Dag 44, Sorges naar Perigueux ( 25 km.) - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 44, Sorges naar Perigueux ( 25 km.) - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 44, Sorges naar Perigueux ( 25 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

22 April 2013 | Frankrijk, Périgueux

Vanochtend vroeg opgestaan 6.30 uur. En tegen 7.00 uur zaten wij aan het ontbijt. Een lekker ontbijt met extra een pain du choco. Dat is een verrassing. Na het ontbijt voeten verzorgen en dan om 7.50 uur de deur uit. Het is nog fris buiten. We lopen met z'n drieen meteen een lekker tempo. De etappe gaat het grootste gedeelte door het bos. Alain heeft een handicap volgens Amina, hij moet op een etappe wel 5 keer een sanitaire stop maken. Maar daarentegen is hij humoristisch en een echte fransman. We kunnen het meteen goed vinden me elkaar. Als we na 12 km. ineens de twee Duitse pelgrims en Jan op een bankje zien zitten zijn wij erg verbaasd. Niemand heeft ons ingehaald en ze zijn later vertrokken, en ineens zien wij een auto wegrijden. Wat blijkt ze hebben een lift genomen. Valse pelgrims dus. Na 17 km. nemen we een korte pauze om iets te eten. Tegen 13.50 uur bereiken wij Perigueux. Nu nog ons onderkomen vinden. Het blijkt 3 km. buiten het centrum te liggen. Als we aankomen is er niemand aanwezig. We zetten de rugzakken binnen en reserveren alvast voor morgen. Ik zeg mijn reserveringen voor vandaag en morgen af. Want ik ga nu samen lopen met Amina en Alain. We gaan dan met de bus terug naar het centrum om de kathedraal te bezoeken en een stempel te bemachtigen in onze credenciaal. Natuurlijk drinken we ook een biertje op het terras. Na het lekker biertje gaan we verder, lopen door de kleine steegjes van Perigueux. Als we voorbij de boulangerie komen, even naar binnen voor een brood en een choco broodje voor morgen bij het ontbijt. Als we een monoprix zien gaan we naar binnen en gaan eerst boodschappen doen voor vanavond. We gaan voor een zelfgemaakte salade met targetelli en franse worst. En als toetje yoghurt met ananas. En natuurlijk een fles rode wijn, dit is water voor een pelgrim als hij even niet wandelt. Amina en Alain koken en ik doe de afwas. Nadat ik gedoucht ben is het eten ook klaar, timing he. Het smaakt voortreffelijk en we toasten op een mooie, gezellige camino en vele verschillende ervaringen. Na het eten begin ik met afruimen en ontdek tot ieders verbazing dat er een afwasmachine aanwezig is. Dus de afwas is zo gedaan, alleen morgenvroeg even uitruimen. Maar ja. Amina baalt en gaat snel douchen voordat ze weer een koude douche heeft zoals gisteren. Nu heb ik even de tijd om de blog te schrijven. Morgen gaat het naar Saint- Astier (26 km.) O ja, even iets leuks vergeten, we alle drie zijn geen bus rijders, want als we terug willen naar de hostel nemen we de verkeerde bus. Deze gaat eerst een ronde door de stad. We gaan morgen dus weer gewoon fijn lopen. Dat is ja ook wat we graag doen. Het leven van een pelgrim is super. Geen stress, behalve waar slapen, genoeg eten en drinken, goede route. Ik zou na Santiago best verder willen lopen zoals ik me nu voel. Ik ga nog een wijntje drinken want Alain heeft nog een fles open getrokken. Hij is een bourgondisch type. Morgen slapen we op de camping, in een mobil home.

Wlterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 22 April 2013 - 22:25

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Had jij even geluk met dat afwasmachine! Zo gemakkelijk kwam je er niet vanaf toen we getrakteerd hebben op het werk! En wat fijn dat je Amina weer hebt getroffen. Dat je geniet van je tocht is duidelijk.....ga zo verder!

    Groetjes, Rimca

  • 23 April 2013 - 06:35

    Jolanda:

    Hey Fredje,

    Ja ja, je zal niet geweten hebben dat er een afwasmachine was !
    Volgens mij moet je straks erg wennen dat er niet iedere avond een (of twee) flesje wijn op tafel staat.
    Harstikke gezellig dat je niet alleen onderweg bent en nu kunt kwebbelen met je gezelschap.
    Geniet nog van je wandeling en tot morgen.

    Groetjes
    Jolanda.

  • 23 April 2013 - 13:14

    Jan Stevens:

    Hoi pelgrim Fred
    Prachtig nietwaar, al deze (her)ontmoetingen. Dit is het echte pelgrimsleven
    Ontmoeten, vasthouden, loslaten en verdergaan, schitterend
    Vanaf Saint Astier is het 24 km naar Mussidan waar een werkelijk prachtige prive gite is voor pelgrims met een grote tuin en zeer behulzame mensen
    Vanaf hier nog exact 326 km (?) naar Saint Jean Pied de Port, dit gegeven is toch een lekkere oppepper voor jou (of niet ?) En dan begint al je derde stuk van je Camino de Spaanse versie, het wordt steeds mooier en mooier. Wel niet vergeten te gaan slapen in Ostabat (26 km voor StJPdP) in der herberg van de Bask, dit moet je zonder meer mee maken en als je aan de beurt bent om te zingen in je moedertaal zing dan maar "Wie sjoan oos Limburg is"
    Veel succes verder
    Jan Stevens

  • 23 April 2013 - 17:50

    Iné:

    He FRed als ik je avonturen zo lees, denk ik dat zou me ook kunnen bevallen.
    Maar dat zit er toch niet in voor mij. Dus ik zou zeggen ga zo door met genieten, wandelen, menssen ontmoeten, mooie natuur. Wat wil eens mens nog meer.

    Groet van Iné

  • 23 April 2013 - 19:18

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Leuk verslag om te lezen. Ook dat je er echt plezier in hebt en leuk dat Amina en Alain fijne mensen zijn om mee te lopen. Wat betreft die Duitse foetelaers die heb je ook op de gewone wandeltochten hier. (vaak genoeg meegemaakt!).
    Leuke dag vandaag en voor morgen natuurlijk idem dito met goed weer goede zin lekker eten en veel praten met je mede pelgrims.
    Slaap ze en tot morgen,
    groetjes
    Niek

  • 23 April 2013 - 19:57

    I. Timmermans:

    Beste pelgrim Fred

    Lees toevallig je reisverslag, mijn man is ook onderweg naar Santiago en op 23 maart jl vanuit Eindhoven, en Vessem (pelgrimszegen vertrokken) .
    Hij loopt via Vezelay en wilde in 1e instantie naar het zuiden le Puy en Valey en dan richting lourdes, heeft nu besloten om vanuit Vezelay de lichtere route via Bourges en Limoges te doen. Grappig om te lezen dat jij net wat voor hem uitloopt. hij heeft nl nog weinig mede pelgrims ontmoet wel in Belgie enkele Vlamingen. En in Vezelay een nederlandse die vandaaruit is gestart op 15 april.
    Wens jou veel succes met deze bijzondere reis , misschien treffen jullie elkaar nog wel onderweg

    hartelijke groeten
    Ine Timmermans

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 965
Totaal aantal bezoekers 203334

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: