Dag 6, Leffe naar Givet (27km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 6, Leffe naar Givet (27km) - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 6, Leffe naar Givet (27km)

Door: skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

15 Maart 2013 | Frankrijk, Givet

Na een goed ontbijt in de abdy vertrokken samen richting Givet,27km.
Via het stadje Dinant langs de maasoever richting le France.
De maasoever was een sneeuw en ijs partij. Glijden en geen tempo kunnen maken.
Ook bijna 3km. door grasvelden gelopen met daarop zoveel sneeuw dat we samen vaak tot de knieën of soms ook wel tot de heup wegzakten, dit is enorm zwaar lopen en kost enorm veel energie.
In Hastiere eerst een bakker gezocht, helaas.
Dan maar een restaurant binnengegaan voor een lekker hapje, vissoep.
Verder tegen de wind in nog dik 8 km. naar Givet. Afzien was dit, koud en moe waren we.
In Givet stopt een auto en vraagt een dame of we een slaapplaats zoeken, ja zeker.
Zij brengt ons naar de refugio, en daar treffen we weer Arie.
Een kamer met 2 bedden en een extra matras,perfect.
Voor het eten worden we uitgenodigd door een groep mensen,die levenswijze cursus hebben gevolgd, lekker gegeten en gedronken iedereen was van elkaar onder de indruk. Wij zijn de eerste pelgrims naar de verbouwing die hier weer overnachten en dat vinden de mensen erg bijzonder.
Superdag overall gezien, maar zwaar, morgen gaan de 3 pelgrims verder.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 15 Maart 2013 - 21:57

    Bas B:

    Fred, dit zijn berichten die we graag lezen! Ben blij dat het voorspoediger loopt dan de eerste dagen. Ook geweldig nog een pelgrim tegen te komen. Mocht eentje er doorheen zitten zijn er twee die hem kunnen oppeppen.

    Succes verder alle drie!

    Groetjes Bas B

  • 15 Maart 2013 - 22:29

    Wendy Linssen:

    Wat maken jullie toch allemaal mee zeg. Dit maakt de tocht nog zwaarder dan dat hij al is. Hoop echt voor jullie dat volgende week het weer beter wordt. Leuk zich nog een pelgrim bij jullie heeft gevoegd. Als dit iedere dag zo gaat zal het niet meer zo makkelijk zijn om met z'n alles een slaapplaats vinden hahaha... Super dat er nog goede, gastvrije mensen op de wereld zijn die jullie uitnodigen en onderdak bieden.

    Respect voor jou en natuurlijk ook voor je mede pelgrims


  • 15 Maart 2013 - 23:25

    Bernadette:

    Petje af, Fred, voor 27 km ploeteren door diepe sneeuw en ijs!

  • 15 Maart 2013 - 23:29

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, ben blij dat je al ervaring hebt met trektochten dat komt je deels van pas maar deze koude omstandigheden is toch afzien maar leuk dat je nog pelgrims getroffen hebt dat is altijd leuker en prettiger en je ziet maar weer dat er behulpzame en gast vrije mensen zijn op deze wereld we wensen jullie voor morgen sterkte .

    Gr.Henk en jose

  • 16 Maart 2013 - 09:27

    Nathalie:

    Hoi Fred,
    super dat je al in Frankrijk bent, en dat met het zware werk door de sneeuw. Top. Veel succes, en vergeet niet te genieten van alle mooie dingen die je onderweg meemaakt. Groetjes, Frank en Nathalie

  • 16 Maart 2013 - 14:06

    Bob:

    Wat een bikkels! Fijn om te horen dat jullie nu met meer mensen samen zijn, dat loopt altijd een stuk makkelijker. En als het koppie even gaat hangen, dan kun je je aan elkaar optrekken. Niet dat jij je koppie ooit moet laten hangen, want weet dat iedereen respect heeft voor hetgeen jij aan het ondernemen bent! Fred ga zo door. Zet hem op, en weet dat heel veel mensen in gedachten bij je zijn!

  • 16 Maart 2013 - 14:10

    Patrick Ten Have:

    Hey Fred,

    Dit is het betere nieuws......goedzo!!!!!
    Zoals ik kan lezen loop je nu een andere route dan gepland tot aan Rocroi?
    Leuk dat je andere pelgrims nu al bent tegengekomen, maakt het wel wat leuker lijkt mij.
    Begrijp ik goed dat je nu loopt met 2 Aries??? want je schrijft dat je in Givet bij de slaapplaats weer een Arie treft, net als in Namen?? Maakt ook niet uit. Hopelijk blijft het nu goed gaan met het weer en kunnen jullie lekker doorlopen en genieten !!!!

    SUCCES verder,
    Patrick

  • 16 Maart 2013 - 14:33

    Fijnautjes:

    Hoi Fred,
    Zie je wel is toch gelukt, je bent nu al in Frankrijk. Even doorlopen en Spanje is binnen handbereik.
    Goed om te horen dat je steeds weer andere pelgrims treft.

    groetjes de Fijnautjes

  • 16 Maart 2013 - 15:14

    Iné:

    He Fred ik ben weer op het werk (en ik weer eens in de mail keek, je weet ik ben niet zo'n computer-mens, maar nu is die zelfde computer heel leuk moet ik zeggen) en was zeer benieuwd waar je zat en wat je had besloten.
    Ik lees dat je gelukkig de trein voor een stukje hebt gepakt, en dat je companjons hebt gevonden.
    Fijn te lezen. Ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben in deze zeer moeilijke weers omstandigheden.
    Sterkte en geniet ook van het moment , (of helemaal niet omdat het zo afzien is)
    Groet Iné

  • 16 Maart 2013 - 15:25

    Jolanda:

    Hey Fredje,
    Ik hoop dat het nu wat makkelijker voor je wordt, zeker nu je niet alleen loopt.
    Gelukkig dat je je lengte mee hebt anders hadden we je moeten uitgraven.
    Nu maar hopen dat jullie onderweg niet te veel regen hebben. Heel veel succes en volhouden.
    Jolanda.

  • 16 Maart 2013 - 21:31

    Resie:

    Hoi Fred,
    Super dat je het nog altijd volhoud met dit barre weer. Ik heb zeer met je te doen.
    Gelukkig alweer een mijlpaal bereikt. Je bent in Frankrijk, vive la France en hopelijk ook beter weer?! De kop is eraf, je hebt al de eerste week gehaald! Proficiat
    Veel succes. Ook voor je medepelgrims.
    Groetjes,
    Resie.

  • 16 Maart 2013 - 22:07

    Josien:

    Hoi Fred,

    Want een onderneming, maar je ziet veel, maar het is echt ploenteren.

    Veel succes verder.

    Gr Josien

  • 16 Maart 2013 - 22:27

    Josien:

    Hoi Fred,

    Nu heb ik eens alles door genomen waar je aan begonnen bent.

    Nou ik denk niet dat ik het zou halen maar je bent 4 maanden onderweg, dus we zullen je een tijdje niet zien.

    Maar ik hoop dat je het resultaat haalt wat je wilt je wilt bereiken, en ook alles een plaats kan geven.

    Ik blijf je volgen, dus heel veel strekte, en ik hoop dat je die (ijsbeer) nog tegen komt:).

    Heel veel gr Josien

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1264
Totaal aantal bezoekers 203326

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: