Dag 5, Namen naar Leffe (24km) - Reisverslag uit Leffe, België van skippy - WaarBenJij.nu Dag 5, Namen naar Leffe (24km) - Reisverslag uit Leffe, België van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 5, Namen naar Leffe (24km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

14 Maart 2013 | België, Leffe

Lekker geslapen vannacht in de jeugdherberg. In de ontbijt zaal is het een drukte van vele bus toeristen.
Arie en ik nemen een stevig ontbijt en nemen ook nog een lunchpakket me voor onderweg.
Als we buiten komen blijkt het alweer te sneeuwen, deze blijft niet liggen maar toch een reden om meteen weer het complete regenpak aan te trekken. Het is ook behoorlijk koud, zo rond het vriespunt.
Het lopen over het jaagpad langs de Maas is niet echt gemakkelijk, grotendeels is het jaagpad voorzien van een dik pak ijs. Het lijkt soms wel op een elf stedentocht.
Rond het middag uur komen aan in Profondeville. Hier drinken we een tweetal koppen koffie om even op temperatuur te komen en brengen we een bezoek aan de plaatselijke supermarkt om wat snacks te kopen voor onderweg.
Vanaf hier is het weer over jaagpad richting Leffe. Langzaam wordt het mij wel duidelijk dat het voor Arie te zwaar is, hij stopt dan ook in Anhee. Ik loop wel door naar de Abdij van Leffe, ik verheug me al op een lekkere Leffe. Maar het laatste deel is nog behoorlijk zwaar over al die ijsplaten. Ik kom in de Abdij aan rond 17.00 uur. Ik wordt goed ontvangen door een Nederlands sprekende broeder. Ik krijg een mooie kleine kamer. Eerst eens lekker douche. Het avondeten is om 19.00 uur naast de keuken. In tussen is er nog een pelgrim aangekomen, een Nederlands meisje Marjolijn uit Amsterdam. Het avondeten is een broodmaaltijd met soep en een heel vreemde broeder die ons "gezelschap" moest houden. Gelukkig waren we met z'n tweeën want die broeder was wel erg vreemd.
De flessen Leffe zijn bijzonder groot, anderhalve liters. Er is echter een ding vergeten in de fles en wel de alcohol en de bruine gele kleur. We kregen een fles water. Smaakt net iets anders. In de abdij is geen bier te vinden. Morgen proberen Givet te bereiken en dan opweg naar de grensplaats Rocroi.
Weersvoorspelling weekend regen. Proost allen op een lekkere fles Leffe.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 15 Maart 2013 - 17:19

    Lilianne Willems:

    Hoi Fred,

    Het is misschien maar beter dat ze alleen leffe zonder alcohol hadden, anders was je vast en zeker daar nog wat gebleven!!
    Gelukkig gaat het lopen redelijk goed. Veel succes en Proost !!!!
    Groetjes Lilianne en Hein.

  • 15 Maart 2013 - 17:23

    Patrick Knoben:

    Verstandig Leffe water, dan krijg je ten minste ook geen....kater! Groet en succes Patrick.
    P.S. leuk om te lezen hoe je vordert ik gun je alleen wat beter weer.

  • 15 Maart 2013 - 18:30

    Roy:

    Dat gaat de goed kant op Fred!
    Morgen bereik je waarschijnlijk alweer het volgende land, daarna nog maar één landsgrens en dan ben je al in Spanje!
    Hahaha.

    Gr. Roy

  • 15 Maart 2013 - 18:48

    Fietspelgrim2008:

    Hallo Fred,
    Misschien ben ik even 'in de war' (terwijl IK toch echt geen Leffe heb gehad), maar ik vraag me het volgende af:
    Is je bericht hierboven 'Skippy is in Leffe' nou van vandaag (15-3) of toch nog van gisteren (14-3; zie datum)?
    En als het van vandaag is, was je dan de hele dag in Dinant? Toch niet in die brouwerij zeker?
    Als het van gisteren zou zijn, waar ben je dan nu?
    Groetjes van een verwarde ex-pelgrim.

  • 15 Maart 2013 - 19:23

    Fieny:

    Fred wij zijn blij dat je pelgrims tocht nu een beetje naar wens verloopt,een goede pelgrim bid en drinkt niet!
    wij wachten op meer nieuws en samen lopen is ook leuker.

    Gr Fieny

  • 15 Maart 2013 - 21:59

    Mirjam:

    Ha Fred,

    gelukkig voor jou dat je weer aan de wandel bent! maar je beslissing om de trein te nemen was echt heel verstandig.......
    fantastisch om alle reacties te lezen, zoveel mensen die aan je denken. Je moet eens weten hoe vaak jouw naam genoemd is op het lab de afgelopen week!
    succes de aankomende tijd, groetjes Mirjam.

Tags: camino , santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1229
Totaal aantal bezoekers 203318

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: