezellig onderweg en over en weer werden tips uitgewisseld, de kilometers vlogen zo snel voorbij.
Als het kon had ze graag mee gegaan want dat was toch wel de absolute uitdaging de Camino lopen vanaf Nederland. Na amper een uur lopen komen we alweer terug in Cottessen.
Het zijn nu nog 4 km tot aan de finish, en met zijn drieën lopen deze ook met gemak. Al kletsen en met een lekker tempo arriveren we tegen 12.05 uur in Vijlen.
Ik heb genoten van de tocht en zeker de laatste kilometers vanaf Cottessen met de dames M & M 's.
En daarmee is al het modder leed snel vergeten. Alleen nog de schoenen poetsen thuis.

De dames wenste mij Buon Camino

• 06 Januari 2013 - 21:25

Lilianne Willems:

Hoi Fred, heb net je verslagen gelezen van je trainingstochten, GOED BEZIG !!!! ik zal je blijven volgen, maar ben ook weer blij als je terug bent !!!! groetjes Lilianne

Tags: camino, santiago