Wintermaaswandeling Stevensweert - Reisverslag uit Stevensweert, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu Wintermaaswandeling Stevensweert - Reisverslag uit Stevensweert, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu

Wintermaaswandeling Stevensweert

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

13 Januari 2013 | Nederland, Stevensweert

Na gisteren in Meeuwen (B) gelopen te hebben, heb ik vandaag gekozen voor een wandeling in Stevensweert, de Wintermaaswandeling georganiseerd door schutterij St. Rochus Stevensweert.
Ook vandaag staan er 20 km op het programma.
De start is bij het clubgebouw van St. Rochus aan de rand van Stevensweert. Rond 8.10 uur vertrek ik voor een tocht langs de maas en de vele maasplassen.
De eerste lus gaat langs de maas naar het noorden, ter hoogte van Huiskensveld gaat het terug richting Stevensweert, maar nu aan de zijde van de maasplassen. Via Brandt, Eiland en de privaat wijk Porta Isola, gaat het naar de beschermde dorpskern van Stevensweert. In het streekmuseum is de eerste controle post. (7km)
Na de post gaat het verder naar het zuiden over de dijk naar Laak, de wind blaast lekker in de rug. Na 11.6 km bereik ik de controlepost bij de voetbalclub van Laak. Hier moet een plaatselijke ronde (6km) rondom Ohe gelopen worden. Deze voert langs de maasplassen en over de dijk langs de camping "de Maasterp" .
Na de plaatselijk ronde gaat het bijna in de rechte lijn over dijk, waar de wind stevig blaast vanaf de zijkant, richting Stevensweert.
Na ongeveer 3.10 uur bereik ik weer het clubgebouw van St. Rochus.
Het was weer een fijne training, met lange stukken dijk, waar je gedachte even lijken af te dwalen naar.......???.

Tot slot nog een pluim voor de mensen van St. Rochus, want alles was goed georganiseerd, de route goed aangeduid en mooie controleposten.

Tags: Santiago, Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1062
Totaal aantal bezoekers 203078

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: