Dag 9, Rocroi naar Signy- L'Abbaye (33km) - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 9, Rocroi naar Signy- L'Abbaye (33km) - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 9, Rocroi naar Signy- L'Abbaye (33km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

18 Maart 2013 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Vanochtend afscheid genomen van Marjolein en Arie, en dus moet ik vandaag de tocht alleen tot een goed einde brengen.
De eerste 20 km gaan zonder problemen, maar in Aubigny- Les- Pothees heb ik zin in thee of koffie, maar geen cafe of iets in het dorp dan maar bij de Mairie (burgemeester) gaan. En ja hoor ik heb thee gedronken met hem.
Na dit intermezzo, nog 13 km. Dit weer door bos vol met modder en sompige
grasvelden een ellende gewoon. Maar om 17.00 uur was ik net voor de eerste regendruppels binnen. Fijn onderkomen, eerst gedoucht en dan even bijkomen, en alle fijne reacties lezen. Morgen verder naar Chateau- Porcien,30 km. Weer regen voorspeld.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 18 Maart 2013 - 22:41

    Patrick Knoben:

    Hoi Fred, leuk je via deze weg te volgen. Ik hoop dat het zonnetje gauw voor je gaat schijnen. Succes. Patrick.

  • 19 Maart 2013 - 02:47

    Ellen Kusters:

    nu ik je schrijf lig je heerlijk te dromen op een veilige stek.
    nog steeds vol bewondering over je reis, hopende dat je ook spiritueel hele mooie ervaringen zult opdoen.
    jammer van het weer, het maakt de tocht voor jou wel moeilijker.
    maar denk maar zo....de kilometers in de regen en de sneeuw heb je bijna voorgoed gehad....de zonnige kilometers liggen zeker in het vooruitzicht.
    je bent nu goed op weg en dat moet je hoop, moed en doorzetting geven.
    blijf goed opletten en vertrouw op je gevoel!
    wij zijn trots op jou! xxxxxx yvo en ellen

  • 19 Maart 2013 - 05:37

    Bob:

    Fred,

    goed bezig! Zomaar op audientie bij de burgemeester! Wie weet waar je je nog allemaal mag gaan begeven. Weer zit nog steeds tegen lees ik, maar hier is het alweer beter, dus hoop dat dat snel jouw kant uitkomt.
    Hou je goed!

  • 19 Maart 2013 - 05:48

    Rebecca:

    Hoi Fred,

    Ik vind het al een hele prestatie wat je tot nu toe hebt bereikt.
    En wat ben jij al menige ervaring rijker!!

    Ook wij hopen op wat beter weer!!

    Veel succes verder!!

    Groetjes uit Maasniel

  • 19 Maart 2013 - 10:10

    Diana:

    Hoi Fred,
    Tsjonge jonge al ongeveer 300 km geploeterd door weer, sneeuw en wind. Als je dan +/- 2 passen per meter telt dan kom je al op 600.000 passen...........wat een geweldige prestatie!
    Ik zal straks op de St. Joepmarkt er eentje op je drinken :)

    Vanaf donderdag begint de LENTE dus op naar de zon.

  • 19 Maart 2013 - 15:15

    John Schutterij Merkelbeek :

    He fred wat lees ik daar heb je koffie gedronken met de burgemeester nou wij hebben afgelopen zondag koffie gedronken met de gouvaneur bij de installatie van de keizer in spaubeek . het was wel een beetje stil zonder jou want ze misten iemand die mooi foto's kon maken van hun vers keizerspaar. het was een geweldige zondag maar het gaat om jou ik hoop dat ik jou in een gezonde toestand weer voor het eerst tegen kom op het O.L.S. in Stamproy want dan drinken wij ons ene op skippy die de pelgrims tocht heet gelopen naar camino de compastella. zet hem op fred


    Groetjes van John ik blijf je volgen

  • 19 Maart 2013 - 15:33

    Francien:

    Hoi Fred,

    Wat een ellende toch met dat weer, ik hoop dat het goeie weer snel jou richting op komt, je verdient het!
    En dan al die aardige mensen die je onderweg tegenkomt dat is toch geweldig :)
    Ik ben iedere dag wel benieuwd wat je op je pad bent tegen gekomen en door welk natuur fenomeen je je nu weer door heen hebt moeten worstelen ;)

    Hopelijk gaat het zonnetje snel schijnen, zet hem op!

    grtz Francien





  • 19 Maart 2013 - 19:47

    Nellie:

    Hoi Fred,
    Ik hoor de verhalen van iedereen en denk, nu moet ik ook eens gaan lezen, dus bij deze. Wat jammer dat het weer niet meezit, maar al die Belgische biertjes maken volgens mij veel goed. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je interessante mensen tegenkomt.
    Groetjes Nellie

  • 19 Maart 2013 - 21:02

    Sonja J.:

    Helaba Fredje,

    Het begint hier thuis een dagelijkse traditie te worden om voor het slapen gaan jouw spannende reisverhaal te lezen. Wij kijken steeds uit naar je belevenissen! Nog even volhouden in barre omstandigheden en dan kan je weldra genieten van unieke ervaringen als de lente weldra begint.....
    Vele groetjes uit Dilsen, sonja & co

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1250
Totaal aantal bezoekers 203326

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: