Dag 26, Saint-Reverien naar Guerigny (34km.) - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 26, Saint-Reverien naar Guerigny (34km.) - Reisverslag uit Guérigny, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 26, Saint-Reverien naar Guerigny (34km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

04 April 2013 | Frankrijk, Guérigny

Ik heb vannacht lekker geslapen, ondanks dat ik drie koppen koffie gedronken had. De franse pelgrims hadden veel lol en dachten dat ik de hele nacht wakker zou liggen. Maar ze kennen natuurlijk niet de familie Scheren. Zij kunnen allemaal wel 24 uur per dag koffie drinken.
Om 7.00uur liep mijn wekker af. Aankleden, voetverzorgen zeker voor een lange dag als vandaag, en alles weer inpakken.
Ik wil graag rond 8.30uur oppad zijn, vandaar zo vroeg opstaan.
Het werd uiteindelijk 8.45uur als vertrek. Het zijn 16 km. naar Premery. Dit is de eerste stad cq grote dorp waar een bakker is. Dus moet ik voor 12.00uur zijn want anders moet ik wachten tot 15.00uur. En dan gaat het wel erg laat worden voordat ik in Guerigny aan zal komen.
Gelukkig gaat alles redelijk goed alleen heb ik last van stijf linker bovenbeen en een zeurende pijn in mijn linkerknie.
Voor Noor kun je me even komen masseren.
Tegen 11.30 uur kom ik Premery binnenlopen. Het gene wat we meteen opvalt dat in het hele centrum reclame wordt gemaakt, namelijk "A Vendri" of te wel Te Koop. Het is hierdoor het wel erg rustig, zelfs het VVV-kantoor is dicht. Gelukkig is bakker wel open, even 2........halen, en dan maar op de trappen van het gemeentehuis mijn lunch op te eten. Helaas heb ik alleen water bij me, er is ja ook geen supermarkt hier te vinden.
Helaas heb ik vandaag geen geluk, en moet die arme pelgrim Skippy het doen met het water uit zijn camelbag. Ik besluit toch maar
even naar een cafe te gaan.Ik heb nog dorst en om water te sparen voor mijn laatste 18km. door de bossen en velden naar Guerigny.
ik neem 2 colaatjes en om 12.45uur ga ik verder. Ruime pauze gehad, hopelijk heeft dit mijn linkerbeen en knie goed gedaan. Natuurlijk is het opstarten is altijd moeilijk, maar al snel heeft Skippy weer het goede ritme te pakken. De omgeving is geweldig mooie vergezichten en over lange
rechte verharde bospaden. Helaas slaat vanmiddag het "noodlot" toe. Op een pad wat aan elkaar is geplakt met asfalt knik ik om met rechter enkel.
Gelukkig geen pijn aan de enkel, maar wel voel ik een blaar op komen aan de binnenzijde van mijn rechtervoet. Dit maakt we wel zorgen want dit is juist mijn probleem voet. De schade vanavond maar opnemen.
Zoals het een pelgrim hoort ga ik rustig verder. Rond 16.15 uur kom ik aan bij hotel Le Commerce in Guerigny. Ik ben waarschijnlijk de enige gast vandaag. Nadat ik mijn rugzak op de kamer heb gezet eerst even naar de intermarche voor iets te drinken( fruitsap en yohi drink) te halen.
Hierna het ritueel voor de avond weer eens uit de kast halen, douchen en was wassen. En dan de schade bekijken aan mijn voeten, links geen problemen meer gehad vanmiddag en bij mijn rechtervoet gelukkig geen dikke enkel maar weleens vervelend blaartje onder de eelt waar tijdens mijn eerst dag een blaar is geweest. Blaar door geprikt en rondom ingesmeerd met Gehwohl. Gelukkig morgen maar 14km naar Nevers.
Wel goed morgen deze plek verzorgen, en hopen op betere tijden.
Nog even naar Nevers gebeld voor een slaapplaats. Dit was geen probleem, ik ga slapen bij het ontvangsthuis Bernadette. Ook al mijn slaapplekje voor de zondag bevestigd bij de Nederlandse Refugio Nos Respos in Augy-sur-Aubois(www.pelgrims.nl).
Om 19.00 uur avondeten erg gezellig als enige gast, maarja het zij zo. Het eten was eenvoudig maar wel lekker.Tijdens de koffie alvast begonnen aan het bijschrijven van de blog voor alle trouwe volgers.
Later op mijn kamer verder gegaan onder genot van een muziekje afkomstig van mijn mp3 speler.
Tegen 21.30 uur gaat het licht uit op de kamer en dan hopen dat alle schade langzaam gaat herstellen.

Welterusten pelgrim Fred "skippy"

Ps. Hartelijk dank aan een ieder voor de dagelijkse reacties op mijn schrijven, helaas vaak met wat spelfouten, maar de reacties zijn een echte opkikker keer op keer. Nogmaals ga zo door, ik verheug me er lekker keer weer op.
Zeker op die rustige en moeilijke momenten.

  • 04 April 2013 - 21:02

    Iris :

    Ha Fred,

    Let goed op jezelf hè?
    Slaap lekker en we duimen voor een goedevoortzetting van je reis.

  • 04 April 2013 - 21:18

    Fieny:

    Fred we volgen dagelijks je verhalen leuk verteld verzorg je voetjes (maat 48?) goed fijne dag morgen en geniet van de korte wandeling
    wanneer komen er weer mooie foto's ?

    Ton en Fieny

  • 04 April 2013 - 21:40

    Madeleine:

    Hoi Fred

    Wat jammer dat er nu geen maatje meer is om je te verzorgen. Zag op de foto dat je door Amina wel heel erg verwend wordt. Zelfs het eten wordt voor je op een bord gedaan. Nu je zoveel moet wassen, heb je een pak waspoeder meegenomen? Of doe je de vuile was aan onder de douche?? Grapje!! Hebben ze in Frankrijk niets anders dan choco-broodjes, maar ja hier op het lab eten we ook al dagen choco-eitjes.
    Morgen veel wandelplezier en ik hoop dat je geen last hebt van die blaar.
    Slaap lekker en sweet dreams, groetjes, Madeleine

  • 04 April 2013 - 21:48

    Kristel:

    Hoi Fred,
    We volgen je avontuur op de voet en lopen in gedachten hele stukken met je mee. Over voeten gesproken: verzorg die van jou goed, want ze moeten je nog ver brengen. Doe een schietgebedje bij Bernadette voor een voorspoedige voortzetting van je reis. Veel succes nog en geniet er van!
    Groetjes, Kristel

  • 04 April 2013 - 21:55

    Francien:

    Hoi Fred,

    Wat een kilometers toch iedere dag, grote bewondering heb ik hiervoor!
    Steeds korter bij je doel en ik hoop dat het weer ook steeds beter wordt dat heb je wel verdiend met zo'n zware start van je tocht :)
    Op naar de zon.........en op z'n tijd zo'n lekker broodje hahaha
    Veel plezier nog morgen met je volgende route!

    Grtz Francien

  • 04 April 2013 - 22:24

    Henny:

    Bonsoir Fred,

    Na de 34 km van vandaag is morgen naar Never natuurlijk een "makkie" .
    Wij waren afgelopen oktober nog in de kerk van Nevers en vonden de glas in lood ramen schitterend!!!!!
    Geen tijd toen voor Bernadette, dat komt een volgende keer!!
    En dat koffie drinken herken ik van Limburgers, mijn schoonmoeder is een Limburgse en die leefde op koffie!!
    Hoop dat de rust je voeten vannacht en morgen goed doet en wens je een mooie tocht toe!!

  • 04 April 2013 - 22:28

    Petra A:

    Hoi Fred
    Iedere avond lees ik je avontuur en met diepe bewondering voor je geleverde prestaties tot nog toe. Die Franse chocobroodjes zijn heerlijk en leveren genoeg calorieën. Ik hoop voor je dat die lichamelijke ongemakken niet al te lang duren. Veel succes morgen zonder materiaal pech of ongelukjes.
    Petra

  • 04 April 2013 - 22:41

    Patrick Knoben:

    Kop op Fred, we laten ons toch niet klein krijgen door een blaartje. Ik zal eens een schietgebedje richten aan ooze leeve heer, zodat deze je weer gezond en wel op weg kan helpen tot aan je einddoel. Groeten Patrick

  • 04 April 2013 - 22:54

    Rolf En Janine:

    Ha Fred, zojuist weer even 'bijgelezen'...het is net of je een spannend boek leest: hoe zou het toch verder gaan met Pelgrim Fred! Een aantal zaken zijn ontroerend, zoals het gebedje voor mam en overige familieleden....maar, overall zijn we blij om te lezen dat je - naast tegenvallertjes als een blaartje- ook kunt genieten, gelukkig! Hou vol, je kunt het. We zijn nu al trots op je en denken met regelmaat aan je, veel liefs Rolf en Janine

  • 04 April 2013 - 23:24

    Rimca:

    Ha die Fred!

    Rustig aan met je voeten....ze moeten nog een paar kilometers mee! Ik ben blij voor je dat die enkel niet dik is geworden. Morgen een korte etappe, ik hoop over een verharde weg. Succes!
    Groetjes, Rimca

  • 05 April 2013 - 01:14

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, ik lees elke dag je reis verslag met plezier ik denk dat je als alles volbracht is dat je een boek kunt schrijven over het verloop van je reis en wat je meemaakt ik zou zeggen verzorg je voet goed en morgen er weer tegen aan gelukkig een korte etappe.

    Gr. Henk en Jose

  • 05 April 2013 - 04:08

    Giel:

    Fred
    Ben voorzichtig met die knie.neem zoveel mogenlijk rust. Neem anders een rustdag in.
    Als het blijft aan houden
    SUCCES

  • 05 April 2013 - 06:58

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Ben je een beetje voorzichtig met die "oude botten " .
    Gelukkig dat je een paar grote voeten hebt, dan valt een blaartje niet zo op !
    Nee joh, zonder gekheid het is ook reeds een flink stuk dat je gelopen hebt dus is het niet zo verwonderlijk dat je last krijgt.
    Als je vandaag de helft loopt van normaal eet je dan ook maar 1 chocobroodje of toch nog twee ?
    Geniet van alle mooie dingen die je vandaag tegenkomt en neem wat extra rust voor je knie.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 05 April 2013 - 07:15

    René:

    Hoi Freddie,

    Mooi landelijk gebied waar je nu loopt als ik de kaart goed interpreteer..... Vind het super hoe jij je door de afstand heen werkt. Zorg goed voor je voetjes, je hebt ze écht heel hard nodig voor het vervolg. Morgen kort traject, 's avonds voetjes hoog misschien onder het genot van een speciaalbiertje. Moet toch helpen dacht ik!!

    Walk on!
    René

  • 05 April 2013 - 08:39

    Monica:

    Hey Fred!

    Goed bezig!
    Misschien kun je vanavond nog een voetmassage scoren in Nevers :-)
    Een soda voetenbad doet ook goed!
    Vandaag 'maar' 14 km dus je kunt lekker op het gemak lopen.

    Gr Monica

  • 05 April 2013 - 09:16

    Bas De Wit:

    Hoi Vred

    je bend zo goet bezig he ik ben heeel trods op jau !!
    Hoopelik gaad de pein aan je foeten weer znel over en keik maar uid met je knie
    veel feel sukses med de resd van je rijs door vrankrijk en Zpanje

    grtoetjus Bas de VVit ;)

  • 05 April 2013 - 10:24

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Jammer dat je toch alleen loopt, maar ik moet zeggen je houdt goed de moed erin en dat tekent je.
    Jammer van dat blaartje maar hopelijk geneest het snel zodat je er geen last meer van hebt. Voor vandaag 5 april een korte rit maar dan kunnen je voeten ook weer eens goed rusten.Veel succes en tot morgen.
    groetjes
    Niek

  • 05 April 2013 - 12:48

    Claudia:

    Hey Fredl,

    O jee, het verval begint al zijn tol te eisen, zoals Jolanda al schreef: Denk aan je oude botjes!!
    Maar als je iedere avond onze steunbetuigingen leest zul je toch weer frisse moed krijgen om opnieuw de volgende km's af te leggen.
    Wat de spelvouten betreft...........das wel lachen.
    We hebben net in de kantine hard gelachen om het berichtje van Bas de VVit.
    Mis je ons niet een beetje, lekker op het lab een beetje niksen, praten en internetten en af en toe een beetje werken, hahaha.
    Jongen zet hem op, je kunt het.

    Groetjes Claudia

  • 05 April 2013 - 13:23

    Gwen:

    Heee Fred,

    Je bent al goed op dreef! Maar doe voorzichtig met die voetjes hè? Je moet nog maar een klein stukje ;0)
    Verder sluit ik me aan bij het advies van René: zo'n lekker speciaalbiertje doet wonderen!

    Grtn Gwen (mama van gezonde dochter Isis)

  • 05 April 2013 - 14:33

    Wim En Helma:

    Hoi Fredje,

    Heb je nou een blaar op je voet, of staar op je toet ? Want met die spelfouten van jou weten we het toch niet helemaal zeker.......

    Groetjes uit Stramproy,
    Wim en Helma


  • 05 April 2013 - 15:10

    Iné:

    He Fred Ik hoop dat al dat lopen je niet op je hersens slaat. Maar dat zal toch niet.
    Voorzichtig met de pootjes en ga zo door.
    Veel groeten van Iné

  • 05 April 2013 - 16:48

    Wim D'r Generaal:

    Hei Fred,
    ondanks dat je denkt dat je alleen loopt: You never walk alone!!! Op je rechterschouder zit er eentje (engelbewaarder), van boven waakt er iemand (God Vader) en dan allemaal je vrienden en kennissen die je berichten lezen. Dus ..... Succes.

  • 05 April 2013 - 19:04

    Lizet Weijzen:

    Hoi Fred,

    Even een update van het baby front:
    Gwen heeft een mooie dochter Isis en Miranda een prachtige zoon Sven.

    Groetjes, Lizet

Tags: santiago , camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 203336

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: