Dag 53, Bazas naar Captieux (20 km) - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 53, Bazas naar Captieux (20 km) - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 53, Bazas naar Captieux (20 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

01 Mei 2013 | Frankrijk, Captieux

Een redelijke nachtrust gehad, alleen het was vrij fris op de kamer. Om 7.15 uur loopt de wekker af. Eerst de voeten verzorgen en dan aankleden en alles weer inpakken. Tegen 7.45 uur ontbijt, lekker eenvoudig met koffie, brood, smeerkaas, jus en ananas yoghurt. Het smaakt extra lekker als je het zelf klaarmaakt en de rugzak wordt er lichter van. Tegen 8.20 uur loop ik richting kathedraal waar ik met Paul heb afgesproken, om vandaag op deze korte route, samen te lopen. Als ik voorbij de boulangerie kom loop ik even binnen. Voor een cerealbrood, pain du choco en een massion du raissin. Als ik bij de kathedraal kom is Paul er nog niet. Hij komt even later aan. Hij sliep in een hotel en hij komt uit Belgié. De eerste 2 km zijn nog afwisselend, dan links dan weer rechts en dan komen we langs een oud verlaten station, een kaartje kun je er allang niet meer kopen. Dus.... Toch nemen we de trein. Want vanaf hier loopt de route tot aan onze slaapplaats in Captieux over dit verlaten spoor. Soms zie je nog spoorbielzen en bouten liggen. Het spoor loopt door een bos, eerst met veel loofbomen en als we een weg oversteken veranderd het bos in een dennebos. De enige fout die je vandaag kunt maken is na het oversteken van de A65 snelweg. Want meteen is er een splitsing en je moet hier naar links. Hier ontbreekt een aanwijs paaltje. Maar de gps geeft uitkomst. Het is lekker lopen en af en toe valt er een klein buitje. Maar hier merk ik niet veel van. Tegen 12.15 uur bereiken we het eindstation Captieux. Eerst mijn gereserveerde hotel annuleren
(kamer kost €55) reden : problemen met de feestdag en de schoenen.
Maar dan 5 min. later daar naar binnen gaan om te vragen voor de sleutel van de gemeente gite. Deze is nog niet helemaal klaar, want de keuken moet nog worden afgebouwd. Voor de rest is alles klaar. De gite staat alleen pas in één franse gids vermeldt en is tot de officiële opening beschikbaar tegen elke vrije gave. Dus vele malen goedkoper dan het hotel. In hotel gaan we wel het pelgrims menu eten. In de gite aangekomen eerst even lunchen en dan een kop koffie drinken in het dorp. Er is slechts een ding open op deze "feestdag" 1 mei. Nog snel een pilsje besteld voor dat deze ook vanmiddag dicht gaat. Gelukkig heb ik op het terras internet en kan ik even aan de blog werken. Tegen 15.45 uur lopen we langzaam terug naar de gite en ga ik lekker douchen en ook op een feestdag wordt de was gewassen. Nog wat lekker relaxen en praten over koetjes en kalfjes. Tegen 19.00uur gaan we met z'n drieën (er is nog een franse pelgrim bij gekomen) naar het restaurant "Des Landes"
om te eten want het gaf hier een pelgrims menu. Als we aankomen blijkt het dicht te zijn. Dus even wachten op een bankje bij de kerk. Maar ook om 19.30uur is het nog dicht, dan maar bellen en we krijgen een antwoordapparaat eraan. Dus vergeet het maar. Dit was ook het hotel geweest waar ik ook eigenlijk zou blijven slapen en waar ik me vanmiddag heb afgemeld. Gelukkig is er nog een kleine supermarkt open. Hier een fruitsap, salade en toetje gehaald als avondeten samen met brood en een blikje sardientjes in tomatensaus.Het smaakt goed. Na het eten de blog bij geschrijven en dan lekker slapen.Want morgen wil ik om 7.00uur naar Roquefort (33km). De langste etappe nog in Frankrijk voordat ik om 9 mei aankom in StJean-Pied- de Port.

Welterusten pelgrim Fred
"Skippy

  • 02 Mei 2013 - 08:44

    Bob:

    Goedemorgen Fred,

    weer even je blog gelezen, en ik realiseer me ineens hoe bizar het eigenlijk is, dat je al zo lang aan het lopen bent. Petje af! Goed om te horen, dat je weer nieuwe stappers hebt. Zo kun je ook weer de blits maken in de lokale disco ;-)
    Hoop, dat de lokale buitjes ook langzaam afnemen, en je de rest van je reis in een lekker zonnetje kunt volbrengen. Hang in there.

    Gr bob

  • 02 Mei 2013 - 08:47

    Bas De Wit:

    Hoi Fredje !!

    Al bijna in spanje lees ik !!! knap hoor
    Nog ff en dan kan je aan de paella
    Hou vol , maar volgens mij gaat t je makkelijk lukken zolang je schoenen het maar houden he
    en anders pak je maar teenslippertjes of nike air max hahaha
    spaanse worst en cerveza in zicht kerel !!!!

    Gr Bas

  • 02 Mei 2013 - 10:02

    Wim D'r Generaal:

    Hallo Fred, Zo te lezen gaat het goed met de nieuwe stappers en met je voetjes. Verzorg beiden goed want je moet nog een stukje verder. De eerste helft zit er op, nu deel 2. Succes en laat ze een .... ruiken. Groetjes.

  • 02 Mei 2013 - 15:34

    Niek Vroemen:

    Fred
    Gelukkig gaat je het wandelen op de nieuwe schoenen goed af. Voor de rest lees ik dat het goed met je gaat dus petje af voor jou. Voor morgen de lange dag veel wandelgenot met goed weer en leuke mensen ontmoeten. Veel succes en slaap ze. Tot morgen groetjes
    Niek

  • 02 Mei 2013 - 19:56

    Madeleine:

    Ola Frederico

    Na enkele weekjes in het spaanse zonnetje vertoefd te hebben, weer terug op mijn stekje in Geleen. In de tijd dat ik geluierd heb, heb jij al weer heel wat kilometertjes weg gelopen. Geen wonder dat je schoenen het begeven. Ik hoor je nog zeggen dat die schoenen het wel redden tot je einddoel. Het koste me een hele tijd om al je blogs te lezen maar ik wide toch niets missen van je spannende avontuurtjes. Het is al zo gewoon dat jij aan het trampelen bent en wij al je werk doen!! Spanje nadert met rasse schreden en ook het goede weer komt naar je toe. Het zal steeds warmer worden en je zult nog puffen maar dan zien we misschien een foto van je in korte broek!! Op naar Spanje en goed op jezelf letten. Ik denk dat je moet afkikken van je choco-pain, want die hebben ze in Spanje niet. Dat worden churros. Nationaal ontbijtgerecht in Spanje.
    Doorbijten y bon viaje.

    Muchas recuerdos Madeleine

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1140
Totaal aantal bezoekers 203358

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: