Een ijzige Mikmannentocht - Reisverslag uit Wellen, België van skippy - WaarBenJij.nu Een ijzige Mikmannentocht - Reisverslag uit Wellen, België van skippy - WaarBenJij.nu

Een ijzige Mikmannentocht

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

08 December 2012 | België, Wellen

Vandaag staat er weer een trainingstocht op het programma.
Ik heb gekozen voor de Mikmannentocht bij de Bokkestrijders in Wellen (Belgie).
Het inlopen van de nieuwe schoenen is tot nu toe goed verlopen, voor deze tocht neem ik voor het eerst de "zware" rugzak mee die ook tijdens de Camino naar Santiago meeneem. De rugzak weegt vandaag rond de 11 kg.
Bij de voetbalclub van Wellen is de start, het is ijzig koud, rond de min 11 graden. Dus tijd voor een goed fleeche jack, handschoenen en een muts. De route vandaag gaat voornamelijk door de velden rondom Wellen en Alken. Op de asfalt wegen is het vaak verradelijk glad, op de veldwegen is het keihard, en soms is het balanceren om niet uit te glijden, dit komt door de bevroren plassen water.
Ik loop de 18,5 km met daarbij nog een extra rondje van 4 km. Het gaat erg lekker en met de rugzak heb ik geen enkel probleem, veel wandelaars vinden het wel vreemd, oppad te zijn met een grote rugzak, en ik moet dan ook een aantal maal vertellen wat mij bezielt.
Maar als ik uitleg dat ik train voor mijn tocht naar Santiago, wensen ze mij veel succes.
Al met al een geslaagde training. Ik merk dat het steeds beter gaat. De eerste echte test is de tocht naar Banneux vanuit Valkenburg .

Tags: Santiago, camino