Dag 47, Mussidan naar Sainte- Foy-La-Grande (35km) - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 47, Mussidan naar Sainte- Foy-La-Grande (35km) - Reisverslag uit Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 47, Mussidan naar Sainte- Foy-La-Grande (35km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

25 April 2013 | Frankrijk, Sainte-Foy-la-Grande

Vannacht niet zo goed geslapen, omdat er iemand was die meer dan 5 maal naar het toilet moest en dan ook nog boven ligt in een stapelbed. En dan ook nog steeds de deur op slot doet, oke dan, maar weet dan ook hoe je de deur weer opent. Uiteindelijk is het dan 5.45 uur en Alain begint te rommelen en dan staan ik en Amina ook maar op. Snel aankleden, alles ligt klaar, en dan naar beneden. Ik verzorg even goed mijn voeten voor deze lange tocht en dan ontbijten. Na het ontbijten alles inpakken en boven nog even naar het toilet en tanden poetsen. Om 6.55 uur zijn wij klaar. Als de kerkklok 7.00uur slaat vertrekken we, eerst even wat zigzaggen door het dorp en dan een D- weg in, die in het verlengde loopt van de drukke D- 20. Deze rustige D- weg lopen we tot aan de autosnelweg (6km) De temperatuur is nu nog aangenaam, gelukkig. We hadden ook besloten om een kleine pauze pas in te lassen na 15km. Maar dit gebeurt na 7 km om wat kleding uit te doen. Het tempo is redelijk, niet te gek want dit kan vanmiddag gaan tegenwerken. Het is vooral asfalt en open velden waar we doorheen lopen en af en toe een stukje bos. Het stuk tussen 9 en 15 km loopt wel door bos, maar dan wel een kaarsrechte weg die geasfalteerd is. De dorpen die we passeren zijn voorzien van helemaal niets, alleen een kerk. We komen nog iemand in een lelijke eend tegen die ons een bon camino wenst en ons uitlegt waar over 8 km een mooie gite ligt. Maar onze interesse gaat uit naar de verse aardbeien die op de achterbank staan. Alain vraagt ook nog, zijn ze vers, en de chauffeur antwoordt, ja. Hij begrijpt duidelijk de hint niet en gaat verder. Na 19 km lunchen we in een stokje bos op het asfalt (11.50 uur) Het smaakt goed en dat hadden we nodig. De temperatuur is inmiddels opgelopen naar 30 graden. Na een half uur gaat het verder voor de laatste 15 km. Als we voorbij een camping komen nog even de camelbag vullen en verder. We maken nog een korte pauze boven op een wijnveld van 10 min. En dan een steile afdaling richting de rivier de Dordonge. Als we het dorpje inlopen, ligt naast de kerk onze gite. We zijn de enige vannacht, dus rust. Eerst inschrijven, en we mogen de wasmachine gebruiken dus..... Dan douchen en naar de supermarkt voor het eten. Dan op zoek naar een cafe voor het welverdiende pilsje. Na een lekker pilsje terug voor te eten. Dit keer nudels met veel salade erbij en brood en een rood wijntje. Heerlijk gegeten. Nog even nagenieten in de tuin, de blog schrijven en dan naar bed.

Motto van de dag: Un vovage de mille lieues commence par un pas.

A journey of a thousand miles begins with one step.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 25 April 2013 - 22:42

Josien Delissen:

Hoi Fred,

Het begint aardig op te schieten, over 2 maanden heb je het erop zitten, je bent nu 2 maanden onderweg.

Nou ik vindt het een hele onderneming, dus veel wandel plezier.

Gr Josien

• 25 April 2013 - 22:46

Roy:

Gewandeld bij een temperatuur van 30 gr. , dat was de eerste dagen van je camino wel anders hé!
    Deze temperaturen zullen ook een uitdaging vormen, maar ook die kun je aan. Hopelijk heb je een goede nachtrust gehad in de rustige gite en is Alain niet té vroeg begonnen met rond rommelen. Ik wens je weer een mooie, leuke en voorspoedige etappe toe!!

Gr. Roy

• 26 April 2013 - 07:22

René:

Hey pelgrim,

Het gaat goed ondanks de wat hogere temperatuur. Blijf dan vooral rustig lopen en drink veel, heel veel water. Nu je écht helemaal in de bordeaux-streek zit kun je dan 's avonds van een goed en doorgaans stevig wijntje.
    Ga zo door, Spanje komt langzaam in zicht........

Groet en veel wandelplezier,
    René

• 26 April 2013 - 08:11

Gwen:

Morge Fred,

Je verhalen beginnen steeds poëtischer te worden. Je bent al een echte pelgrim.... Met al die wijntjes en biertjes is het helemaal feest! Om je lasten wat te verlichten zullen wij hier ook wat drinken op je pelgrimstocht!!
    Groetjes aan je wandel maatjes en geniet!
    Gwen

• 26 April 2013 - 08:38

Jolanda:

Hey Fredje,

De zomerse temperaturen beginnen, wat een verschil met het begin.
    Je kunt straks vertellen dat je alle weertypes hebt doorstaan. Zoals René reeds schreef...veel drinken...vooral water, soms een pilsje en af en toe een wijntje.
    Stuur Alain eens naar een uroloog misschien slapen jullie daarna beter ;-)

Tot morgen
    Jolanda.

• 26 April 2013 - 13:13

Ger:

Hoi Fred,

Lekker dat de temperatuur aangenaam blijft. Zeker aangenaam als je op een terrasje van je verdiende pilske geniet. Het gaat goed met jullie als trio. De "sjwuung" zit er goed in, houden zo.
    Dadelijk komen de Pyreneeën in zicht en voor dat je het weet zit je in Spanje. Ja, ook de tijd van een pelgrim gaat soms heel vlug.
    Zelf vertrek ik a.s.zondag 28 april naar Konstanz, om daar maandag 29 april te beginnen aan mijn tocht naar S.d.Compostela/Muxia. Overigens ben ik te volgen op: www.ongerwaeg.nl
    Ik zal proberen om je te blijven volgen, want "det mot kenne"
    Heel veel succes verder op je pelgrimstocht, het gaat je goed.

Ultreia

Ger.

• 26 April 2013 - 13:44

Wim En Helma:

hoi Fredje,

Hier weer eens een berichtje uit Rooi. Het gaat nog steeds goed met je hé, Spanje komt al een heel klein beetje in zicht. Bij ons gaan de voorbereidingen voor het OLS goed. De wei begind al aardig groen te worden. Leuk dat je Amina weer bent tegengekomen.
    We wensen je nog vele fijne kilometers toe.

Groetjes Wim en Helma

• 26 April 2013 - 16:02

Niek Vroemen:

Fred,
    Jammer dat je eens niet goed geslapen hebt maar wel leuk dat je twee leuke medepelgrims hebt om mee te lopen. Goed weer en goede zin is waar je het van moet hebben en als beloning lekker pilske en goede wijn. Slaap deze nacht maar goed en voor morgen weer goed weer en een leuke wandeling met Amina en Alain.
    Tot morgen, groetjes
    Niek

• 26 April 2013 - 19:17

Jan Maurits:

Hoi Fred,

Zo'n beetje op of over de helft naar SdC.

Het wordt alleen maar leuker !

Ultreia !

Jan.