Wintermaaswandeling Stevensweert - Reisverslag uit Stevensweert, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu Wintermaaswandeling Stevensweert - Reisverslag uit Stevensweert, Nederland van skippy - WaarBenJij.nu

Wintermaaswandeling Stevensweert

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

13 Januari 2013 | Nederland, Stevensweert

Na gisteren in Meeuwen (B) gelopen te hebben, heb ik vandaag gekozen voor een wandeling in Stevensweert, de Wintermaaswandeling georganiseerd door schutterij St. Rochus Stevensweert.
Ook vandaag staan er 20 km op het programma.
De start is bij het clubgebouw van St. Rochus aan de rand van Stevensweert. Rond 8.10 uur vertrek ik voor een tocht langs de maas en de vele maasplassen.
De eerste lus gaat langs de maas naar het noorden, ter hoogte van Huiskensveld gaat het terug richting Stevensweert, maar nu aan de zijde van de maasplassen. Via Brandt, Eiland en de privaat wijk Porta Isola, gaat het naar de beschermde dorpskern van Stevensweert. In het streekmuseum is de eerste controle post. (7km)
Na de post gaat het verder naar het zuiden over de dijk naar Laak, de wind blaast lekker in de rug. Na 11.6 km bereik ik de controlepost bij de voetbalclub van Laak. Hier moet een plaatselijke ronde (6km) rondom Ohe gelopen worden. Deze voert langs de maasplassen en over de dijk langs de camping "de Maasterp" .
Na de plaatselijk ronde gaat het bijna in de rechte lijn over dijk, waar de wind stevig blaast vanaf de zijkant, richting Stevensweert.
Na ongeveer 3.10 uur bereik ik weer het clubgebouw van St. Rochus.
Het was weer een fijne training, met lange stukken dijk, waar je gedachte even lijken af te dwalen naar.......???.

Tot slot nog een pluim voor de mensen van St. Rochus, want alles was goed georganiseerd, de route goed aangeduid en mooie controleposten.

Tags: Santiago, Camino