Dag 2, Vise naar Angleur (27,5km) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu Dag 2, Vise naar Angleur (27,5km) - Reisverslag uit Angleur, België van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 2, Vise naar Angleur (27,5km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

11 Maart 2013 | België, Angleur

Na een goede nachtrust ben ik tegen 6.30 uur opgestaan. Ik voelde wel nog mijn blaar onder mijn linkervoet. Dus eerst even mijn voeten goed verzorgen en mijn benen extra insmeren tegen verstijving door de kou.
Dan beneden met de familie lekker ontbijten, een kop koffie met daarbij een donker bruin broodje met kaas en ham en nog een croissant. Als toetje neem ik een joghurt. Een appel en banaan krijg ik van de huisvrouw mee.
Dan wordt het tijd om op pad te gaan, de eerste 100 meter vallen behoorlijk tegen. Stijfheid en last van de blaar onder mijn voeten. Maar ik zeg tegen me zelf, kom op Skippy, Santiago de Compostella komt steeds korter bij dus....doorbijten. Na een kilometer of twee gaat het weer iets beter.
Via Richelle en Longpont kom ik dan aan bij Rabosee, het is niet altijd duidelijk aangeven en de mensen kennen zich ook niet uit. Daarbij is het ook nog begonnen met sneeuw regen. Ik drink een kop koffie hier met een broodje, om een beetje op te warmen. Dat gaat het verder naar Luik, dat gaat vrij goed, maar dan....
Door de sneeuw is de markering op de straat niet meer te zien, en schijnbaar weet geen enkele Luikenaar de St. Jacques Kathedraal te liggen. Dus wordt ik letterlijk van links naar rechts en weer terug gestuurd, Tegen 14.20 uur bereik ik dan toch de Kathedraal, en haal daar mijn stempel.
Nu nog verder naar Angleur, dit is ook niet eenvoudig, maar via het station en een behulpzame drogist medewerkster kom ik tegen 17.00 uur bij de heer Meurs in Angleur.
Ik heb het wel gehad voor vandaag.
De heer Meurs vangt mij super op, een oude man met een hart voor pelgrims, een echte aanrader.
Hij maakt een lekker maaltijd, soep met aardappelen, bonen, schnitzel en als toetje een pannenkoek met daar in appelschijven gedrenkt in jenever.
Tegen 21.30 uur ga ik lekker slapen.

Welterusten Pelgrim Fred "Skippy"

  • 24 Augustus 2013 - 21:13

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Heb ik iets gemist en ben je opnieuw begonnen? Ik begrijp dat je alles aan het bijwerken bent.
    Hoe is het met je pootje vraagt Juliëtte? Succes, maar goed dat je nu niet moet lopen :-)

    Groetjes van de harde werkers,

    Juliëtte en Rimca

  • 24 Augustus 2013 - 22:49

    Henny:

    ...ik dacht ook al.....gaat hij een paar routes opnieuw lopen maar bij het openen van de site zag ik dat het van maart was...........opnieuw alles aan het beleven ???? met groet

  • 26 Augustus 2013 - 15:09

    Wim En Helma:

    Hoi Fredje,

    In Polen zag ik op 'n avond alles "dubbel", weet je nog ? Ik geloof dat ik er nu weer last van heb !!!!

    Groetjes Helma

  • 30 September 2013 - 20:44

    Kitty:

    Hallo,
    Ik zit er ook aan te denken om de camino vanuit Nederland te lopen, en heb een paar vragen, waar ik niet echt uit kom.
    Zijn er goede wandelkaarten te krijgen voor Nederland, Belgie en Frankrijk of staat de route duidelijk aangegeven. Ik heb via internet wel kaarten en infoboekjes gezien, maar dat was meer vanaf midden Frankrijk. Ik hoop dat je wat info hebt.
    groetjes Kitty

  • 30 September 2013 - 21:53

    Skippy:

    Wat is u email adres kitty.

  • 06 Februari 2014 - 17:29

    Josef:

    Hallo Fred,
    ich wohne in Gangelt (D) -ungefähr 10km von Sittard. Habe auch 10 Jahre in Sittard gewohnt. Nächstes Jahr habe ich vor, von Gangelt über Sittard nach Santiago zu gehen, allerdings unten den Camino Norte (letztes Jahr bin ich den Frances bis nach Porto gegangen, dann Rückflug nach Maastricht). 2010 habe ich den Camino Frances mit dem Fahrrad gemacht.
    Kannst Du mir sagen, ob die Wegmarkierung ab Sittard ausreichend ist und ob es genügend Übernachtungsmöglichkeiten gibt. Welches Kartenmaterial hast Du gebraucht?
    Du kannst Deine Antwort natürlich in Deiner Sprache schreiben, damit habe ich kein Problem.
    Vielen Dank.
    Josef

  • 07 Februari 2014 - 13:05

    Fred:

    Hallo Josef, kun je je email adres naar mijn sturen, info@skippy-ontour.nl

    Dankje

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 3228
Totaal aantal bezoekers 203322

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: