Dag 12, Bazancourt naar Reims (19km) - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 12, Bazancourt naar Reims (19km) - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 12, Bazancourt naar Reims (19km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

21 Maart 2013 | Frankrijk, Reims

Vanochtend lekker ontbeten, en daarna alles weer ingepakt. Tegen 9.10 uur het hotel verlaten, en nog even bij plaatselijke boulangerie langs voor .........Inderdaad 3 choco broodjes.
Dan op weg voor de laatste 19 km. tot Reims. Mijn eerste deel doel op de gehele route.
De weg was door het veld. Kaarsrecht en tamelijk wat modder op het pad.
Vanaf een kilometer of 6 zie je de torens al van de kathedraal . De laatste 5 km. gaan door de buitenwijken en via weer een rechte weg beland ik aan midden in het centrum van Reims.
De kathedraal is schitterend, ditmaal wel eens geluk want vanaf eind deze maand gaat de voorzijde in de steigers voor het 2de gedeelte vd restauratie. Oh ja ik was om 13.45 uur in Reims. Vanaf twee uur zijn er mensen in de kerk voor je stempel op het pelgrimspaspoort te zetten. Natuurlijk de kathedraal bekeken en met een van de mensen van de RP51 groep, die Arie en Marjolijn heeft zien lopen, een praatje gemaakt. Hij had de twee ook gesproken en vertelde dat Arie een probleem met zijn achillespees heeft, zij komen morgen aan in Reims.
Dan rustig door het centrum gelopen op weg naar het CIS, de jeugdherberg van Reims. ik heb er een kamer met vier bedden dus......?.
Eerst heerlijk douchen, en wat wassen .
Hierna natuurlijk de reacties lezen en even met Monique bellen.
Kiki en Semi hadden een leuk kadootje gekregen en ditmaal dus geen tijd voor pelgrim Fred. Maar dat geeft niks.
Straks eens kijken of ik lekkere frites kan scoren, heb ik wel zin in.
Met een biertje erbij, en dan op tijd naar bed.
Morgen eens de stad goed bekijken.

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 21 Maart 2013 - 19:15

    José:

    Hey Fred,

    Proficiat met je eerste behaalde doel. Geniet ervan!! Neem morgen lekker je rust en dan weer verder naar het volgende doel.

    Groetjes José

  • 21 Maart 2013 - 19:25

    Sem:

    Hoi Fred,
    Ik heb geen tijd voor je. Ik ben aan het voetballen. Je weet wel waar. Nu is er rust.
    Ik heb gisteren mijn eerste ster gehaald. Nu nog drie. Tot gauw.

    Sem

  • 21 Maart 2013 - 19:30

    Monique Reijven:

    Hoi Fred,

    Geniet van je vrije dag. Je hebt hem dubbel en dik verdiend....

    Groetjes, Monique R.

  • 21 Maart 2013 - 19:37

    Lilianne Willems:

    Ha die Fred,

    Proficiat, je eerste doel bereikt, vanaf nu gaat de zon voor je schijnen. Ik hoop van harte dat er minstens een bed gevuld wordt met een mooie dame, die niet moe is !!!
    Laat je de frietjes en het biertje maar lekker smaken, je hebt het verdiend !!!!
    Groetjes Lilianne.

  • 21 Maart 2013 - 19:44

    Jolanda Schonewille-Scheren:

    hoi Freddy, chapeau en geniet van je vrije dag. Je hebt al wat "beren"op de weg goed opgepakt. veel wandel en bezinningsmomenten op de weg naar je 2de doel. Een collega van mij heeft in 2010 de rout gelopen. hij heeft me zijn link gegeven, dus bij deze als je iets wil lezen over een ervaringsdeskundige zie: marinus20120.waar ben je.nu

    groetjes en laat het biertje je lekker smaken
    Jolanda

  • 21 Maart 2013 - 19:52

    Iris:

    Goed bezig Fred. Het is leuk om je verslagen te lezen.
    Ga zo door en geniet van je vrije dag en tot mails.
    O ja fijne nacht..... ;)

  • 21 Maart 2013 - 20:25

    Nathalie:

    Hoi Fred, weer even je reisverslagen gelezen. Super dat je eerste doel is bereikt, succes met je volgende doelen. Rust lekker uit en nog veel wandelplezier.

  • 21 Maart 2013 - 21:04

    Monique Weling:

    Ha die Fredel,

    Vet gaaf man; om in Sem's taal te spreken (want die had even geen tijd): 1ste doel gescoord!
    Je ligt nog steeds voor op je schema, dus ik zou zeggen: Neem het er in Reims lekker van.
    Niet vergeten flink wat foto's te maken want we willen straks natuurlijk wel de plaatjes bij je verhalen zien.
    Slaap lekker en veel plezier op je vrije dag morgen.

