Dag 34, Cluis naar Chambon (29 km.) - Reisverslag uit Éguzon-Chantôme, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 34, Cluis naar Chambon (29 km.) - Reisverslag uit Éguzon-Chantôme, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 34, Cluis naar Chambon (29 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

12 April 2013 | Frankrijk, Éguzon-Chantôme

Een kort berichtje. Goed geslapen, om 8.50 uur de deur uitgegaan en het was nog droog totdat ik het dorp uit liep. Niet de hele dag regen maar zeer heftige buien. Tot Gargilesse (18 km.) ging het over rustige D-wegen. De normale route is bijna niet te doen over de graspaden. In Gargilesse dik 1,5 uur verplicht moeten pauzeren in een cafe. Dit vanwege de heftige onweersbuien. Dan nog 12 km. naar Chambon gelegen aan het meer van Eguzon. Hopelijk niet nog zo'n dag, want het is niet meer leuk,alleen maar regen de laatste dagen en ook nog de gehele dag. Het wordt tijd voor een nieuw wereldwonder de "ZON". Skippy gaat slapen en gaat vast dromen van dat oranje- gele bolletje met die warme straaltjes.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 12 April 2013 - 22:13

    Fieny:

    Fred dromen zijn bedrog hopelijk komt de droom van nieuwe schoenen wel uit en hoef je niet op je sokken verder

    Droom maar van een groot glas Leffe in de zon

    Gr de B

  • 12 April 2013 - 22:13

    Iris:

    Volgens de weerberichten morgen nog niet zo goed maar dan komt het mooie weer.
    Volhouden.

  • 12 April 2013 - 22:18

    Frits Render:

    hoi Fred,
    tijdens een bezoek aan het schone Orbis lab -om weer es wat te hobbyen aan jullie Beckman-apparaten- trof ik Wesley bij een pc die jouw verslag zat te lezen. Mijn belangstelling was onmiddellijk gewekt.Zo'n megatocht is al imposant, maar om deze ook nog eens lopend te volbrengen... petje af!!Ik beloof je bij deze dat je vanaf nu alleen nog maar schitterend weer krijgt!! Ik ben bij je, toi toi toi..!!


    groetjes,


    een vd beckmannen

  • 12 April 2013 - 22:37

    Petra A:

    Hoi Fred

    Meteo France geeft je morgen een droge maar bewolkte dag en na de middag ook zon. Zondag het je bescherming nodig tegen de zon. Ik hoop voor je dat die berichten kloppen en dat je dromen dus uitkomen. Ik kijk weer uit naar je volg blog.
    groetjes,
    Petra

  • 13 April 2013 - 04:28

    Ellen En Yvo:

    hallo fred,

    hoe langer je nog in je bedje ligt hoe droger het wordt.
    op dit moment zijn bij ons de vogels al gaan fluiten.
    helaas zou vandaag nog regen vallen en wellicht de komende dagen ook nog maar echt waar....het wordt warmer dus zal het zeker ook lente gaan worden.
    kan me voorstellen dat lopen in de regen zeer demotiverend is....maar kom op....kijk maar eens achterom naar de weg en gedachten die je al hebt afgelegd.
    ruim 1/3 zit er nu op en het wordt alleen maar mooier.
    blijf vooral ook veel fotos maken....je kan niet meer terug naar wat je hebt gezien!
    in gedachten lopen we met je mee!!!
    sleep well,
    ellen en yvo

  • 13 April 2013 - 11:21

    Resie:

    Hoi Fred,
    Vandaag mijn nieuwe zaterdagritueel gedaan. Een half uur leuke verhaaltjes lezen van onze pelgrim Fred! Wat een avontuur en moed!
    Super, dat je toch maar weer en wind getrotseerd hebt op zoek naar de "ZON". Ik doe mijn petje af voor je!!
    Ga zo door, wij zijn trots op je!

    Groetjes, Resie.

  • 13 April 2013 - 13:46

    Nico:

    Fred,

    Het oranje-gele bolletje is naar het noorden gevlogen in je dromen.We sturen hem weer zo snel mogelijk weer terug, dat je niet meer hoeft te dromen, en ze je zal volgen op de rest van jou camino.
    We hebben ook nog goed nieuws, in plaats van donderdag kom je dinsdag al aan in Limoges.
    "foutje van je secretaresse".
    we wensen je nog veel wandel plezier,en lopen met je mee van uit de stoel.

    groetjes, Nico.

  • 13 April 2013 - 20:38

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Jammer om te lezen dat je zo'n natte dag hebt beleefd, maar je weet dat pelgrimeren niet alleen leuk kan zijn. Toch heb ik grote bewondering voor je hoe jij je tot nu toe er door hebt geworsteld met name dat slechte weer.
    Ik wens je toch eindelijk zon toe, een mooie wandeling morgen en slaap lekker.
    Groetjes,
    Niek

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 203338

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: