Dag 22, Chablis naar Bessy-sur-Cure (28 km) - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 22, Chablis naar Bessy-sur-Cure (28 km) - Reisverslag uit Bessy-sur-Cure, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 22, Chablis naar Bessy-sur-Cure (28 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

31 Maart 2013 | Frankrijk, Bessy-sur-Cure

Vandaag net als iedereen even moeite gehad met opstaan. Gisteren toch iets later naar bed gegaan, vanwege het etentje. Toch lekker geslapen ondanks dat het kort was. Om 8 uur ontbijt, erg ruim en lekker. Uiteindelijk tegen 9.30 uur vertrokken. Er was nog een soort luikse markt in Chablis. En nog bij de bakker binnenlopen voor brood. Want vanavond en morgenvroeg moeten we zelf ons eten klaarmaken. Maar dan op pad, en wat gebeurt er...het zonnetje schijnt. Heerlijk, komt het voorjaar dan eindelijk uit de kast ?
De eerste 6 km. gaan over een hele rustige d- weg, hierna lekker door de wijngaarden en velden lopen totdat we zo'n 12 km. erop hebben zitten.Ik sla voor om hier lekker in het veld, in de zon van onze lunch te genieten, voordat we weer over de d-weg heen gaan lopen. Tot op dit moment hebben we al 6 herten gezien, op amper 10 meter afstand. Na een half uur lekker lunchen roept de plicht weer, we have to go again. We komen door twee echt uitgestorven dorpen, totdat Amina ineens uit het niets zegt "wat is dat", inderdaad, het waren de eerste twee personen die we vandaag zagen nadat we uit Chablis waren vertrokken. Heerlijk zo rustig en verlaten, een keer was ik echt weggedroomd tijdens het lopen, totdat er een auto stopte en men vroeg of we naar Santiago gaan. Ik schrok echt!!!!
In Vermenton, 5 km. voor de finish wilde we proberen koffie te gaan drinken. Natuurlijk jullie raden het, zonder succes. De enie kroeg was dicht en de andere was al 10 jaar niet meer open geweest. Dus dan maar verder. Het laatste stukje ging over de d- weg die toch behoorlijk druk was, blij dat we er waren in Bessy-sur-Cure. Op zoek naar het gemeentehuis om te kijken waar we de sleutel konden krijgen. Gelukkig was dit er naast. We hebben een mooie slaapkamer gekregen met douche en toilet. En omdat er gestookt wordt moeten we € 25 i.p.v. €20 betalen, zonder eten of drinken. Eerst even buiten in de zon zitten en het pelgrimsbureau in Brunssum bellen. Daarna lekker douchen en de was doen, en natuurlijk even checken of de kaarsjes voor Roda JC hebben geholpen. In elk geval niet verloren.
Ineens roept mijn maag om eten. Het menu is sardientjes in tomatensaus uit blik met brood en een macroni salade. En als huiswijn water uit de kraan. Zo nu is mijn maag gevuld en de rugzak weer 450 gram lichter. Zo denkt een pelgrim steeds. Ondertussen stuur ik al een sms richting het pelgrimsbureau in Brunssum om dit allemaal online te zetten. De was is inmiddels al bijna droog, mooi is dat. Even nog afwassen en dan lekker op bed muziek luisteren en op tijd gaan slapen. Morgen is een dag waar ik naar uitkijk, aankomst in Vezelay, de stad waar vele pelgrims beginnen en dus sluit ik al een mooi deel af. Ook de laatste wandeldag met Amina, maar misschien komen we ons nog wel tegen verder op de route. Want zij gaat nu ongeveer 2 weken een andere route lopen, en dan komen de routes weer samen. Ik heb ook weer zin om alleen te lopen of weer andere pelgrims te gaan ontmoeten. Voor nu slaap en droom allemaal zacht en geniet van de tweede paasdag.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 31 Maart 2013 - 22:17

    Fieny:

    Fred het is altijd spannend je pelgrims berichten te lezen we volgen je route op de kaart hopelijk moet je niet te lang alleen lopen het lijkt me heel leuk zo iets te kunnen doen .
    welterusten en een mooie zonnige wandeldag

    gr ton en fieny

  • 31 Maart 2013 - 22:18

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred,gelukkig wordt langzaam het weer beter en kun je meer genieten van alles om je heen ik geloof elke dag steekt vol verrassingen met wat je tegen komt en beleeft maar ik geloof dat de mensen wel behulpzaam zijn en gastvrij , fred ik wens je morgen een mooie etappe en goed weer.

    Gr. Henk en Jose

  • 31 Maart 2013 - 22:32

    René:

    Hoi Fred,
    Gaat nog steeds er goed lees ik, morgen naar de "Pelgrim verzamelplaats". Ben benieuwd hoe het zal bevallen, wellicht veel mooie verhalen. Gisteren heb ik mijn jaarlijkse 80 km gelopen, vandaag spierpijn en pijnlijke voeten van de blaren (ben ik niet gewend). Als 380ste om 18:32 over de streep gegaan, een persoonlijk record. Dit alles is natuurlijk maar een schijntje t.o.v. jouw tocht, maar toch......
    Dan ga jij uiteindelijk weer alleen op pad een nieuwe fase van de route. Succes toegewenst!

    Groet, René

  • 31 Maart 2013 - 22:50

    Roy:

    Hoi Fred,

    Fijn dat je in het zonnetje hebt kunnen lopen met af en toe een hertje langs de weg, klinkt erg aangenaam.

    Rest me je veel succes te wensen met het behalen van je volgende doel - Vezelay. Hopelijk kom je in of na Vezelay weer een paar leuke en interessante mensen tegen, al is een dagje alleen lopen misschien ook wel weer fijn. Geniet van de dag!!

    Gr. Roy

    ps 1 kaarsje, 1 punt? maar goed dat je er niet 3 opgestoken had.
    Voor PSV nog niks aan het handje, gewoon de rest winnen en dan ben je kampioen. Al ben ik bang dat ik
    daar wel hééél veel kaarsjes voor kom aan het branden,haha.

  • 01 April 2013 - 11:10

    Claudia:

    Hey Fredje,

    Eindelijk een het zonnetje voor je, dat maakt al een heel verschil tijdens je wandeling.
    Wel fijn dat je Amina waarschijnlijk weer tergenkomt na 2 weken, kunnen jullie weer ervaringen uitwisselen.
    En idd even alleen lopen is ook goed, kun je weet eens over alles nadenken.
    Geniet van je tocht en van de zon, stuur ook eens wat warmte onze kant uit.

    Groetjes Claudia

  • 02 April 2013 - 08:46

    Bas De Wit:

    Hoi Fred,

    Goed bezig kerel !!!
    Volgens mij heb je de smaak goed te pakken. Drink maar niet teveel huiswijn uit de kraan , want voor je het weet raak je in de war .... net als Roy die denkt dat er niks aan de hand is bij PSV..... proest !!!
    En droom maar niet te veel weg anders moeten we je dalijk in italie oppikken ipv spanje ;)

    Anywayz keep up the good work mate


Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 203338

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: