Een ijzige Mikmannentocht - Reisverslag uit Wellen, België van skippy - WaarBenJij.nu Een ijzige Mikmannentocht - Reisverslag uit Wellen, België van skippy - WaarBenJij.nu

Een ijzige Mikmannentocht

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

08 December 2012 | België, Wellen

Vandaag staat er weer een trainingstocht op het programma.
Ik heb gekozen voor de Mikmannentocht bij de Bokkestrijders in Wellen (Belgie).
Het inlopen van de nieuwe schoenen is tot nu toe goed verlopen, voor deze tocht neem ik voor het eerst de "zware" rugzak mee die ook tijdens de Camino naar Santiago meeneem. De rugzak weegt vandaag rond de 11 kg.
Bij de voetbalclub van Wellen is de start, het is ijzig koud, rond de min 11 graden. Dus tijd voor een goed fleeche jack, handschoenen en een muts. De route vandaag gaat voornamelijk door de velden rondom Wellen en Alken. Op de asfalt wegen is het vaak verradelijk glad, op de veldwegen is het keihard, en soms is het balanceren om niet uit te glijden, dit komt door de bevroren plassen water.
Ik loop de 18,5 km met daarbij nog een extra rondje van 4 km. Het gaat erg lekker en met de rugzak heb ik geen enkel probleem, veel wandelaars vinden het wel vreemd, oppad te zijn met een grote rugzak, en ik moet dan ook een aantal maal vertellen wat mij bezielt.
Maar als ik uitleg dat ik train voor mijn tocht naar Santiago, wensen ze mij veel succes.
Al met al een geslaagde training. Ik merk dat het steeds beter gaat. De eerste echte test is de tocht naar Banneux vanuit Valkenburg .

Tags: Santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 203338

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: