Dag 48, St-Foy La-Grande naar Saint-Ferme (25 km) - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 48, St-Foy La-Grande naar Saint-Ferme (25 km) - Reisverslag uit Saint-Ferme, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 48, St-Foy La-Grande naar Saint-Ferme (25 km)

26 April 2013 | Frankrijk, Saint-Ferme

Heerlijk geslapen vannacht. Zelfs Alain was voor zijn doen laat. We waren de wekker vergeten te zetten en dus werden we wakker van het gestommel van Alain, net voor 7.00 uur. Dus snel aankleden, dan eerst ontbijten. Het smaakt goed. Vandaag een stevig ontbijt want we proberen door te lopen en alleen te stoppen voor een kop koffie op 19,5 km in Pellegrue. Als we vertrekken is het 8.15 uur en het gaat eerst naar de brug van Saint- Foy- La- Grande. Hier ontmoeten we Beatrijs en Silvia uit Alkmaar. Ik ken ze van de twee dagen in Limoges. Het gaat eerst 6 km langs een redelijke D-weg. Maar gelukkig gaat het hierna verder over graswegen en langs wijnvelden. Soms staan er weer mooie spreuken langs de weg. Het is vandaag benauwd en het dreigt de hele tijd te gaan regenen maar er staat veel wind en je kunt de zee ruiken "zilte zeelucht." Het loopt lekker en we besluiten dan ook stevig de pas erin te houden. Wel heeft Amina vandaag de taak als gids op zich genomen. Want hier is bijna niets aangegeven dus voor haar een dubbelrol. In Pellegrue arriveren we om 11.50 uur en gaan dan op zoek naar een cafe voor een kop koffie. De koffie smaakt goed en buiten pakken de wolken zich steeds meer samen. Om 12.40 uur gaan we weer verder voor de laatste 6 km naar Saint- Ferme. Als we dan ongeveer 1 km onderweg zijn begint het te regenen, snel regenpak aan, regenhoes om de rugzak en verder. Het valt gelukkig mee het duurt amper 10 min. Nog een stukje gras, veld, bos en asfalt en we bereiken Saint-Ferme. Het is dan 14.20 uur. Eerst de kerk bezoeken en dan op weg naar de refuge. We zijn de eerste. Er komen nog Maarten en Elly, Beatrijs en Silvia. Eerst inschrijven, lekker douchen en wat wassen. Dan eerst een kleinigheid eten. En omdat het weekend voor de deur staat slaapplaatsen regelen voor zaterdag, zondag en maandag. Het lukt redelijk met het "boeken" . Ik ben ook begonnen met mijn dagelijks verhaaltje voor jullie lezers. Het wordt langzaam tijd voor de kroeg, alleen Alain blijft maar kletsen. Kom op Alain, we hebben dorst. De vrijwilligers hadden bier in de koelkast en dus vandaag geen cafe, maar bier in de refuge. Het eten was rond 19.00 uur, eerst een salade en dan een kippepoot en rijst gevolgd door een kaasplankje en fruit. En als drankje een r....tje. Heerlijk toch. De gite is helemaal vol. Nu eindelijk weer even een verbinding, dus snel buiten de blog afschrijven. Tegen 21.30 uur zullen de oogjes van de schrijver in spe wel dichtvallen.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 27 April 2013 - 12:15

Henk En Jose Mattheij:

Hoi Fred,we hebben je reisverslag een week niet kunnen volgen omdat we zelf op vakantie zijn geweest met een bus met allemaal bekenden voor ons leuk is dat we zijn naar leipzig,dresden ,weimar erfurt goa en gera prachtig maar vermoeiend voor oudere mensen hmmm, maar zo te lezen gaat alles redelijk voorspoedig met het weer en wat je onderweg tegen komt ik denk hoe korter je bij Santiago komt hoe drukker het van de mensen wordt dit lijkt mij geweldig om met deze mensen en culturen kennis te maken ik denk dat jij dat wel doet geniet er maar van goede reis verder.

Henk en Jose

• 27 April 2013 - 20:14

Iné:

He Fred , ik ben weer op het werk en heb even de tijd om je avonturen van de laatste dagen weer te lezen. Je hebt alweer de nodige km afgelegd en inderdaad in heel andere weersomstandigheden dan bij het begin van je tocht.
    Maar een doorgewinterde wandelaar laat zich zeker niet door de zon verslaan denk ik.
    En inderdaad die camelbag maar flink volgooien met (bij zo'n temperaturen) heerlijk H2O.

Als beloning van zo'n dag een lekkere alcoholische versnapering in goed gezelschap, wat wil een mens nog meer.
    Volgens mij geniet je met volle teugen. Heerlijk toch, ik zou zeggen ga zo door.