    Waldmansheil und liebe grusse, Monique.

  • 21 Maart 2013 - 21:18

    Gwen:

    Proficiat met je eerste mijlpaal! We zullen duimen dat je vanaf nu alleen maar wind mee hebt (met een chocolade broodje.... Jammie)

  • 21 Maart 2013 - 21:22

    Rita:

    Fred,goed zo kerel.ik vind het leuk steeds je verslag te lezen.Laat je frietjes smaken!Grts,Rita.

  • 21 Maart 2013 - 21:39

    Patrick Ten Have:

    Hey Fred,

    Goedzo kerel je eerste zelfgestelde doel gehaald. KLASSE.
    En nu ff lekker genieten van een rustdag, dus niet teveel lopen...rusten hey ;-)

    Veel plezier morgen, en dan met frisse moed weer verder !!!

    groet, Patrick

  • 21 Maart 2013 - 22:12

    Audrey:

    Hey Fred

    Chapeau!

    Geniet van je vrije dag morgen!

    En tot het volgende reisverslag!

    groetjes Audrey B

  • 21 Maart 2013 - 22:13

    Lizet Weijzen:

    Hoi Fred,
    Het weerbericht voor Reims morgen is niet zo super, regen en 11 graden.
    Maar hopelijk piept het zonnetje er toch even doorheen zodat je kunt genieten van je rustdag!
    Grts, Lizet

  • 21 Maart 2013 - 22:14

    Wendy Linssen:

    Hey Fred, het doet ons goed om te lezen dat het goed met je gaat. Maar vooral dat zo geniet van alles ondanks het slechte weer. De lente is nu begonnen, dus het mooiere weer is in zicht.
    Veel plezier en geniet van je vrije dag en dan op naar het volgende doel!!

    gtz Wendy


  • 21 Maart 2013 - 22:17

    Henk En Jose Mattheij :

    Hoi Fred, Het wordt tijd dat je ook een goede dag krijgt dat geeft je energie voor de rest van je pelgrims tocht ik zou zeggen geniet van je rustdag in reims .

    Gr. Henk en Jose

  • 22 Maart 2013 - 08:52

    Gerrie:

    Hoi Fredje,
    Blij te lezen dat het eerste doel gehaald hebt ondanks je survival van de laatste dagen. Ik hoop dat je een beetje van je rustdag kan genieten en ben benieuwd naar je vervolg. Iedere dag kijken we even op je site. Geniet maar van je wijntjes,chocobroodjes, biertjes, frietjes enz enz. Hou je taai man en tot mailens. Grtjes oet Aelse Gerrie

  • 22 Maart 2013 - 08:55

    Monica:

    Goed zo Fred!
    Frites nog kunnen scoren? Die had je wel verdiend!
    Ga zo door!

    Groetjes Monica

  • 22 Maart 2013 - 12:34

    Cindy :

    Hey Fred,
    Super gedaan zeg....je eerste doel bereikt, van harte! En dat heb je ook dubbel en dwars verdiend als ik al je verslagen lees dusver, jeetje! Jij hebt het echt te verduren gehad in je eerste 2 weken van deze boeiende tocht....hier was het ook sneeuw, ijzel, sneeuw, regen en nog meer sneeuw. Alleen hadden wij als enige doel, heel thuiskomen met de auto vanuit het werk en hopen dat de verwarming het nog doet. Hele andere omstandigheden dus, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen wat je allemaal op je pad bent tegen gekomen. Hopelijk (en zo te lezen is dat ook wel aan de orde) heb je ook mooie komenten meegemaakt. De foto's spreken in ieder geval voor zich. Geniet van je rustdag vandaag en relax lekker....opladen voor de volgende km's.....en vwb het weer.....dat kan alleen maar beter worden, zou ik zeggen! Toitoi, heel veel succes en ik blijf je volgen.
    Oh ja....tussenstand van ons volleybalclubje: uuhhhh, geloof dat ik 2 wkn lang aan de winnende zijde heb mogen spelen. Resultaat is alleen niet te danken aan mij, haha!
    Groetjes,
    Cindy

  • 23 Maart 2013 - 11:45

    Niek Vroemen Uit Stevensweert:

    Fred, ik ben degene die met je heeft gepraat en een stuk gelopen in St. Odilienberg met de 10 km tocht toen Jan Gruils niet goed was geworden. Ik zal je vanaf nu volgen in de wandeling naar Santiago. Ik vind het klasse wat je doet en ik wens je dan ook héél véél succes en wandelgenot tot in Santiago en zeker beter wandelweer dan nu deze koude met regen en sneeuw.
    Ik meld me wel weer.
    Niek

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1262
Totaal aantal bezoekers 203337

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: